Turussa ei pääse lääkäriin rv16+0 supistusten takia
Koska ei voi kuitenkaan mitään jos on menossa kesken.
Harjoitussupistuksia ollut muutamana päivänä, eilen jatkuvasti, tänään vatsa arka, käveleminen ja yskiminen sattuu, emätintä pitkin vihloo, mutta ei pääse lääkäriin koska siihen ei ole mitään syytä.
Neuvolan terkkari kirjoittaisi kyllä sairasloma näkemättäkään, mutta se ei nyt hirveästi lohduta.
Ei minulla ole varaa käydä yksityisellä!
Vaikka melkein tekisi mieli ottaa pikavippi, että pääsisi tarkistamaan mitä on tapahtumassa....
Kommentit (56)
Ihan turha kopioida tänne, mitä vakuutukset korvaa yhtiössä x ja mitä ei.
Mikä yhtiö korvaisi yhtään mitään?
Tällä hetkellä et ole kovin vakuuttava.
Oletko koskaan kuullut, että muutkin, kuin vakuutusyhtiöt myöntävät vakuutuksia. esim. Rahoitusyhtiöt...tai lääkärinlausunnosta, joka puoltaa asiakasta.
Itselleni, jopa sousiteltiin sairauskuluvakuutusta raskauden aikana ja se on ollut ihan korvaataton. esim. Virtsatulehdus...
osaa sanoa millainen vakuutus auttaisi aloittajaa tässä tilanteessa?
He kyllä räätälöivät sinulle sopivan vakuutuksen. Vakuutuksiinkin saa ostaa ns. lisäpaketteja. Eli vakuutuksen lisäksi voidaan ottaa vakuutusturva, joka korvaa ellei varsinainen henkilövakuutus korvaa.
Lääkäri kävi sanomassa, että ei kannata tutkia ja katsoa alapäätä, koska jos se tulee kesken, ei sille mitään voi. Että lähdet vain kotiin, tänne ei kannata jäädä makaamaan.
Keskenmeno tuli sitten kotona vessanpönttöön.
Lähettivät laskun kyllä perään, vaikka eivät tutkineet. Laskun jouduin maksamaan, vaikka olin ensiavussa vain 20 minuuttia kun lääkäri potkaisi ulos tutkimatta.
Ei ne sua ulos voi tuupata tutkimatta!
Itse olen mennyt verenvuodon takia suoraan päivystykseen...alkuraskauden keskenmeno :(
Silloin mitään ei ollut tehtävissä mutta ainakin sain tietoa ja henkistä apua.
osaa sanoa millainen vakuutus auttaisi aloittajaa tässä tilanteessa?
He kyllä räätälöivät sinulle sopivan vakuutuksen. Vakuutuksiinkin saa ostaa ns. lisäpaketteja. Eli vakuutuksen lisäksi voidaan ottaa vakuutusturva, joka korvaa ellei varsinainen henkilövakuutus korvaa.
jos ei nyt olee varaa edes 100€ lääkäriinkään...
Saisi repiä satoja euroja vuodessa siiheb että sitä vakuutusta tarvitsisi ehkä mahdollisesti joskus. Kannattavaa.
Kyllä kunnallisen terveyshuollon kuuluisi toimia.
Harjoitussupistuksia ollut muutamana päivänä, eilen jatkuvasti, tänään vatsa arka, käveleminen ja yskiminen sattuu, emätintä pitkin vihloo, mutta ei pääse lääkäriin koska siihen ei ole mitään syytä.
Neuvolan terkkari kirjoittaisi kyllä sairasloma näkemättäkään, mutta se ei nyt hirveästi lohduta.
Vaikka melkein tekisi mieli ottaa pikavippi, että pääsisi tarkistamaan mitä on tapahtumassa....
mitä vittua hommaudut paksuksi, kun ei ole kerran edes varaa itse lääkäriä maksaa?????
Ainut neuvo jonka ne siellä lääkärissä voivat antaa on se, että lepää. Jos supistukset jatkuvat voit joutua olemaan pidempään sairaslomalla.
Alkuraskauden keskenmenossa tulee tyypillisesti runsas verenvuoto, niin kauan kuin sitä ei ole, on vielä toivoa.
Voimia sinulle!
Vaikka melkein tekisi mieli ottaa pikavippi, että pääsisi tarkistamaan mitä on tapahtumassa....mitä vittua hommaudut paksuksi, kun ei ole kerran edes varaa itse lääkäriä maksaa?????
Maksat tietysti kaikesta itse?
Yksityistä koulua lapsillesi, maksat täyden hinnan (enkä tarkoita mitään 250e7kk vaan todellisen hinnan) lapsen päivähoitomaksuista, maksat bussissa vaikka on vaunut/rattaat mukanana jne jne jne?
Vai oletko niin ruma ettei ole tarvinnut pitää haarat kiinni koska ei ole pekloa että kukaan panisi sinua?
Vakuutuksissa ja vuosimaksuissa on eroja. Kuinka et tiedä, että kunnan terveysbudjetti päätetään poliittisesti, ne ovat alibudjetoituja. Eivät hyvin toimeentulevat jonota tk:ssa tai julkisen polilla.
Koska ei voi kuitenkaan mitään jos on menossa kesken. Harjoitussupistuksia ollut muutamana päivänä, eilen jatkuvasti, tänään vatsa arka, käveleminen ja yskiminen sattuu, emätintä pitkin vihloo, mutta ei pääse lääkäriin koska siihen ei ole mitään syytä. Neuvolan terkkari kirjoittaisi kyllä sairasloma näkemättäkään, mutta se ei nyt hirveästi lohduta. Ei minulla ole varaa käydä yksityisellä! Vaikka melkein tekisi mieli ottaa pikavippi, että pääsisi tarkistamaan mitä on tapahtumassa....
mitä vittua hommaudut paksuksi, kun ei ole kerran edes varaa itse lääkäriä maksaa?????
Maksat tietysti kaikesta itse? Yksityistä koulua lapsillesi, maksat täyden hinnan (enkä tarkoita mitään 250e7kk vaan todellisen hinnan) lapsen päivähoitomaksuista, maksat bussissa vaikka on vaunut/rattaat mukanana jne jne jne? Vai oletko niin ruma ettei ole tarvinnut pitää haarat kiinni koska ei ole pekloa että kukaan panisi sinua?
Mulla on ollut töissä todella huono päivä, mutta tämä ketju pelasti loppupäivän!
Lainattu viesti on se kirkkain helmi. :D
Mutta AP:lle tsemppiä, tiedän nuo pelonsekaiset tunteet liiankin hyvin omasta kokemuksesta. Toivottavasti kaikki menee hyvin.
Koitan saada yön nukuttua, ja huomenna soitan uudestaan, koska vatsa on niin kipeä, ja tosiaan minulla ei ole mitään iloa terkan kirjoittamasta saikusta.
ollu kovia supistuksia kera kuukautiskivun eikä tilannetta ole yhtään normaalia enempää tarkisteltu, nyt viikkoja 30 ja tänä aamunakin 4 rajua kivuliasta supistusta, ei ole vielä ainakaan syntynyt. Onneksi pian lääkäri pitkästä aikaa.
No, sain sitten lekuriajan kun lähdin päivystykseen seuraavana iltana, umppari sitten leikattiin.
Terkkari oli hiukan nolona kun sitten jälkeenpäin kävin neuvolassa.
tuntuuko tosiaan samalta umpparikivut kuin supparit? Onko sulla leikkauksen jälkeen ollut suopareita?
Ap
tuntuuko tosiaan samalta umpparikivut kuin supparit? Onko sulla leikkauksen jälkeen ollut suopareita?
Ap
vaan edellinen piti kirjoittaa, eli se kovista suppareista kärsivä.
Neuvolaterkan kirjoittama saikku, kun työterveyshoitajan ei? Pitää olla lääkärin kirjoittama saikku.