Miksi joidenkin lapset eivät saa mennä koulusta suoraan kaverille?
Kommentit (53)
Kaikkien kaverien vanhemmat eivät anna välipalaa lastensa kavereille.
Minulla on tällä hetkellä 7-ja 4-vuotiaat lapset ja tuo esikoinen on tietysti jo sen verran iso että alotti nyt elokuussa koulun ensimmäisen luokan.
Meillä on kyllä tapana, että meille jos tulee välillä lapsen mukana lapsen kavereita koulusta suoraan niin kyllä on välipalakin tarjottu sekä lämmintä ruokaa. Sellainen vanhempi joka olisi niin törkeä ettei minun lapselle tarjoaisi, mutta meillä tarjotaan niin hänen lapselleen, niin kyllä minä sinne kotiin yhteyttä ottaisin että mitäs peliä tämä tämmöinen on, että eikö teillä osata vieraanvaraisuutta?
Meidän nelosluokkalainen ei ole ikinä tullut suoraan kotiin, eikä sillä ole ikinä ollut läksyjä tekemättä. Menee tädilleen, jos ei mene kaverille tai kaveri tule meille.
Koulun vakuutuksethan ei sitten korvaa, jos jotain sattuu sillä kaverille meno matkalla. Esim muksu liukastuu ja vaurioituu loppuelämäksi. > koti maksaa kaikki kulut.
Mutta lasten kaverit asuvat tässä liki kaikki, että vaadin ainakin repun tuomista kotiin ja sitten voi taas mennä ja viideltä syömään ja läksyjen tekoon. Usein kuudelta ehtivät jo takaisin kaveritouhuihin.
Eikö lapset voivat joskus tehdä läksyjä yhdessä?
Ne voisi saada sillä tavalla myöskin nopeemmin ja helpommin tehtyä?
Meillä yleensä ovat tehneet näin ja sitten onkin kaveriaikaa saanut olla pidempäänkin eli klo. 19:30 saakka, sitten on kaverin aika lähteä meiltä arkisin. Mutta jos on sillä tavalla sovittu että pitävät vaan hauskaa ja läksyjä eivät aio sillon tehdä niin sitten se kaveri lähtee meiltä viim. klo. 18:00 joten näin lapseni pääsee sitten keskittymään niihin läksyihin ja yleensä ne onkin sitten saatu tehtyä siihen klo 19:30 mennessä ja sitten siinä voikin katsella telkkaria ihan rauhassa ja syödä iltapalaa ja 20:30 vielä yleensä pesulle ja 21:00 pehkuihin ja puol tuntia voi lukea jotain kirjaa tai aku ankkaa ja sitten sammuu valot. Näin meillä on ainakin ihan hyvin toiminut tämä systeemi ja lapset ovat rauhallisia.
koska se olisi yksi tunti kouluun lisää.
Pitää touhuta ja viettää vapaata välissä ja sitten tehdään läksyt.
En ymmärrä tuota tuoreutta?
Kerkeäähän ne uutiset siinä kotimatkallakin vanhentua...
Ja ainahan lapselle voi sattua jotain mutta niin voi meille vanhemmillekin. Minusta on turha elää liiallisessa harhaluulossa ja tuollaisen asian takia päästää lasta menemättä.
No joskus se onnistuu parhaiten niinkin päin että tekee heti koulun jälkeen ne läksyt jos jaksaa vielä paremmin sillon sitten keskittyä. Riippuu varmaan lapsesta ja ihan siitä että millainen päivä on ollut. Koska tuossa on kanssa ne omat hyvät puolensa: jos teet läksyt heti koulun jälkeen, niin sitten sulla on koko pitkä ilta vapaata.
Mutta jos et tee...
Niin siellähän ne on iltasella sitten vielä odottamassa. =)
Kaikkien kaverien vanhemmat eivät anna välipalaa lastensa kavereille.
Mitä ihmettä, kyllä minä ainakin osasin ihan ite tehdä välipalani tai ostaa hedelmiä tms. kaupasta kouluikäisenä :D Miksi muiden lasten vanhempien pitäisikään "passata". Ja jos kaveri itse syö jotain kotiin päästyään niin ihan varmasti tarjotaan myös kyläilemään tulleelle kaverille.
Ja jos kaveri itse syö jotain kotiin päästyään niin ihan varmasti tarjotaan myös kyläilemään tulleelle kaverille.
Niinhän sitä luulisi mutta muistan omasta lapsuudestakin ainakin yhden perheen, jossa näin ei ollut. Opin kyllä kerrasta enkä mennyt enää suoraan koulusta kylään sinne.
Yksi äiti valitti kun lapsellaan ei ole kavereita. Lapsen pitää mennä aina suoraan koulusta kotiin ja tehdä läksyt. Sitten ruoka ja sitten ei enää ehdi kavereiden kanssa ulos. Viikonloppuisin olisi aikaa mutta silloin perheillä usein omia menoja. Äiti ei millään ymmärtänyt että on itse osasyy siihen että lapsi jää ilmna kavereita. Oma lapsi haluaisi leikkiä tän tytön kanssa koulun jälkeen mutta ei ikinä onnistu