Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä elän jatkuvasti hiukan yli varojeni :(

Vierailija
07.11.2012 |

Olen ihan toivoton. En hirvveästi ostele vaatteita tms. Mutta rahat menee ehkä jonkun juoman osteluun arkipäivisin, lehtiin, matkusteluun, noutoruokaan jne. Pienistä puroista kasvaa iso virta.

Olen kaksi kertaa ottanut lainaa maksaakseni velat. Nyt on taas sellainen tilanne - puolen vuoden jälkeen - että nollissa mennäään. Laskuja/velkaa on paljon ja tilipäivänä voin hyvässä lykyssä jäädä nollille (seuraavaan tilipäivään saakka) tai sitten olen muutaman satasen miinuksella. Onneksi tienaan ihan ok...

Miten ihmeessä eläisin tätä arkeani, että pääsisin kierteestä eroon? Pyrin olemaan ostelematta mitään. Mutta sitten tulee talvirenkaiden ostoa ja vaihtoa ja lapsille uutta vaatetta ja asustetta, lasten harrastusmaksua jne. Pyrin myös tekemään ruuan kotona ja harrastamaan halvasti.

Huoh.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taulukkolaskentaohjelmat ovat hyviä jos on tarpeeksi pitkäjänteinen merkitsemään todellakin jokaikisen ostoksen ylös mutta kuka sitä jaksaa ilta toisensa perästä. Kuititkin jo hukkuvat.

Helpommalla pääsee kun maanantaina tai mieluummin ehkä perjantaina laittaa kukkaroon viiskymppisen tai satasen ja maksaa joka ostoksen käteisellä. Näkee tosi äkkiä aika karulla tavalla mihin se raha riittää tai mihin se karkaa. Suosittelen.

Oppii samalla käyttämään myös kolikot hyödykseen, niissä piilee yllättävän iso raha.

T. Yksi taloutensa puolessa vuodessa tasapainoon saanut

Vierailija
22/23 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla ehdottomasti suurin ns. turha rahareikä on työeväät. Helposti kävin ostamassa 7 euron salaatin tai picnicin vitosen patongin. Tän ku tekee viis kertaa viikossa niin se on äkkiä 30e/vko eli reilu 120e/kk. Nykyään teen omat eväsleivät (joskus hemmottelen ja ostan ns. paremmat eväät).

Toinen turha on laskujen 5e muistutusmaksut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeväät voi olla suurikin menoerä. Tietysti se riippuu millainen palkka on, että onko se suhteessa suuri vai mitätön summa. Helposti toki kuitenkin vähintään satasen kuukaudessa. Toisaalta, 20 päivän ruuat, kuinka paljon halvemmalla saa kotona tehtyä kuin satasella? Jos siis puhutaan juomista, monipuolisesta ja ravitsevasta ruuasta. Jos jonkun sellerin natustaa vain lounaaksi niin säästäähän siitä. Joillekin se aika on todellakin rahaa, ja uhraa sen vitosen-kympin että voi kotona olla sitten rauhassa kokkaamatta.

Ei sillä, itse käyn kotona lounaalla syömässä. Alueella jossa asun, on lounaat 10-15 dollaria, joten säästää ehkä enemmän. Palkatkin tosin eri luokkaa, mutta silti. Onneksi asumme työpaikkani vieressä että ei mene matkakuluihinkaan rahaa, vaan kävellen pääsee mukavasti alle kymmenessä minuutissa.