Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa kunnianhimosi laantui

Vierailija
07.11.2012 |

Ajattelit että näin korkealle pääsin ja hyvä niin. Nyt ei tarvitse enää pyrkiä ja kilpailla, vaan voi keskittyä perheeseen, harrastuksiin ja omaan elämään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianhimo on oikeastaan sanana aika tavalla suomenkielen kummallisuuksia, koska ihan kokemukseni mukaan harva ihminen jaksaa oikeasti työtä vaativissa asioissa edetä ilman sisäistä drivea, ainoastaan muilta saatavan tunnustuksen vuoksi.

Niinpä! Pidän työstäni, haasteet ovat minulle mahdollisuuksia ja nautin uuden oppimisesta. Vaihdan myös usein työpaikkoja: saa lisää palkkaa ja taas uusia haasteita. Mulle on aivan sama, mitä muut ihmiset tästä ajattelevat. Omaa itseänihän minä tässä mietin ja omaa viihtymistäni.

Vierailija
2/26 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41v ja keskityn mielummin lapsen koulunkäyntiin myös hyvä taloudellinen tilanne vaikuttaa asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakatan uralla etenemistä ja uusien asioiden oppimista. Pakonomainen suorittaminen on tosin loppunut.

Vierailija
4/26 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tehdä vuosia mielenkiintoisia töitä ja tienasin sikana.

Se ei enää kiinnosta, kun sen on saanut.

Nyt keskityn lapsiin ja heidän kouluunsa, kotiin ja koiriin.

Olen oikein tyypillinen downshiftaaja...

Vierailija
5/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26-vuotias yhden lapsen äiti ja vastavalmistunut lääkäri. Kunnianhimo on laantunut sen verran, ettei kaikkea ole pakko saada heti ja ettei minusta tarvitse tulla maailman parasta, mutta erikoistua haluan silti, enkä jämähtää tähän, mitä tällä hetkellä olen.

Vierailija
6/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen jo 50 v.

meillä on tylsä monilapsinen ydinperhe ja molemmilla hyvät duunit.

varsinkin urheilun saralla kunnianhimo senkun kasvaa.

Vierailija
7/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen jo 50 v.

meillä on tylsä monilapsinen ydinperhe ja molemmilla hyvät duunit.

varsinkin urheilun saralla kunnianhimo senkun kasvaa.

Vierailija
8/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin asiat saivat oikeat mittasuhteet.

Vierailija
9/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdistuu vain erilaisiin asioihin.

Vierailija
10/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää että lapsellani (silloin vauva) on vakava sairaus. Siihen loppui urahössötys kuin seinään. Vaihdoin lopulta ammattiakin "inhimillisempään". Lapsi onneksi ok nykyään.

Vierailija
11/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit että näin korkealle pääsin ja hyvä niin. Nyt ei tarvitse enää pyrkiä ja kilpailla, vaan voi keskittyä perheeseen, harrastuksiin ja omaan elämään.

Aina vaan korkeammalle ja paremmin! Todella mustavalkoista taas: vaikka on ura, voi silti keskittyä omaan elämään. Minähän tätä elämääni elän, hyvänen aika sentään...

Vierailija
12/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää että lapsellani (silloin vauva) on vakava sairaus. Siihen loppui urahössötys kuin seinään. Vaihdoin lopulta ammattiakin "inhimillisempään". Lapsi onneksi ok nykyään.

Asiat tuntuvat aina suuren muutoksen edessä erilaisilta mutta ei ennen tärkeä asia muutu hössötykseksi vaikka sun muu elämä muuttui. Mä inhoan ihmisiä joiden elämä sai "oikeat" mittasuhteet" kun lapsi syntyi, mies kuoli jne. Ei ne ole oikeampia tai parempia mittasuhteita vaan erilaisia ja muuttuneita siihen tarpeeseen.

Mikä ammatti on muuten inhimillinen ja mikä määrittää epä-inhimillisen?

Vierailija
13/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarkoitin liki pakonomaista tarvetta edetä töissä ja opiskella lisää"

Mitä ihmeen "pakonomaista tarvetta"?

Jotkut nyt vaan haluavat elämässään eteenpäin. Ja opiskelu on intohimoni.

Vierailija
14/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ymmärrä työ vs elämä ajattelua. mulle työ on tärkeä osa elämää johon kuuluu perhe, ystävät ja harrastukset myös. Ervaiheissa painottuu asiat eri tavoin mutta ei mun ole tarvinnut sulkea mitään pois ja laannuttaa mitään ollaksi "mittasuhteiltani oikean inhimillinen".

Vierailija
15/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatuani burn outin. Näin kovapäiselle mikään pienempi ei olisi varmaan riittänyt... Olen edelleenkin aikamoinen suorittaja, mutta nykyään sentään tunnen omat rajani ja osaan myös rentoutua.

Vierailija
16/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen halunnut vaan ihan tavallisen elämän, enkä mitään erikoista kunniaa. Hankin perheen, koulutuksen ja työn ja siinä se. Työssä teen hommani hyvin, mutta en halua edetä mihinkään enkä tavoitella muuta kuin riittävän hyvää työni hoitamista.

Vierailija
17/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tätä kysymykseen itseensä sisältyvää jaottelua.

Minulle opiskelu ja työ ovat yksi maailman kiinnostavimmista ja antoisimmista asioista. Sisällöltään ne edustavat sellaisia arvoja, jotka ovat itselleni elämässä tärkeitä!

Miksi opiskella jotain vain papereiden takia, en ole koskaan kyllä ymmärtänyt. Tai miksi tehdä työtä vain rahan takia, jos on mahdollisuus valita!

Vierailija
18/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ennen valmistuminen, joihin tähtääminen on sellaista "pakonomaista tarvetta". Sitten voi hengähtää ja asettua aloilleen.

"Tarkoitin liki pakonomaista tarvetta edetä töissä ja opiskella lisää"

Mitä ihmeen "pakonomaista tarvetta"?

Jotkut nyt vaan haluavat elämässään eteenpäin. Ja opiskelu on intohimoni.

Vierailija
19/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle opiskelu ja työ ovat yksi maailman kiinnostavimmista ja antoisimmista asioista. Sisällöltään ne edustavat sellaisia arvoja, jotka ovat itselleni elämässä tärkeitä!

Miksi opiskella jotain vain papereiden takia, en ole koskaan kyllä ymmärtänyt. Tai miksi tehdä työtä vain rahan takia, jos on mahdollisuus valita!

Minulla ei ainakaan koskaan ollut ammatinvalintaiässä, eikä ole vieläkään mitään sellaisia erityisiä kiinnostuksen kohteita joista voisi tehdä ammatin itselleen. Niinpä valkkasin ammattini sen perusteella mistä saa hyvin rahaa ja mistä todennäköisesti löytyy töitä. Työ ei itsessään kiinnosta minua yhtään, mutta ei ole vastenmielistäkään. Oikein hyvä tilanne tämä.

t. 13

Vierailija
20/26 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala silti ymmärtää, kun minusta kiinnostavia ammatteja olisi tosi monia! Itse vuorottelen parin eri alan töissä ja olen opiskellut vaikka kuinka:)

t. se, jota lainasit

Minulla ei ainakaan koskaan ollut ammatinvalintaiässä, eikä ole vieläkään mitään sellaisia erityisiä kiinnostuksen kohteita joista voisi tehdä ammatin itselleen. Niinpä valkkasin ammattini sen perusteella mistä saa hyvin rahaa ja mistä todennäköisesti löytyy töitä. Työ ei itsessään kiinnosta minua yhtään, mutta ei ole vastenmielistäkään. Oikein hyvä tilanne tämä.

t. 13