Jos ihmiset kulkisivat tuolla ulkona passikuviensa näköisinä, kukaan ei uskaltaisi poistua kotoaan
Mikä ihme siinä oikein on, että passikuvissa ihmiset näyttää lähinnä kirvesmurhaajilta, psykopaateilta, tai laitoksista karanneilta? Niin minäkin. Eilen näin yhden kuvausfirman mainoksen passikuvista ja oikein säikähdin. Olen ihan varma, ettei se passikuvamainoksen ihminen livenä näytä murhanhimoiselta psykopaatilta.
Kerran otatin passikuvan ja kun hain passin poliisilaitokselta, itkin koko illan saatuani sen, koska kuva oli niin hirveä. Nolotti aina näyttää sitä passia. Seuraava passikuva oli 100 kertaa parempi, mutta sekin oli melko karsea.
Jos tutkitaan poliisin kuvausohjeita, kuvauslaitteita, käytettävää objektiivia, valaisua ja niiden ohjeiden noudattamista, niin ei sieltäkään löydy mitään selittävää tekijää sille, miten tavalliset ihmiset saadaan näyttämään psykopaateilta.
Väitän, että jos ihmiset kulkisivat tuolla ulkona passikuviensa näköisinä, kukaan ei uskaltaisi poistua kotoa.
Kommentit (51)
Mäkin näytän komealta mun passikuvassa, samoin ajokorttikuvassa. Harmi vaan, että oon nainen 🤣
En tiedä, minkä leuan leveyttäjä filtterin olivat kuvaani saaneet, mutta ihan hyvä kuva se on.
Ohuita pahvilätysköjä joissa on naamankuva kuljeksimassa - olisihan se näky!
Vierailija kirjoitti:
Mäkin näytän komealta mun passikuvassa, samoin ajokorttikuvassa. Harmi vaan, että oon nainen 🤣
En tiedä, minkä leuan leveyttäjä filtterin olivat kuvaani saaneet, mutta ihan hyvä kuva se on.
Mulla kyllä on leuka, mutta se häivyttyi omituisesti passikuvassa. Eli kaikki eivät saa laatikkoleukaa passiin.
Mä kävin otattamassa kuvat, kun oli pieni vauva siinä ja yöunet oli mitä oli. (Kyllä te tiedätte) Niin näytän kuvassa ihan pöllämystyneelle.
Nyt passin voimassaolo ollaan taas palauttamassa 10 vuoteen. Kiva katsella sitä samaa karseaa kuvaa siinä sitten vuosikymmenen.
Mitä vanhemmaksi tulee, sen noitamaisemmaksi. Tai velho. Ellei se murhamiehen kasvo. Nauru muuttuu käkättävämmäksi. Tiedemies ei palauta nuoruutta.
Mulla on luonnostaan iso ylähuuli mutta passikuvassa se häviää. Kasvoni ovat pyöreät ja passikuvassa kuvassa kasvoni näyttävät kuin painaisin 200 kg. Silmät ovat syvällä päässä ja passikuvassa ne näyttää kuin olisivat vainajan naamassa.
Olen niin ruma passikuvassa että kuvaajatkin ovat olleet järkyttyneitä. Livenä olen suht siedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kyllä on leuka, mutta se häivyttyi omituisesti passikuvassa. Eli kaikki eivät saa laatikkoleukaa passiin.
Harmi, jos sulle sattui leuan häivytys filtteri. Ehkä se mun filtteri oli jonkun miehen jäljiltä? Näytän noissa kuvissa tosi paljon Tarzanin betoniviidakko serkulta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt passin voimassaolo ollaan taas palauttamassa 10 vuoteen. Kiva katsella sitä samaa karseaa kuvaa siinä sitten vuosikymmenen.
Entä henkkari?
18-vuotiaana saadussa ajokortissa on ollut kaikkien aikojen onnistunein valokuva ikinä. Tyhmänä sitten halusin vaihtaa kortin EU-kokoiseen (mulla oli alunperin se välimallin isokokoinen) ja jouduin menemään kuvaan, no eihän se tietenkään onnistunut. Edellinen kuva passissa oli myös paljon parempi kuin nykyinen.
Toki vanhenemisellahan ei ole mitään osaa eikä arpaa siihen kuinka hyvä kuvasta kulloinkin tulee... ;D
Passikuvan pitää näyttää ihmisen naama kaikkine tunnistamista helpottavine piirteineen. Harvalla kaikki piirteet ovat kauniita varsinkaan siinä armottomassa valaistuksessa.
Montakaan ei tunnistettaisi mieleisestään kuvasta. Nuoret ja nuorehkot naiset olisivat ihan mahdottomia, kun kuvassa näkyisi vain muikistelevat huulet. Ja joillakin myös pylly.
Oletteko huomanneet, että sama kuvanäyttää ihan ookoolta, kun siinä on pään ympärillä vähän tilaa, mutta passissa kun saman kuvan reunat on rajattu ihan poskiin kiinni, se näyttää tosiaan siltä alkkikselta rasvaisine klönttihiuksineen ja roikkuvine leukoineen.
Ts kuva on oikeasti ihan ok ja tosiaan juuri kuvattavan näköinen, mutta tuo passikuvarajaus tuo siitä esiin ne ongelmat, joita ei normaalioloissa huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu näyttää kilttikseltä?!
Vierailija kirjoitti:
Passikuvan pitää näyttää ihmisen naama kaikkine tunnistamista helpottavine piirteineen. Harvalla kaikki piirteet ovat kauniita varsinkaan siinä armottomassa valaistuksessa.
Montakaan ei tunnistettaisi mieleisestään kuvasta. Nuoret ja nuorehkot naiset olisivat ihan mahdottomia, kun kuvassa näkyisi vain muikistelevat huulet. Ja joillakin myös pylly.
No en ole ihan varma tuostakaan. Moni ei oikeasti näytä ihan omalta itseltään siinä passikuvassa.
Passikuvissa ei saa hymyillä, varmaan siksi. Kaikilla on resting bitch face.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuu näyttää kilttikseltä?!
No en näytä kiltiltä, vaan leuattomalta sarjamurhaajalta.
Teillä on väärä mielikuva omasta näöstänne. Kun mennään peilin eteen, niin nostetana leuka ylös niin kuin selfiessä, että ei kaksoisleua näy.
Onhan se laajakuva, että siksi voi näyttää esim silmät olevan kauempana toisistaan kuin ovat.
Puhu vaan omasta puolesrasi, minä olen komea jopa passikuvassa!