Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolottaa, rv15+5 ja jo toista kertaa saikulla...

Vierailija
07.11.2012 |

Ekan kerran olin pari viikkoa sitten 5pvä saikulla, jäätävä päänsärky koska oli hartiat niin jumissa.

Nyt alaselkä kipeytynyt, pariin otteeseen meinannut kaatua töissä kun jalat ei kanna kunnolla kun yhtäkkiä säteilee kipu jalkaa pitkin...

Saikku 2pvä, vkloppu muutenkin vapaa.

Nolottaa niin pirusti ja hävettää joka kerta kun joutuu työnantajalle soittamaan että olen saikulla!

Varsinkin koska plussassin viikko sen jälkeen kun olin aloittanut tuolla =(

Toisaalta, kun aloitin tuo paikka oli talon fyysisesti helpoin, nyt on ihan eri tilanne...

No, ei kai voi mitään..

Mietin kyllä että etsisinkö toista, helpompaa työpaikkaa itselleni (jos kukaan nyt palkkaa raskaanaolevaa....) kun koeaikaa on vielä jäljellä...

Tai sitten tiedossa vielä monta noloa hetkeä kun on pakko soittaa etten pääsekään töihin =/

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa. Niskani meni kesken työpäivän niin jumiin että aloin oksentamaan ja täräjämään. Tällöin en vielä tiennyt että olin raskaana. Valot otti silmiin. Eikä ollut migreeniä. Epäilivät aivokalvontulehdusta. Sain silloin 6 kpl panacodia ja buranaa. Jotain lääkettä piikillä. Makasin terveyskeskuksen päivystyksessä kamerahuoneessa n. 8h. Sain lähteä kotiin koska asuin (pyysin) vieressä ja lupasin tulla heti takaisin jos pahenee. Jäin tästä viikon saikulle.. Muutama päivä meni ja sain tietää että johtui raskaudesta. Uskomatonta.

Sitten meni muutama viikko alkoi aivan kamala lonkka, selkä kivut ym. Jäin taas saikulle. Raskausviikkoja oli 8. Viikon päästä helpotti ja menin takasin töihin.

13 viikolla silmäni menivät oudoiksi. Valkoiset kohdat muuttuivat aivan kirkkaan punaisiksi. Tässä meni jotain kaksi viikkoa, kun paranivat. Mitään muuta ei lääkärit eivät keksineet syyksi kuin raskauden.

20 viikolla jouduin jäämään TAAS saikulle, koska lapsivettä ei ollut melkein yhtään. Asia korjaantui viikossa ja menin takaisin töihin.

25 viikolla jouduin lähtemään kesken päivän töistä, koska toinen jalka oli kipeä. Oli vain 15 cm pohje toista isompi. Menin terveyskeskukseen suoraan ja pikaverikokeen jälkeen laittoivat ambulanssilla keskussairaalaan. Siitä saakka olin koko loppuraskauden saikulla.

Koko raskaus tuntui aivan helvetiltä. Mietin että en IKINÄ tee toista lasta, koska en halua kokea toista raskautta. Sitä jatkuvaa supistelua ja koko kehon kipua. Synnytys ei muuten sattunut yhtään. En käyttänyt yhtään mitään lääkettä.. :)

No. Nyt olen raskaana. Viikkoja on kasassa reilu 20. Olo on niin maailman parhain. Melkein olen energisempi kuin ei raskaana ollessani. Olen muuten takasin työelämässä ja työpaikkani on sama. Teen seisomatyötä erittäin kiireisessä paikasssa. Joskus olen joutunut kantamaan askelmittaria mukana. Työpäivän aikana kävelen n. 15 kilometriä (kiireisenä päoivänä vielä enenmän).

Elikkä tsemppiä sinne!! Koita jaksaa!! Toivottavasti jaksoi lukea sepustukseni. Ja ymmärsit että ei tartte hävetä sitä, että olet sairaslomalla. KAIKKI raskaudet ovat erilaisia.

Vierailija
2/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 20 min välein, alle 25 viikkoa täynnä ja len pyytänyt kevyempää työtä joka järjestyi. Kotiin en kehtaisi jäädä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 20 min välein, alle 25 viikkoa täynnä ja len pyytänyt kevyempää työtä joka järjestyi. Kotiin en kehtaisi jäädä.

Vierailija
4/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raskaudet on olleet niin helppoja. olen ollut saikulla vaan normiflunssan taki, en minkään raskauden aiheuttaman taudin takia.

t. luonnonoikku

Vaikka varmasti kiva kuvitella niin :) Mutta joillain vain raskausoireet ovat pahemmat kuin toisilla! Äidilläni oli kaikki muut raskaudet, paitsi pojan kohdalla, kamalia. Oksenteli joka päivä ja aina eri asiasta. Pojan kohdalla oli helppoa, eikä ollut edes pahoinvointia eikä mitään muutakaan.

Mulla oli ekan kohdalla ensimmäiset 20viikkoa pelkkää flunssaa sekä pahoinvointia. mikään ei pysynyt sisällä ja kaikki tuli kaaressa ulos. Loppuraskaudesta pahoinvointi helpotti, hetkeksi. Selkäsäryt alkoivat ja oli vaikea koittaa nukkua. Oli hengitysvaikeuksia yms.

Vierailija
5/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kolmas raskaus menossa ja olen joutunut olemaan kohta 2 kk kotona ennenaikaisten supistusten ja selkäkivun vuoksi.

Aiemmat raskaudet sujuneet melko hyvin.

Eipä sille mitään mahda, jos ei ole työkykyinen.

Mielelläni olisin työssä, mutta en vain pysty ja lääkäri sen kielsi.

Ja tosiaan olen aina ollut urheileva ja normipainoinen, että en ole mitenkään itseaiheuttanut, että olisin jotenkin huonokuntoinen tms.

Mutta kait mäkin sit olen jonkun mielestä "pullamössökansaa" kun haluan suojella tulevaa vauvaani enkä ota riskejä työn vuoksi.

Tsemppiä Ap ja kaikki muutkin odottavat!

6/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini oli raskaana ja kertoi työnantajalle koeajan jälkeen. Reilusti sen jälkeen oli 3pv saikulla, kun napsahti selässä :S

Työnantaja soitti kaverilleni ja ilmoitti ettei tartte tulla enään töihin, ettei hänellä ole varaa siihen, että hän saikulla...ei juma.

No yllättäen tähän otti kantaa asiakkaat ja työtoverit erittäin raivostuneesti, "sai" tulla töihin takaisin, tosin eihän se ois edes oikeasti voinu sitä erottaa.

Mutta kerro raskaudesta, nyt kun tietämättömiä niin voivat vain kuvitella sinun olevan turha saikuttelija...

tsempiä ja onnea tulevasta vauvasta

Vierailija
7/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi työantajat eivät halua palkata nuoria naisia töihin.

Raskaus on sinäänsä hyvä tilanne, koska esim. äitiyslomalla tai hoitovapaalla ei voida irtisanoa, mutta tuosta koeajasta en ole niinkään varma. Jos sinä saikkuilet paljon, on sekin yksi hyvä syy jättää lopullinen sopimus tekemättä. Ja eiköhän ne jotain sellaista keksi papereihin, ettei ole paljoa vastaan sanomista...

Vierailija
8/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi työantajat eivät halua palkata nuoria naisia töihin.

Raskaus on sinäänsä hyvä tilanne, koska esim. äitiyslomalla tai hoitovapaalla ei voida irtisanoa, mutta tuosta koeajasta en ole niinkään varma. Jos sinä saikkuilet paljon, on sekin yksi hyvä syy jättää lopullinen sopimus tekemättä. Ja eiköhän ne jotain sellaista keksi papereihin, ettei ole paljoa vastaan sanomista...

Ja minähän nautin ihan sairaasti siitä että en pääse kunnolla kävelemään edes vessaan yöllä, vaan pitää kävellä kyyryssä ja ottaa tukea seiniltä kun vasemman jalan päälle ei voi laittaa painoa!

Ja minustahan on tosi kivaa tilanne tämä!

JA KAIKKI nuoret naisethan vain hakevat työelämästä itselleen elättäjää raskausajaksi!

Vierailija
9/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkykyinen?

t.Maiju

Vierailija
10/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo mielummin olisin voinut hyvin mutta minäpä oksensin ammusta iltaan ja usein yölläkin. Pää ämpärissä koko ajan ja lopulta jouduin osastolle tiputukseen. Että ei todellakaan ollut ihan ekana mielessä se että pitäisi hävetä olla saikulla :D

Vierailija
11/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvitse enää muiden määkiä sitä miksi nuoria naisia ei lisääntymisen takia palkata mielellään töihin!

Tosin nämä samaiset vinkujat sitten myöhemmin poraavat sitä kun ei ole ketään joka heidän eläkettään maksaisi :D

Vierailija
12/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini oli raskaana ja kertoi työnantajalle koeajan jälkeen. Reilusti sen jälkeen oli 3pv saikulla, kun napsahti selässä :S

Työnantaja soitti kaverilleni ja ilmoitti ettei tartte tulla enään töihin, ettei hänellä ole varaa siihen, että hän saikulla...ei juma.

No yllättäen tähän otti kantaa asiakkaat ja työtoverit erittäin raivostuneesti, "sai" tulla töihin takaisin, tosin eihän se ois edes oikeasti voinu sitä erottaa.

Mutta kerro raskaudesta, nyt kun tietämättömiä niin voivat vain kuvitella sinun olevan turha saikuttelija...

tsempiä ja onnea tulevasta vauvasta

Ovat tienneet töissä jo 9viikon ajan raskaudestani.

En nähnyt syytä salatakaan esimieheltä, jos olisi keksinyt jonkun hyvän syyn irtisanoa minulla olisi ollut vielä suht hyvät mahikset saada muualta töitä.

JA toisaalta, jos olisi kesken mennyt, nin olisin kuitenkin varmaan ollut muutaman päivän saikulla sen takia, ja olisi selvinnyt että olin ollut raskaana...

Vierailija
13/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän nautin ihan sairaasti siitä että en pääse kunnolla kävelemään edes vessaan yöllä, vaan pitää kävellä kyyryssä ja ottaa tukea seiniltä kun vasemman jalan päälle ei voi laittaa painoa!

JA KAIKKI nuoret naisethan vain hakevat työelämästä itselleen elättäjää raskausajaksi!

En mielestäni sanonut, että kenenkään pitäisi nauttia saikulla olemisestaan, mutta se on työantajalle helkutin kallista ja hankalaa. Tietysti nyt vähän alasta riippuen, jos siis pitää hankkia sijainen tilalle.

Ja eivät kaikki naiset tietenkään halaja raskaaksi, mutta todennäköisyys on paljon suurempi kuin miehillä. Eikös?

Vierailija
14/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielestäni sanonut, että kenenkään pitäisi nauttia saikulla olemisestaan, mutta se on työantajalle helkutin kallista ja hankalaa. Tietysti nyt vähän alasta riippuen, jos siis pitää hankkia sijainen tilalle.

Ja eivät kaikki naiset tietenkään halaja raskaaksi, mutta todennäköisyys on paljon suurempi kuin miehillä. Eikös?

Harmi että hoitoalalla ei löydy pahemmin miehiä työnantajien kannalta.

Vierailija
15/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin varastohommista lähinnä istumatyöhön. Kotonakin lähinnä istuisin jos oisin saikulla mut mieluummin teen otain hyödyllistä ja olisi törkeää työnanatajaa kohtaan jäädä sairastelemaan kotiin.

Vierailija
16/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisia sen takia että ovat potentilaalisempia henkilöitä lisääntymään kuin miehet? Naisia saa siis rankaista siitä että ovat ainoa sukupuoli joka kykenee hoitamaan sen fyysisen raskauden?

Pitääkös tässä sitten nuorten naisten lopettaa se lisääntyminen?

Hei milläs vuosisadalla tässä oikein elelläänkään?

t.Maiju

Vierailija
17/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin varastohommista lähinnä istumatyöhön. Kotonakin lähinnä istuisin jos oisin saikulla mut mieluummin teen otain hyödyllistä ja olisi törkeää työnanatajaa kohtaan jäädä sairastelemaan kotiin.

Mitä kun niitä istumatöitä ei löydy?

Nostoja, painavia asukkaita, omassa yksikössäni yksin työvuorossa arkisin aamuvuorossa yhteen tai kahteen asti, iltavuorossa kolmen jälkeen. 3pyörätuoliasukasta joista yksi nostetaan itse tuolista sänkyyn ja toisinpäin, kaksi todella painavaa asukasta joilla on nosturit mutta pitää tietty käännellä ja väännellä pesujen ja vaipanvaihtojen yhteydessä, ja että saa nosturiliinan paikalle.

Toisessa yksikössä yksin 1h aamulla, 3h iltavuorossa. Siellä saa kaverin kanssa suurimman osan sänkyyn ennekuin jää yksin tosin.

Kevyitä hommia ei oikein löydy... Mutta tosi törkeää jäädä kotiin varmaankin, eihän se haittaisi vaikka kroppa (ja/tai raskaus) kusee, kunhan ei ole törkeä työnantajaa kohtaan!

Vierailija
18/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa erottaa raskaana olevankin ilman mitään syytä.

Vierailija
19/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koejallakaan ei saa purkaa työsopimusta ilman syytä! Koeajallakin työsuhteen saa purkaa vain asiallisista syistä!Esim työntekijäkään itse ei voi lähteä koeajalla vain sen takia että saa paremman työtarjouksen muualta.Työnantaja saa purkaa koejalla sopparin esim siksi ettei työntekijä sovellu hänen mielestään kyseiseen työhön.

RASKAUS EI OLE SYY PURKAA SOPPARIA KOEAJALLA.

Terkuin asiasta juristien kanssa keskustellut palkanlaskija

Vierailija
20/42 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koejalla saisi lopettaa työsuhteen ilman mitään syytä. EI SAA! koeajan tarkoitus on määrittää työtekijän sopivuus työhön ja sopparin saa purkaa jos työntekijä ei sovi työhön mutta ihan mistä tahansa syytä ei saa silloinkaan purkaa sopparia.

Raskaus nyt ei ainakaan ole syy purkaa sopparia silloinkaan.