Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisenä sait lasitja millä voimkkuuksilla?

Vierailija
07.11.2012 |

Minkä ikäinen nyt j onko edelleen lasit? Jos niin pljon nyt voimakkuus?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 14 vuotias tyttö,terkkari lähetti silmälääkäriin, ja siellä sanottiin että pitäis hankkia.mun luvut oli jotain -0.5 ja +1 kai molemmissa silmissä,miten se on mahollista ja kannaattako mun hankkia jos nään ihan hyvin mielestäni? :D

Vierailija
2/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mikä oli voimakkuus (miinuslasit), mutta siitä eteenpäin näkö huononi tasaisesti lukioon asti ja oli lopulta n. -8 ja siihen jäi. Kävin 25-vuotiaana laserleikkauksessa, jossa näkö korjaantui täysin, eikä ole sen jälkeen huonontunut, siitä on nyt 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli onko periytyvää näköä?

Vierailija
4/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 37 v. lasit edelleen. Vahvuuksia en tarkasti muista, mutta olisiko -4,75 ja noin -5,5. Piilokarsastusta on myös.

Vierailija
5/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tänä vuona voimakkuudet vähä kasvo, täl hetkel toinen silmä on -1,25 ja toinen -1,50

Ikä nyt 21v.

Vierailija
6/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 37 v. lasit edelleen. Vahvuuksia en tarkasti muista, mutta olisiko -4,75 ja noin -5,5. Piilokarsastusta on myös.

Vierailija
7/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tänä vuona voimakkuudet vähä kasvo, täl hetkel toinen silmä on -1,25 ja toinen -1,50 Ikä nyt 21v.

Ja vanhemmillani on lasit, äiti sai ne joskus 15 vuotiaana ja isä kai vähä vanhempana. isoveli sai lasit joskus 18 vuotiaana, sil on vähä parempi näkö ku mulla. äidin likinäkö on melkee kokonaan muuttunu ikänäöski eli saisi ajaa ilman laseja jo.

Vierailija
8/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö aina laseja? Vai pärjääkö mainiosti ilmankin?

Vierailija
9/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkuudet oli silloin jotain -0,75 / -0,25 (ei tarvinnut pitää aina

Nyt 37, laseissa voimakkuutta -2,25 / -1,50 ja lisäksi hajataittoa molemmissa silmissä. Näkö on paranemaan päin, n. 10 v sitten oli linssit paksuimmillaan (mutta hajataittoa tulee koko ajan lisää).

Vierailija
10/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tänä vuona voimakkuudet vähä kasvo, täl hetkel toinen silmä on -1,25 ja toinen -1,50 Ikä nyt 21v.

Ja vanhemmillani on lasit, äiti sai ne joskus 15 vuotiaana ja isä kai vähä vanhempana. isoveli sai lasit joskus 18 vuotiaana, sil on vähä parempi näkö ku mulla. äidin likinäkö on melkee kokonaan muuttunu ikänäöski eli saisi ajaa ilman laseja jo.

Vierailija
11/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkuudet oli silloin jotain -0,75 / -0,25 (ei tarvinnut pitää aina Nyt 37, laseissa voimakkuutta -2,25 / -1,50 ja lisäksi hajataittoa molemmissa silmissä. Näkö on paranemaan päin, n. 10 v sitten oli linssit paksuimmillaan (mutta hajataittoa tulee koko ajan lisää).

Minulla oli perheen ainoat silmälasit monta monituista vuotta.

Vierailija
12/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimakkuudet oli silloin jotain -0,75 / -0,25 (ei tarvinnut pitää aina

Nyt 37, laseissa voimakkuutta -2,25 / -1,50 ja lisäksi hajataittoa molemmissa silmissä. Näkö on paranemaan päin, n. 10 v sitten oli linssit paksuimmillaan (mutta hajataittoa tulee koko ajan lisää).

Vierailija
13/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiset silmälasini paria kuukautta vaille 9-vuotiaana, vahvuus taisi olla siinä -1.25 ja jotain. Itse asiassa olisin tarvinnut lasit jo vauvaiästä alkaen, mutta 60-luvun puolivälissä tähän asiaan ei osattu kiinnittää niin hyvin huomiota kuin olisi pitänyt.

Oikea silmäni on aina ollut paljon vasenta huonompi. Nämä uusimmat lasit ovat olleet minulla nyt kaksi ja puoli vuotta, ja oikea linssi on -9.5 ja vasen -7.0. Ne ovat ensimmäiset moniteholasini ja pluspuoli on molemmissa 1.50. Saattaa olla, että ensi vuonna tulee seuraavien lasien vuoro.

Noilla dioptereilla ei muuten sitten saa niitä Specsaversin/Nissenin/Instrun etc. tarjouslaseja. Nämä moniteholasit maksoivat reilut 750 €, kun eräs pieni optikkoliike tarjosi kahta linssiä yhden hinnalla. Yhden linssin hinta oli 499 €, joten ilman tarjousta olisi tullut hinnaksi melkein 1300 €... Ei ole reilua, ei. :(

Vierailija
14/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ollessani kuudennella luokalla eli 12vuotiaana. Silloin vahvuudet oli kummassakin silmässä -0.6, tuolla näöllä saa vielä ajokortin ilman laseja. Nyt ikää 32 ja lasit -3.75 ja -3.5. Sitä edellisellä kerralla oli -4.2 ja -3.85 Oli jostain syystä parantunut. Vanhemmilla ei laseja kummallakaan, toisella siskolla kymmenisen vuotta ollut -0.8 lasit.

Miehellä ollut 1v lasit. Aina vähintään -7.jotain ja karsastusta jonkin verran ja painetta silmissä. Lääkäri sanoi että täytyy odottaa 35 ikään että saa laserleikata kun silmät vielä "kasvaa" tuollaisessa tilanteessa, ettei tarvitse uudelleen leikata. Vielä olis muutama vuosi hänellä odotettavaa.

Meidän lapsilla ei lasien tarvetta toistaiseksi (6 ja 9vuotiaat)

Vierailija
15/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehellä ollut lasit 1vuotiaasta saakka, siis 31vuotta

Vierailija
16/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen on lasit, -2,75. Kahdella veljelläni huomattvasti heikompi näkö. Kahdella sisarella taas näössä ei ole ollut koskaan vikaa.

Vierailija
17/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt enää kunnolla taululle ja aluksi käytinkin laseja vain koulussa. Miinuksia jotain yhden luokkaa. Näkö kuitenkin huononi ja parikymppisenä näkö oli -3,75 ja -4,25 ja siinä on pysynyt. Koko perheellä on lasit, joten kai se oli odotettavissa.

Vierailija
18/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkö siitä sitten heikkenikin nopeasti kun kasvoin, ja oli lopulta -7.0 ja -9.5. Kävin vuonna 1997 lasik-leikkauksessa, ja sen koommin en ole silmälaseja tarvinnut.

Meillä on suvussa paljon likinäköisiä, tosin kenelläkään ei yhtä paljon miinusta kuin minulla oli. Omilla lapsillani ei toistaiseksi ole laseja, ovat alakoululaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi