Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko paha alkaa yrittää ekaa lasta vasta 30-vuotiaana?

Vierailija
07.11.2012 |

Olen 28-vuotias ja vielä pari vuotta olisi sairaanhoitajaopintoja jäljellä.

Mieheni ei myöskään halua perhettä, ennenkuin kouluni on pulkassa.

Ei jaksais odottaa, mutta kait se on pakko.

Olenko ihan vanha synnyttäjä, vaikka ulkonöllisesti minulta kysytään vielä papereita.

Haluamme kumpikin kaksi lasta, mikäli niitä siunaantuu :)

Kaksi vuotta vielä tätä odottelua ja opiskelua. Kait se sit palkitsee toivottavasti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyaikana erittäin tavallista. Jopa nelikymppisiä ensimmäisen lapsensa saajia on nykyisin varsin paljon.

Vierailija
2/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole nähnyt siinä mitään pahaa.

Se on ihan sun omassa pääkopassa se paha =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain ekat 31-vuotiaana ja viimeisen viidennen 41-vuotiaana

Vierailija
4/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo paha, jos niitä siunaantuu. aloitettiin 28v, 30v lähestyy ja takana n kpl keskenmenoja... voi olla että joudutaan vielä adoptiojonoon, missä voikin vierähtää seuraavat 5-10v.

en silti suosittele yrittämäänkään ennen kuin molemmat haluaa.

Vierailija
5/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä opiskeluihin!

Vierailija
6/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mitään pahaa siinä, että esikoinen syntyy reilu 30-vuotiaana. Itse ajattelen niin, että vähän vanhempana on yleensä talous paremmassa kunnossa, monesti enemmän kärsivällisyyttä ja tietenkin enemmän elämänkokemusta. Liian kauan ei tietenkään kannata odottaa, mutta siitähän ei tässä tapauksessa ollut kyse. Suurin osa omista ystävistäni on saanut lapsen vasta 30-vuotiaana ja mielestäni se on täysin normaalia! Tsemppiä opintoihin ja onnea tuleviin vauvayrityksiin!

Vierailija
7/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa opiskelut loppuun ja ehkä siihen päälle vielä pätkä työkokemusta ja sitten lapset. Itse sain esikoisen 33v, eikä ikäni ollut millään tavalla este tai poikkeuksellinen.

Vierailija
8/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitenkään paha tuo esikoinen kolmikymppisenä. Silloin suunilleen kolmikymppisenä mäkin olisin halunnut aloittaa yrityksen, mutta omalla kohdallani mies vitkuteli vielä sen kolmevuotta.

Vierailija
9/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 34 vuotiaana ja kesken opintojen. Jos minulla olisi ollut ikää hiukan vähemmän, olisin odottanut, että valmistun, ennen kuin hankin lapsen. Opiskelu lapsenhoidon rinnalla sujuu toisilta tosi hyvin, muttei kaikilta. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Ajattelin kuitenkin niin, että jos vaihtoehtona on, että valmistun ajallaan ja kenties en saakaan lapsia ikäni takia tai että saan todennäköisemmin lapsen kesken opintojen, mutta siinä myös riski opintojen pitkittymiseen/kesken jäämiseen, niin mieluummin valitsen tuon jälkimmäisen vaihtoehdon, sanokoon tuo Saul poika mitä hyvänsä! Mutta 30-vuotta ei tosiaan ole minun mielestäni vielä yhtään myöhäinen ikä aloittaa!

Minullakin on läheisimmistä lapsuudenystävistäni suurin osa hankkinut lapsen vasta 30+ vuosilla ja ihan hyvin heillä on mennyt.

Vierailija
10/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sekin, että tämmöisiä pitää muilta kysellä.

Vierailija
11/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on läheisimmistä lapsuudenystävistäni suurin osa hankkinut lapsen vasta 30+ vuosilla ja ihan hyvin heillä on mennyt.

Hyvin on mennyt 6 ensimmäistä kuukautta vai mitä?

Ei teillä 'opiskelijoilla' ole vielä minkäänlaista käsitystä siitä, oliko se hyvä idea vai ei.

Vierailija
12/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisesti on parempi tehdä nuorempana, koska äidin iän myötä riski tiettyihin lapsen kehitysvammoihin nousee eksponentiaalisesti.

Mutta näin yhteiskunnallisesti katsottuna on ihan tavallista saada lapsi yli 30-vuotiaana. Oma kihlattuni on sinun ikäisesi ja meillä on aikomuksena saada lapset tehdyksi ennen kuin hän täyttää 35 vuotta.

Vierailija
13/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävieni tilanteesta ja vielä tiedät, minkä ikäisiä lapsia heillä on! Ihan leikki-ikäisistä on kyse ja nämä 30+ vanhemmat ovat valmistuneita ja vakituisessa työssä. Itse olen ystäväporukastani se aikuisopiskelija. En ole itsekään hekeäkään katunut lapsen saamisajankohtaani.

Vierailija
14/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, jos lopetat yrityksen 35-vuotiaana.

Vierailija
15/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mulle kun olin 32v, ja nyt olen 34v kun toinen syntyy. Aiemminkin olisin halunnut mutta elämäntilanne ei ollut otollinen (kyse ei siis työ/opiskeluasioista vaan sopivaa kumppania ei ollut). Lähinnä ajattelen että jos haluaa paljon lapsia, aika tulee nopsemmin vastaan jos myöhään aloittaa. Meille ei muutenkaan tulisi enempää niin nämä ajankohdat on olleet ihan sopivia.

Vierailija
16/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin aina kaikki ei mene tosiaan suunnitelmien mukaan, joten se ikäkin saattaa tulla jossain vaiheessa esteeksi.

Lapseni sain 31v. ja seitsemän vuoden yrityksen jälkeen.

Vierailija
17/17 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää on, että hedelmälliyys keskimääräisesti laskee jo, mutta nopeampi hedelmällisyydenlasku alkaa vasta 35-vuoden jälkeen.

Parmepi varmaan on tehdä opinnot loppuun. Tuo kaksi vuotta voi tuntua nyt pitkältä ajalta, mutta koko elämänmitassa se ei paljoa paina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme