Onko tyhmää antaa kesällä syntyneelle tytölle nimeksi Lumi?
Kommentit (19)
, mut jos se nimi on syntymävuodenajasta kiinni, niin anna nimeksi Suvi ;)
miehen mielestä ajatuskin on naurettava, koska lapsi on syntynyt loppukesällä. Oon yrittänyt makustella muitakin nimiä, mutta en saa tuota päästäni, muut tuntuu tosi latteilta kompromissinimiltä :( Kohta loppuu jo aikakin :(
miehen mielestä ajatuskin on naurettava, koska lapsi on syntynyt loppukesällä. Oon yrittänyt makustella muitakin nimiä, mutta en saa tuota päästäni, muut tuntuu tosi latteilta kompromissinimiltä :( Kohta loppuu jo aikakin :(
jos se nimi on sinun mielestäsi hyvä ja miehen ainoa peruste miksi ei ole hyvä, on syntymäaika, niin mies on aika heikoilla...
Ei lumi ole ainoa luontonimi, joka on vuodenaikaan liittyvä ja niitä muitakin annetaan ympäri vuoden; Noel, Kuura, Pyry, Tuisku, Suvi, Kaisla... Ja onko kaikki Tuuli ja Pilvi -nimiset syntyneet tuulisina tai pilvisinä päivinä? Sama nimi sillä lapsella on kesät talvet, vaikka olisi talvella syntynyt niin sama Lumi se on kesällläkin.
Jos se oli vaikka lumien aikaan alulle saatettu...? :)
muualla tule ajatelleeksi onko tyttö syntynyt lumiseen aikaan vai ei. Tuolla logiikalla esim. Sade on syntynyt sateella ja Suvi aina kesällä. samoin Linnea, Viola...
- Lumina, joka tarkoittaa latinaksi "valot" (myös olikohan "kirkkaudet" ja "loistavat silmät" tms) ja kesällähän valoja piisaa.
- Lume eli italiaksi valo muistaakseni.
Kaikki tuntemani Lumi-nimiset ovat syntyneet kesällä.
ja taidat olla sellaisen helvetin kermaperse äiti, jonka lapselle missään nimessä voi laittaa normaalia ja rehtiä suomalaista nimeä. Onnea ja menestystä WT elämääsi
rehti ja suomalainen nimi? Suomenkieltä, merkitysnimi ja merkityskin erittäin suomalainen.
ja taidat olla sellaisen helvetin kermaperse äiti, jonka lapselle missään nimessä voi laittaa normaalia ja rehtiä suomalaista nimeä. Onnea ja menestystä WT elämääsi
Pata kattilaa soimaa.
Itse olen syntynyt jouluna ja mun nimi on Suvi. Eipä ole kukaan koskaan huomauttanut.
Etkö tympeä juntti tajua, että nimistöön tulee nimiä koko ajan lisää. Kaikki nimet ovat olleet joskus uusia nimiä ja niitä ovat kaltaisesi ääliöt aikanaan taivastelleet ja sitten aikojen kuluessa niistä on tullut "normaalja ja rehtejä" suomalaisia nimiä, joita juntitkin voivat lapsilleen antaa.
Olen antanut talvella syntyneelle Talvikki ja kesällä syntynyt on Iris (kurjenmiekka).
Epäsuomalaisuus ja lumi.
Jos tuntuu oudolta, niin käviskö esim Lumililja / Lumi Lilja, Lumi Helmi, Lumi Orvokki...? Liljat kukkii kesällä, Lumikello keväällä, orvokit keväästä syksyyn.
onko se hienoa kun naapurissa asuu viisi samannimistä....
Annetaanhan Noel-nimeäkin ympäri vuoden syntyneille ja se sentään tarkoittaa joulua.