Jääkö muilla hommia tekemättä siks, että on mielessään tehnyt ne jo?
On siis suunnitellut kuinka joku asia tehdään ja on sitten jotenkin jo kyllästynyt koko aiheeseen ettei saa aloitettua koko hommaa. Eli hyvin suunniteltu on kokonaan tehty, vaikka itse asiassa ei ole vielä aloitettukaan,
Kommentit (5)
Tai ainakin yksi ;) Ihan kuin olisin itse kirjottanut.
Ärsyttää, kun joku sitten kysyy, että ootko tehnyt sen jutun. Sitten itse sanoo, että joo mä kyllä tiedän miten se tehdään. Ja sitten toinen jankkaa, että niin siis meinaatko tehdä sitä. Ja minä vaan, että joo joo kyllä mä tiedän miten se tehdään. Ja sitten taas toinen, että no tee nyt sitten. Ja mä taas, että no joo joo.
Yleensä mun tarttis saada tehtyä mahdollisimman vähällä vaivalla. Mietitkö sä reitit etukäteen, jos on esim. käytävä muutamassa kaupassa tms? Mä mietin minne jätän auton ja mitä reittiä kuljen ja mistä menen tien yli. Helposti sitten unohtuu hoitaa joku asia, jos tulee jokin häiriötekijä. Ja se sitten todella ottaa päähän.
Pari viikkoa on pitänyt pestä kesätakit, viedä ne ja kesäkengät vinttiin ja hakea talvikamppeet tilalle. Miten se helpoimmin tekis, on vielä suunnittelussa.
Yleensä mun tarttis saada tehtyä mahdollisimman vähällä vaivalla. Mietitkö sä reitit etukäteen, jos on esim. käytävä muutamassa kaupassa tms? Mä mietin minne jätän auton ja mitä reittiä kuljen ja mistä menen tien yli. Helposti sitten unohtuu hoitaa joku asia, jos tulee jokin häiriötekijä. Ja se sitten todella ottaa päähän.Pari viikkoa on pitänyt pestä kesätakit, viedä ne ja kesäkengät vinttiin ja hakea talvikamppeet tilalle. Miten se helpoimmin tekis, on vielä suunnittelussa.
Just toi vinttiruljanssi esimerkiksi. Kun ei voi vaan hakea talvikamppeita. Tietenkin kannattaa suunnitella niin että SAMALLA kertaa voi viedä ne kesävaatteet. Mutta sitä ennenhän ne pitää pestä tosiaan. Ja tää pesu kannattaa koordinoida muuhun pyykkiin, koska siellä on jotain 30 asteisia joita ei kannata vajaassa koneessa pestä ennenkun tulee muita. Jne. jne.
Ja reitit on tosiaan hyvä miettiä. "Vie mennessäs, tuo tullessas." Tai sitten älä tuo ja vie yhtään mitään kun ajatustyö on vielä kesken! ;D
Ihana että meitä on tosiaan kaksi.
T.Nro 2
Ois pitänyt suunnitella tää vastaaminen paremmin...
;)
Just ennen kuin luin ton sun kertomuksen ajattelin, että pitää kysyä sulta, että sisältyykö sun mielestä jonkin asian tekemiseen paljon muutakin tekemistä mitä ei mainita. Tarkotin just tota, että kenkien vieminen vinttiin ei ole vain kenkien viemistä vaan nehän pitää ensin putsata, lankata ja viedä vinttiin, samalla viedä ne lajitellut ja pestyt vaatteet ja samalla reissulla hakea talvikengät ja vaatteet.
Tai sitten pitäis imuroida. Joku tokaisee, että no eihän siihen mene kuin 10 min. Mutta kun ensin pitää nostella vauvan lelut pois, tyhjentää leikkuulaudalta muruset ja sitä ei voi tehdä jos tiskialtaassa on tiskiä eli pitää ehkä tyhjentää ja täyttää tiskikone ja sitten aloittaa imurointi ja sitten vielä imuroida pölyt pikkusuuttimella tasoilta ja sohvat myös. Joo, ei onnistu 10 minsassa. Ja pölyt pitää ottaa myös tasoilta tai ei säily tasapaino.
AP
suunniteltu, vaan kun mielessään on homman jo tehnyt niin sitten voi alkaa säätämään (jälleen mielessään) ja tekemään eri osioita eri tavalla ja paremmin ja tätä säätöä voi harrastaa ihan päiväkausia ryhtymättä itse toimeen.
Nimim. "Perfektionisti"
Toinen hyydyttävä malli on se kun käy koko projektin läpi mielessään oikein realistisesti niin tajuaa miten hemmetin hankala ja aikaa vievä koko homma on eikä sitten enää kertakaikkiaan jaksa enää edes ryhtyä. Haloo, hirvee homma!