voiko siitä seurata jtain haitaa, että etä-isä, jolla ei oo huoltajuutta, saa lapsen
wilma-tunnukset?
Kommentit (11)
se lähettää opelle rivoja viestejä ja haukkuu reksin: nämä siis sun nimissä :(
Voi, koska ei ole huoltaja ei ole oikeutta myöskään noihin Wilmatunnuksiin. Eihän niitä luovuteta muillekkaan esim. naapurille tai ystävälle joilla ei ole huoltajuutta. Lasta koskevat asiat/asiakirjat saa luovuttaa ainoastaan huoltajalle.
Voi, koska ei ole huoltaja ei ole oikeutta myöskään noihin Wilmatunnuksiin. Eihän niitä luovuteta muillekkaan esim. naapurille tai ystävälle joilla ei ole huoltajuutta. Lasta koskevat asiat/asiakirjat saa luovuttaa ainoastaan huoltajalle.
tapaamissopimuksessa on (mä itse sille aikoinaan myöntäny) tiedonsaantioikeus - koskeeko se myös wilmaa??
ap
tapaamissopimuksessa on (mä itse sille aikoinaan myöntäny) tiedonsaantioikeus - koskeeko se myös wilmaa??
ap
No tuossa tapauksessa mikäli on tiedonsaantioikeus saa isä eri viranomaisilta lasta koskevia tietoja esim. koulu, päiväkoti sairaala jne. mutta nuo wilma tunnukset ovat käsittääkseni vain henkilökohtaiseen käyttöön, eli ne on myönnetty ilmeisesti vain sinulle? Silloin isällä ei oikeutta lukea tietoja wilmasta, vaan kysymällä koulusta.
Mitä pahaa on siinä, että isä tietää missä mennään kouluasioiden kanssa?
joka ei ole huoltaja saa tietoja esim. sairaalasta.
Kyllä saa. Tuomioistuin voi myös yksinhuollossa olevan lapsen kohdalla erikseen määrätä huollosta erotetulle vanhemmalle oikeuden saada viranomaisilta lasta koskevia tietoja. Tiedonsaantioikeuden puuttumisesta voi aiheutua
lapsen edun vastaisia tilanteita esimerkiksi silloin, kun lapsella on jokin lapsen jokapäiväiseen elämään vaikuttava sairaus,
josta huollosta erotetulla vanhemmalla ei ole tietoa tai lapsi sairastuu vakavasti tapaamisjakson aikana eikä lapsen huoltajavanhempaan saada yhteyttä.
Mutta ei se yksinhuoltaja itse.
Minulla on lapsen yksinhuoltajuus, lapsen isän kanssa en ole ikinä asunut yhdessä. Mutta isyyden tunnustamisen yhteydessä kirjattiin lastenvalvojan luona, että isällä on tiedonsaantioikeus.
Mitäpä se sinua haittaisi, että saa nähdä arvosanoja ja opettajan merkintöjä...