Omituisin kohtaamasi ihminen tai oudoin vuorovaikutustapahtuma tms. jonkun
Kommentit (69)
Olin Helsingissä museossa vartijana opiskelurahoja tienatessani ja seuraani kierrokselle kerran koko lauantaipäiväksi (6 tuntia) lyöttäytyi nainen joka alkoi kysellä olenko koskaan tavannut enkeleitä. Sitten hän kulki mukanani ja kertoi koko ajan enkeleistä ja ihan kaikesta muusta mahdollisesta huuhaasta mitä voi kuvitella...ei kuitenkaan ollut mitään konkreettista syytä tms. että olisin voinut poistaa naisen ko. tiloista... Ihan outoa ja jäi ikuisesti mieleen. Naisvartija oli muuten hänen mielestään kummajainen ja kyseli moneen kertaan ominaisuuksistani...siis että osaanko karatea yms. Itse asiassa kyllä harrastan kamppailulajeja mutta tein hänelle selväksi että se ei ole vartijalle välttämätöntä :D
Ehkä 12-vuotiaana ylitin Mannerheimintietä Stockmannin kohdalla. Vastaan tuli nuori mies, joka katsoi mua silmiin, tarttui mua kädestä ja lausui hymyillen: "Marion Jones - sussa on tyyliä!" Sitten mies jatkoi ihan normaalisti matkaansa.
Marion Jones oli siis tämä amerikkalainen, mustaihoinen yleisurheilija, joka jäi sittemmin kiinni dopingista. Olen ihan valkoihoinen enkä omasta mielestäni muistuta ollenkaan Marion Jonesia...
Olen sellainen friikkimagneetti, että monet tässä ketjussa kerrotut jutut kuulostavat mielestäni aivan normaaleilta. Kerron tässä nyt muutamia omituisuuksia, jotka tulevat ensimmäisinä mieleen. Jos joku tunnistaa, niin terveisiä tutuille! :)
- Bussipysäkillä istuva keski-ikäinen mies (en ole varma, oliko humalassa vai muuten vain sekaisin) katsoi minua silmiin ja sanoi hyvin pelokkaana: "Älä tapa minua!" Vastasin hyvin lempeästi, että enhän minä nyt mitään sellaista tekisi. "Hyvä", sanoi mies ja alkoi nukkua. Olen siis ihan tavallisen näköinen parikymppinen nainen, enkä käsittääkseni mitenkään pelottavan oloinen. :)
- Silloinen kaveri toi jostain syystä jonkun uuden kaverinsa meille käymään. Tämä kaveri oli jotenkin kipeä (miksiköhän oli yleensäkään liikkeellä missään kipeänä?). Mieheni ja tämä meidän yhteinen kaverimme lähtivät käymään johonkin, ja tämä uusi kaveri jäi kämppäämme kanssani odottamaan. Hän meni vessaan. Kun hän oli ollut vessassa yli puoli tuntia, aloin huolestua. Menin oven taakse kuuntelemaan ja kuulin hänen kuorsaavan. Koputtelin oveen ja kyselin, että onko kaikki ok. Jotain mutinaa sieltä kuului, ja sanoin, että hän pääsee kyllä sänkyymme nukkumaan, jos väsyttää, ja voin tuoda vadinkin viereen, jos on huono olo. Noin vartin päästä hän tuli ulos vessasta ja sanoi, että hänen pitää lähteä nyt kotiin. Jälkikäteen kuulin hänen haukkuneen minua erittäin epäystävälliseksi ihmiseksi, kun olin kuulemma nauranut hänen huonolle ololleen ja ollut hänelle todella ilkeä. Olin aivan äimän käkenä. No, enpä tavannut tätä tapausta enää tämän jälkeen.
- Yläasteikäisenä olin kaverini kanssa ulkona, kun jostain ilmestyi keski-ikäinen mies, joka oli selvästi jonkinlainen päihteiden väärinkäyttäjä. Hän alkoi selittää kaikenlaista elämästään, jutuissa oli lievästi liioittelun makua. Hän myös lauloi rock-kappaleita aina välillä, lauluääni oli itse asiassa aika hyvä. Lopulta hän alkoi ylistää minua ja kaveriani siitä, että olemme niin hyviä tyyppejä. Hän sanoi, että me olemme hänen tyttäriään ja hän on meidän isämme, ja jos meille ikinä tulee mitään ongelmia, hän tekee puolestamme mitä tahansa. Kun näimme tämän uuden isämme seuraavan kerran, ei hän enää muistanut meitä. :(
- Olin baarissa kaverini kanssa. Vessassa käydessämme törmäsimme tyttöön, joka kaipasi apua puhelimensa kanssa. Autoimme, ja hän alkoi surullisena selittää, että hän pelkää menettävänsä poikaystävänsä, koska tämä on biseksuaali ja kiinnostunut myös miehistä. Lohduttelimme häntä jonkin aikaa, kunnes hän oli pirteämpi ja jatkoi matkaansa. Baarin puolella tyttö tuli istumaan pöytäämme tämän poikaystävänsä kanssa. Kumpikin oli nauttinut luultavasti jotain muutakin kuin alkoholia. Tyttö alkoi puhua levottomia siitä, kuinka hän polveutuu suoraan Venäjän Katariina Suuresta, joka oli tunnettu omituisista seksuaalisista mieltymyksistään. Hän sanoi, että tämän vuoksi hänellä on oikeus antaa ihmisille lupa harrastaa seksiä. Juhlavasti hän ilmoitti meille muutamaan otteeseen, että hän antaa meille luvan harrastaa seksiä. Mikäs siinä, kiittelimme kaverin kanssa. Pariskunta alkoi haluta lähteä kotiin, mutta bussiaikatauluista oli kovin vaikea saada selvää. Olimme vaihtamassa baaria, joten saatoimme heidät bussipysäkille, kun he yhtäkkiä ehdottivat, että lähtisimme heille harrastamaan ryhmäseksiä. Tyttö sanoi, että pojan olisi hyvä saada naisia enemmän, ettei kiinnostu liikaa miehistä. Sanoin siihen sitten, että ainakin minulla on kuukautiset, olemme varattuja, eikä meitä kiinnosta moinen. "Ei se mitään, veri on ihan hyvää", vastasi poika. No, bussi onneksi tuli, ja saimme hyvästellä nämä vekkulit.
Paljon tulisi muutakin mieleen, mutta kun ei kaikkea voi yhteen viestiin kirjoittaa. :)
Aikaisempaan nähden nämä on aika kesyjä mutta kirjoitetaan nyt silti.
Olin opiskeluaikana kaupassa töissä ja olin kyykyssä hyllyn täyttämistä tekemässä, kun yhtäkkiä joku n. 7-10 vuotias poika ilmestyi eteen ja pussasi nenään ja liukeni paikalta yhtä nopeasti kun oli tullutkin. Vanhempiakaan ei näkynyt missään. Katselin hetken aikaa, tulisiko joku piilokamerajuontaja paikalle mutta ei, joten jatkoin hieman paremmalla mielellä töitä.
Noita hämäriä isku/ostoyrityksiä nyt tapahtuu (valitettavasti) niin usein ja kaikille, ettei niihin yleensä kiinnitä mitään huomiota. Yksi kuitenkin jäi tavallista absurdimpana mieleen, kun olin aamupäivällä kävelemässä puistossa miehen vanhempien kotipaikkakunnalla, niin joku punaiseksi tukkansa värjännyt mies vähän kauempaa huusi minulle että "Tuu tyttö meille juomaan vähän piimää!" ja heilautti vielä varmuuden vuoksi kädessään olevaa avonaista piimäpurkkia, niin että roiskui.
Ihan muutama viikko sitten näin tavaratalossa nuoren Kiinalaisen naisen varovasti kokeilemassa alaspäin meneviä liukuportaita jalallaan ja kun pari sekuntia katselin tilannetta takaapäin, tämä huomasi minut ja sanoi jotain tyyliin "You can go first, I'm scared...." Yritin tarjota apua kiinaksi ja englanniksi mutta tämä pyysi ymmärrettävästi melko nolona vain menemään edeltä. Nainen itse jäi portaiden yläpäähän hänen kavereiden huudellessa ohjeita alhaalta. Jäi mietityttämään, että mikä Suomalaisissa liukuportaissa niin pelottavaa oli, kun porukka ei ollenkaan vaikuttanut olevan mistään maaseudun pikkukylästä kotoisin.
Monenlaista on tullut vastaan. Hauskin oli yksi torstai-ilta, kun opiskelija-aikoina kaveirn kanssa baarissa oluella ollessamme meitä jututtamaan tuli kaksi miestä. Kännissä ku käet. Toinen niistä selitti, miten hänellä on puhallusputki ja hän ampuu siitä myrkkynuolia (rullalle kääritty esite). Toisen kanssa pystyi käymään vain seuraavan keskustelun:
Mies: Ootsä rotusorttoooo?
Minä: En.
Mies: Minä oon puolmustalainen. Ootsä rotusorttoooooo?
Minä: Enhän minä.
Mies: Minä oon puolmustalainen. -- Ootsä rotusorttooooo?
Komiat keskustelut. Hetken kuluttua häivyimme, sillä emme jaksaneet jankkaamista. Kummankaan.
Olin kerran kaverini kanssa sellaisen Lehtikeräys jutun päällä istumassa. Sitten sitä vastapäätä olevasta talosta tuli semmonen nainen ehkä joku 30 vuotias ja sanoi ettei sen päällä saa olla. Sitte me lähettiin pois. Vähän ajan päästä me tultiin takas siihe vaan nojalla. Se nainen seiso siin sen pihalla ja kuvasi meitä sen kännykällä (tai siltä se näytti). Me lähettiin taas pois vähän kauemmaks. Päätettiin lähtee sille mun kaverille. Me kuljettiin sen naisen talon ohi ja se alko lähestyy meitä sen pihaa pitkin lehtirulla kädessä. Mä ja mun kaveri lähettiin juoksee iha täysii pois.
Oli aika outo kokemus. En tiiä aikokse lyödä meitä sillä lehdellä.
Yks mikä on jäänyt mieleen hauskana on kun Briteissä olin miehen kanssa baarissa. Mies tilaili juomia ja mä tulin takasin vessasta kun mut pysäytti vanhempi mies. Kysyi ikääni ja kun ikäni kuulemma oli täydellinen (taisin olla 21 silloin) niin voisinko lähteä hänen minun ikäiseni poikansa mukaan jotta poika pääsee eroon poikuudestaan. Tämä nuori mies oli koko ajan piilotellut isänsä selän takana. Oli aika absurdi tilanne kieltämättä. Kieltäydyin kuitenkin ja miehen kanssa ollaan naurettu jutulle monet kerrat jälkikäteen. Isä pokaamassa pojalleen.. Joo'o.
Minusta teillä on tylsät elämät. Mikään noista 66:sta jutusta ei ole mielestäni sellainen että itse jaksaisin muistella niitä ihmeissäni.
kanssani samalla luokalla oli pariskunta.
Olimme viettämässä iltaa paikallisessa kuppilassa koko luokan porukalla. Nousin hakeakseni lisää juotavaa ja ohi kävellessäni tämän pariskunnan miespuolinen jäsen nappasi minua takamuksesta kiinni. Tilanne oli TODELLA hämmentävä, koska en ollut flirttaillut tai mitään muutakaan tämän tyypin kanssa. Ei ole tapana varattujen kanssa... Tyttöystävänsä kanssa tulin hyvin toimeen vaikkei mitään parhaita kavereita oltukaan. Yritin olla niin kuin en olisi edes huomannut koko tapahtumaa ja onneksi asia jäikin siihen.
Toisella kertaa oli hämmentävää kun oli seitsemännellä kuulla raskaana. Raskauteni oli ensimmäinen ja olin silloin vielä kiinteä :) ainoastaan vatsakummusta näki mitä oli meneillään. Olin yksin liikkeellä kaupassa, kun yksi nuori mies alkoi flirttailla kanssani! En ollut edes koko jutussa mukana ja oli pakko kääntyä katsomaan oliko takanani joku kenelle hän tämän huomionsa osoitti. Mutta ei ollut. Tuntui kovasti oudolta että joku saa kiksejä raskaana olevasta naisesta :)
Olin kävelemässä töistä alkuehtooste kun vastaan tuli ihan normaalin oloinen noin nelikymppinen mies (itse olin tuolloin 19v.).
Hän pysäytti minut ja kysyi, voisiinko katsoa kun hän vetää käteen. Maksaisi kuulemma 50 euroa siitä hyvästä.
Olin niin yllättänyt ja hämmästynyt etten osannut tokaista kuin "ei" ja lähteä kävelemään vauhdilla kotia kohti. Näin jälkeenpäin ajateltuna se olisi varmaan ollut helpoin tapa tienata 50 euroa köyhänä opiskelijana =D
Yksi oli aikoinaan, kun kävelin kaupungin keskustassa aikaiseen aamuvuoroon työpaikalleni, niin kohdalleni siinä autiolla sivukadulla pysähtyi yllättäen auto. Nuorena naisena siinä vähän säikähdinkin että mikähän juttu tämä on, mutta nuori mies avasi auton ikkunan ja kysyi minulta vain että haluanko hesarin mukaani - ja hymyili päälle tosi hurmaavasti. Siis ihan sattumalta vaan tahtoi antaa mukaani hesarin... :) Meni työpäivä aika hyvällä mielellä.
Olin erään kaupan edessä kolmantena jonottamassa pankkiautomaatille. Vuorossa oli nuorehko mies. Asioituaan hän ihan normaalisti kääntyi ja otti askeleen, mutta jäi sitten tuijottamaan mua. Ihan oikeasti toljottamaan moneksi sekunniksi suoraan silmiin. Ilmeestä ei voinut päätellä oliko vihastunut vai ihastunut, toljotti suu auki. Sitten yht'äkkiä varmaan tajusi itsekin, kuinka hölmöltä näyttää ja lähti siitä sitten vähän pelästyneen oloisena lampsimaan mitään sanomatta pois. Heti tuon jälkeen oli pakko käydä yleisö-wc:ssä katsomassa peilistä, onko mulla hiuksissa, naamassa tai vaatteissa jotain outoa, mutta en kyllä mitään erikoista löytänyt. Mieskin näytti ihan normaalilta, oli jopa keskimääräistä paremman näköinen.
Ehkä olit sen miehen mielestä niin hätkähdyttävän kaunis, ettei hän voinut kuin toljottaa? Tai vaihtoehtoisesti hän sekoitti sinut johonkin tuttuunsa, jota ei odottanut näkevänsä. Tajusi sitten, ettet ollutkaan se joksi hän sinua luuli.
Näin Portugalissa asuneena voin sanoa, että tuollaiset oudot pyynnöt mummojengeiltä ovat yleensä taskuvarkauksien lavastusta.
Siellä asuessa opin tuntemaan useita mummopareja, jotka tekivät silmänkääntötemppujaan. Ei pitäisi olla maailmalla kovin sinisimmuinen. ;)
Teillä kävi tuuri ellei ollut mitään arvokasta päällä.
Oon matkustellessani kuullut juttuja milloin mistäkin ruusukauppiaista ja avun pyytäjistä, jotka oikeasti tahtovat vain varastaa rahat.
kadulla odottaen kaveriani ja yhtäkkiä viereeni tuli mies, siinä oli sellainen muurin tapainen ja hän istui siihen. hän oli varmaan minua muutaman vuoden vanhempi, kivan näköinen, ei mitään omituista. katseli minua jonkun aikaa söpösti hymyillen ja olin vähän hämilläni. sitten hän sanoi: 'voitaisko me jutella?' ihmettelin vähän mutta sitten ajattelin että jos tämä onkin joku iskurepliikki tai jos hän oikeasti vain halusi jutella jostain asiasta jonkun kanssa. sanoin että jutellaan vaan. sitten hän yhtäkkiä, ilman mitään varoitusta tai ennakkoilmettä tms OKSENSI! lähdin nopeasti paikalta enkä koskaan saanut selville että mikähän juttu tämä oikein oli.
Olin vieraana häissä, ja olin itse mennyt naimisiin noin vuosi aiemmin. Vieraana oli myös ulkomaalainen, puolituttu mies. Emme olleet nähneet naimisiin menoni jälkeen. Hän tuli sanomaan, että heillä päin on tapana, että kaikki saavat suudella morsianta. Hän moiskautti minulle ison pusun keskelle suuta keskellä toista hääjuhlaa.
Kävelin Helsingin rautatieasemalla kohti metroa työpalaverin jälkeen. Huomaan miehen joka katsoo minuun päin mutta päällään jotenkin kummallinen ilme, silmät selällään ja suu vähän auki. Mietin että ei kai hänellä vaan ole joku sairaskohtaus, että pitäisikö kysyä onko hänellä kaikki hyvin. Ei näytä kuitenkaan deekulta tai narkkariltakaan vaan ihan siistin näköinen 30-40 v. mies. Yhtäkkiä tämä mies tulee mun eteen ja sanoo: "Anteeksi, sä olit vaan niin ihanan näkönen että jäin moukkamaisesti tuijottamaan. Anteeksi!" ja suorastaan juoksee poispäin. Aika hölmistyneenä jäin katselemaan. Ei sitä yli kolmekymppinen kahden äiti tuommoista odota kun kaupungilla kulkee.
Olin erään kaupan edessä kolmantena jonottamassa pankkiautomaatille. Vuorossa oli nuorehko mies. Asioituaan hän ihan normaalisti kääntyi ja otti askeleen, mutta jäi sitten tuijottamaan mua. Ihan oikeasti toljottamaan moneksi sekunniksi suoraan silmiin. Ilmeestä ei voinut päätellä oliko vihastunut vai ihastunut, toljotti suu auki. Sitten yht'äkkiä varmaan tajusi itsekin, kuinka hölmöltä näyttää ja lähti siitä sitten vähän pelästyneen oloisena lampsimaan mitään sanomatta pois. Heti tuon jälkeen oli pakko käydä yleisö-wc:ssä katsomassa peilistä, onko mulla hiuksissa, naamassa tai vaatteissa jotain outoa, mutta en kyllä mitään erikoista löytänyt. Mieskin näytti ihan normaalilta, oli jopa keskimääräistä paremman näköinen.
Ehkä olit sen miehen mielestä niin hätkähdyttävän kaunis, ettei hän voinut kuin toljottaa? Tai vaihtoehtoisesti hän sekoitti sinut johonkin tuttuunsa, jota ei odottanut näkevänsä. Tajusi sitten, ettet ollutkaan se joksi hän sinua luuli.
Ei mun mies ainakaan tuttujansa jää tuijottamaan, vaan tervehtii.
kertoa irl. Olin palaverissa kaupungin ympäristöpäällikön kanssa, mukava mies. Istuttiin vierekkäisissä tuoleissa ja puhuttiin asiaa. Yhtäkkiä se istui silleen kuin miehet yleensä kiskaisten reitensä levälleen niin että sen reisi osui mun reiteen. Sitten se ei siirtänytkään sitä pois. Sitten joku puoli minuuttia istuttiin siinä reidet toisissa kiinni ja jatkettiin puhetta niin kuin ei mitään. En muista kumpi siirsi jalkaa. Minä en jotenkin kehdannut aluksi kun se tuntui jotenkin epäkohteliaalta heti kiskaista pois. Palaveri jatkettiin normaalisti loppuun kuin ei mitään. Surrealistista.
kadulla odottaen kaveriani ja yhtäkkiä viereeni tuli mies, siinä oli sellainen muurin tapainen ja hän istui siihen. hän oli varmaan minua muutaman vuoden vanhempi, kivan näköinen, ei mitään omituista. katseli minua jonkun aikaa söpösti hymyillen ja olin vähän hämilläni. sitten hän sanoi: 'voitaisko me jutella?' ihmettelin vähän mutta sitten ajattelin että jos tämä onkin joku iskurepliikki tai jos hän oikeasti vain halusi jutella jostain asiasta jonkun kanssa. sanoin että jutellaan vaan. sitten hän yhtäkkiä, ilman mitään varoitusta tai ennakkoilmettä tms OKSENSI! lähdin nopeasti paikalta enkä koskaan saanut selville että mikähän juttu tämä oikein oli.
Olin vaunukävelyllä esikoiseni kanssa kun takaa juoksi vierelleni joku mieslenkkeilijä. Hän hidasti vauhtia, kurkkasi vaunuihin ja onnitteli iloisesti vauvasta. Sitten hän toivotti kovasti tsemppiä vauva-arkeen, huikkasi moit ja hävisi yhtä nopeasti kuin ilmestyikin! En tuntenut tyyppiä, mutta kyllähän tollanen spontaani iloinen kohtaaminen jäi mieleen.