Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha Citymarket/Prisma-tappelu, kumpi parempi?

Vierailija
05.11.2012 |

Ollaan aina käyty Cittarissa, koska on lähikauppamme. Nyt Cittarin viereen tuli myös Prisma ja mietin että kumpi sitten on oikeasti edullisempi/parempi.

Cittarin etuja on maanalainen pysäköinti (kurjalla loskailmalla kurja työntää täysiä kärryjä pitkin ulkopihaa) ja se, että ihan lähikauppamme on K-Extra jossa tulee myös silloin tällöin pikkuostoksia haettua.

Plussaseteleillä pääsee myös keskiviikkoisin leffaan (eli ts. leffalipusta pitää ns. maksaa vitonen, plussasetelin arvo), tätä olemme aika paljon käyttäneet.

Katselin kuitenkin että Prisman bonusportaat nousevat nopeammin, niin että kuukausiostoillamme saisimme enemmän bonuksia Prismasta kuin Cittarista (n. 800-1000€/kk/7 hlöä).

Cittarissa on aika usein hyviä tarjouksia ruoista mitä usein ostamme, miten Prisman tarjoustilanne?

Mutta siis, pitäisikö vaihtaa Prisman asiakkaaksi huonosta parkkipaikasta huolimatta?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa käyn

-kävelymatkan päässä

-edullinen

-keskitän muutenkin ostokseni s-ketjuun eli bonukset

-kaupan sisällä on lastenhoito huone, helppo asioida lasten kanssa (Kannelmäen Prisma)

Vierailija
22/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hintatasosta en tiedä, mutta meidän pikkupaikkakunnalla citymarketissa on miellyttävämpi asioida. prismassa lähes poikkeuksetta hurja tungos, ihmiset ei väistä, parkkipaikkaa saa ihan tosissaan etsiä. on myös huonommalla paikalla, ruuhkassa kurja ajaa ja jos parkkipaikka ei heti satu silmään, joutuu ajamaan ympyrää. citymarketin parkkihallissa on aina tilaa, tuotteet hyviä, henkilökunta mukavaa. samassa talossa apteekki ym. tuotteet sijoitettu mukavammin, en pidä prisman pohjasta. pelkästään näistä syistä valitsen citymarketin. olen itsekin alkanut ajatella tuota rahapuolta, kannattaisiko hankki s-kortti ja siirtyä prismaan mutta vielä ei ole hermot antanu periksi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin cittari on normaalihintaisissa tuotteissa kalliimpi.

Erikoistuotteissa cittarissa on paremmat valikoimat, siksi siellä tulee usein käytyä. Minusta juuri cittarissa on paremmat tuoreet kasvikset, hedelmät ja kalat. Toki tässä on varmasti cittarikohtaisia/paikkakuntakohtaisia eroja. Ja varmaan päivästä riippuvia eroja.

Prismat on ehkä jopa vielä isompia kuin cittarit, mikä ärsyttää mua. Kun meen ruokakauppaan, haluan mennä kauppaan, jossa on vain ruokaa. En osta vaatteita marketeista. Jos tarviin polkupyörän tai uunin, menen mieluummin erikoiskauppaan. Siksi Prismassa ärsyttää se, että ennen kuin pääsee sinne tomaattitiskille, pitää kävellä kaksi kilometriä autotarvikkeiden, laattojen, vaatteiden, hellojen ja ties minkä välissä.

Vierailija
24/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:35"]

Siksi Prismassa ärsyttää se, että ennen kuin pääsee sinne tomaattitiskille, pitää kävellä kaksi kilometriä autotarvikkeiden, laattojen, vaatteiden, hellojen ja ties minkä välissä.

[/quote]

Ihan satavarmasti siellä on oma kulku suoraan ruokaosastolle.

Vierailija
25/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta saa paljon paremmat bonarit!

Vierailija
26/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

CM on sikakallis, tuli taas eilen todettua! Olosuhteiden pakosta jouduin käymään ruokaostoksilla Citymarketissa (Koivukylä, Vantaa), ja kyllä otti päähän kun kaikki ruokatarvikkeet maksoi enemmän kuin Prismassa >:(

Vierailija
27/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaako s-kortti, jos ei ole suuret menot? ehkä tyhmä kysymys, mutta en jaksa ottaa selkoa tuosta s-bonus systeemistä enkä varmaan ymmärtäiskään. aattelin vaan kun siinähän pitää kait vuodessa jotain maksaa ennen kuin ne itse bonukset alkaa pyöriä. eli jos ostan 200 €/kk s-kortilla, onko se kannattavaa?

Vierailija
28/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pääasiassa Prismassa. Minulle Prisma on lähempänä ja työmatkan varrella.

Citymarketissa on juntimpaa asiakaskuntaa, johtuu ehkä siitä että Prisma on puhtaasti automarketti, sinne ei pääse kännissä kävellen, kun taas Citymarkentin lähellä on paljon kerrostaloja.

Prisma on edullisempi, niiden tuotteiden osalta joita itse ostan. Voi olla että olen vain oppiinut ostamaan ne mitä Prismasta saa halvemmalla. Mutta joka tapauksessa tuntuu että Citymarketissa kaikki on kalliimpaa, paitsi että Citymarketissa on ehkä enemmän ja parmpia tarjouksia, mutta yksi tarjouskirjolohi tai tarjouskahvipaketti ei riitä heilauttamaan ostoskorin hintaa Citymarketin eduksi.

Bonus on kertyy paremmin kuin plussat.

Prismassa myydään harvoin viimeisen myyntipäivän tuotteita, jos myydään niin niissä on näkyvät keltaiset tai oranssit alelaput. Citymarketissa saa olla päiväysten kanssa paljon tarkempana. Citymarketissa on usein myös "kusetustarjouksia" eli tarjouksessa on esimerkiksi ananasmurska, mutta siihen lapun alle on kasattu korillinen ananasrenkaita jotka eivät ole tarjouksessa. Alennuskyltissä ei myöskään ole Citymarketissa kerrottu tuotteen enaria, joten alatuote voi jäädä epävarmaksi, Prismassa enarit on aina tarjouskylteissä ja yleensä myös huomautus viimeisestä myyntipäivästä jos se on lähellä.

Prismassa on väljemmät käytävät.

Citymarketin eduksi jää oikeastaan vain tarjoukset...

Vierailija
29/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:50"]

kannattaako s-kortti, jos ei ole suuret menot? ehkä tyhmä kysymys, mutta en jaksa ottaa selkoa tuosta s-bonus systeemistä enkä varmaan ymmärtäiskään. aattelin vaan kun siinähän pitää kait vuodessa jotain maksaa ennen kuin ne itse bonukset alkaa pyöriä. eli jos ostan 200 €/kk s-kortilla, onko se kannattavaa?

[/quote]Kun ostaa asiakasosukkuuden 100€, niin yleensä ostaessa saa useammalla kympillä lahjakortteja yms. Lisäksi asiakasomistajalle maksetaan 10€ osuusmaksu joka vuosi, joten kortti tienaa hintansa kymmenessä vuodessa vaikka sitä ei käyttäisi koskaan.

Vierailija
30/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasassa:

Minä käyn keskustan Cittarissa, koska se on lähempänä (olen autoton) ja sinne pääsee bussilla. Kauempaa löytyy toinen Cittari ja Prisma, mutta niihin pääsee vain autolla:/

Vierailija
31/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket on meidän lähikauppa ja siellä on loistava tuoretiski, siinä syyt miksi sitä käytämme. Prismassa käytiin yhtenä vuonna puolen vuoden kokeilujakso eikä tykätty juuri tuoretiskien valikoimista ja ei haluta ajaa kauemmas.

Vierailija
32/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 09:50"]

[/quote]

Ei ole mitään vuosimaksua, vaan s-kauppa maksaa sinulle rahaa siitä että olet sijoittanut rahaa osuuskauppaan. Satasen sijoituksesta saa tililleen 10€ joka vuosi.

Vierailija
33/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 10:04"]

Citymarket on meidän lähikauppa ja siellä on loistava tuoretiski, siinä syyt miksi sitä käytämme. Prismassa käytiin yhtenä vuonna puolen vuoden kokeilujakso eikä tykätty juuri tuoretiskien valikoimista ja ei haluta ajaa kauemmas.

[/quote]Tarkoitatko "tuoretiskillä" sitä irtomyyntitiskiä, jonne puretaan ne tehdaspakkaukset joista on viimeinen myyntipäivä mennyt umpeen?

Vierailija
34/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 10:16"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2013 klo 10:04"]

[/quote]Tarkoitatko "tuoretiskillä" sitä irtomyyntitiskiä, jonne puretaan ne tehdaspakkaukset joista on viimeinen myyntipäivä mennyt umpeen?

[/quote]

Ihan sitä tuoretiskiä tarkoitan ja mitään vanhaa en ole sieltä saanut, satun tuntemaan lihamestarin ;)

Vierailija
35/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnasta - olen käynyt ihan käsittämättömän nuhjuisessa Prismassa Lappeenrannassa ja toisaalta vaikkapa Turun iso Prisma Itäharjulla on monipuolinen ja toistaiseksi raikas. Se on vaan "liian" iso, en jaksa vaeltaa sielllä. Sitten taas Myllyn prisma on suppea esim. lastenvaatteiden osalta. Länsikeskuksen Prisma samoin.

Näillä spekseillä oman kotikaupunkini paras marketti on Länsikeskuksen CM. Lisäksi sijainniltaan minulle paras ja aina jotain hyviä tarjouksia. HeVi-osasto on hyvä, mikä on tärkeää. Kupittaan sittarin salaattibaari hakkaa kyllä Länsikeskuksen, mutta sijainti on mulle mahdoton niin tehdään itse sitten salaatit ;)

Bonuksia en jaksa kyttäillä. Siksi käydään myös Lidlissä paljon. Se on ylivoimaisesti halvin, mutta kaikkea sieltä ei saa.

Vierailija
36/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kanssa paljon Itäharjulla, Myllyssä, Länkkärissä ja Kaarinan Prismassa ja Mylly on meidän suosikki. Kaarinasta tosin löytää paljon sellaista mitä noissa muissa ei ole myynnissä.

Joensuussa on muuten upea iso Prisma. Jopa isompi kuin Myllyn.

Vierailija
37/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäistavara ostetaan Lidlistä, aina. Prismassa käyn noin kerran kuussa hakemassa sellaista, mitä Lidlistä ei saa.

Vierailija
38/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Jumbossa aina ruokakaupassa. Olen huomannut, että Citymarket on hieman kalliimpi kuin Prisma meidän ostotottumuksilla. Vain Pirkka-maito ja erityiset tarjoukset saattaa olla halvempia kuin Prismassa.

Toisaalta usein on alennusmyyntejä esim. tässä kuussa CM irtokarkit oli 5,95e/kg. Toissakuussa Prismalla oli tismalleen sama tarjous.

Suosittelen sinua kokeilemaan mikä on edullisinta. Meille edullisinta on laittaa s-tilille talousrahat ja ostaa Prismasta kaikki, saadaan bonuksia n. 70e/kk ja maksutapaetua n. 10e/kk. S-ryhmään upotamme n. 1100-1300e/kk sis. vaatteet, hygienia, bensa, käyttötavara jne.

Aiemmin kun lapsia oli vähemmän, käytettiin Citymarketia ja K-marketia, kun asuttiin niiden lähellä. Kk-menot ruokiin ja bensoihin oli silloin n. 500e/kk ja saatiin n. joka toinen kuukausi sellainen 5e plussaseteli. Meillehän on selvä hyöty tästä kaupan vaihdosta.

Vierailija
39/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisma! S-bonusta kertyy helpommin kuin Plussaa.

Vierailija
40/52 |
16.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset