Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanha Citymarket/Prisma-tappelu, kumpi parempi?

Vierailija
05.11.2012 |

Ollaan aina käyty Cittarissa, koska on lähikauppamme. Nyt Cittarin viereen tuli myös Prisma ja mietin että kumpi sitten on oikeasti edullisempi/parempi.

Cittarin etuja on maanalainen pysäköinti (kurjalla loskailmalla kurja työntää täysiä kärryjä pitkin ulkopihaa) ja se, että ihan lähikauppamme on K-Extra jossa tulee myös silloin tällöin pikkuostoksia haettua.

Plussaseteleillä pääsee myös keskiviikkoisin leffaan (eli ts. leffalipusta pitää ns. maksaa vitonen, plussasetelin arvo), tätä olemme aika paljon käyttäneet.

Katselin kuitenkin että Prisman bonusportaat nousevat nopeammin, niin että kuukausiostoillamme saisimme enemmän bonuksia Prismasta kuin Cittarista (n. 800-1000€/kk/7 hlöä).

Cittarissa on aika usein hyviä tarjouksia ruoista mitä usein ostamme, miten Prisman tarjoustilanne?

Mutta siis, pitäisikö vaihtaa Prisman asiakkaaksi huonosta parkkipaikasta huolimatta?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarin asiakkaita, ihan vaan koska Prismassa on jotenkin huono tunnelma. Prismassa käy vain mummot, papat ja lapsiperheet, joten esim. kassajonot tuppaavat venymään. Cittarista selviytyy nopeammin, eikä siellä ole etuilu- ja kyynärpäillä-tönimis-meininkiä. Riippuu varmaankin paljon paikkakunnasta.

Vierailija
2/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurantaa nyt 15 v ja citymarket kokonaisedullisempi, lidl toki halvin. prismassa ei ole tarjouksia, siellä jotkut tuotteet halvempia kuin cittarissa, esim. oltermanni mutta pääsääntöisesti kalliimpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi ja KUINKA tästä asiasta voi saada tappelun aikaan??? Eiokö siis joku kestä jonkun toisen olevan eri mieltä?

Mitäpä jos teksisit päätöksen vertailemalla valikoimaa ja hintatasoa?

Se vie hieman aikaa, ei mitenkään mahdottomasti, mutta on varmasti kannattavaa vuositasolla.

Itse kävin perjantaina ajanpuutteen vuoksi Citymarketissa ja taas muistan miksi en seuraavaan puoleen vuoteen mene. Se on vaan yksinkertaisesti niin paljon kalliimpi kuin Prisma.

Onhan täälläkin ruodittu kuinka Cittarissa "huijataan" tarjouksilla. Jos hyllyn reunassa lukee vaikkapa Fazerin suklaalevyt xxx grammaa - xxx grammaa = xxx euroa, niin sitten kassalla selviääkin, että juuri se levy ei olekaan tarjouksessa. Sama juttu vähän kaikkien kanssa. Mainonta on harhaanjohtavaa.

Sitten saa jäädä ihmettelemään, että mistä ihmeestä tämä lähemmäs 300 euron loppusumma ilmaantui.

Itse en kuuntelisi kenenkään mielipidettä vaan tutkiskelisin meillä eniten käytettävien tuotteiden (kilo ja litra) hintoja. Sekä ostoksista kertyviä bonuksia. Prismassa ainakin jossain vaiheessa jaettiin silloin tällöin ylimääräsiiä bonuksia ja S-ryhmittymällä on bonus päiviä jolloin saa 15% alennuksenkaieasta muusta paitsi elintarvikkeista ja tupakasta.

K-plussa kortilla saa plussaa Nesteen huoltoaasemilta ja S-etukortilla bonusta ABC-huoltoasemilta.

Tiedän, että oma mielipiteeni tuli selville taatusti, mutta silti kehotan jokaista käyttään omaa harkintaansa. Se mikä on yhdelle oikea, ei toiselle ole.

Maria

Vierailija
4/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos vierekkäin ovat Prisma ja Citymarket, niin menen Prismaan. Syy: paremmat ja freesimmät tuotteet, laadukkaammat lastenosastot ja valikoima lähes poikkeuksetta kattavampi.

Prismoja remontoitu viime aikoina, Cittarit ovat tosi vanhanaikisen näköisiä ja nuutuneita.

Sinänsä yhdentekevää, mutta kun kerran kysyit, niin ehdottomasti Prisma.

Vierailija
5/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa ruoka on tuoreempaa (ts. uudemmat päiväykset) kuin Cittarissa. Jotkut tuotteet ovat myös halvempia (esim jauheliha).

Toisaalta Cittarissa on parempi lastenruokavalikoima ja enemmän tarjouksia niissä. Samoin vaipoissa on aina silloin tällöin hyviä tarjouksia. Prismassa en muista nähneeni vaippoja tarjouksessa koskaan.

Itselle käyn pääsääntöisesti Prismassa juuri tuon ruoan tuoreuden takia. Olen myös huomannut, että siellä kuluu vähemmän rahaa normaaleihin viikon ostoksiin.

Cittarista käyn yleensä mainosten perusteella ostamassa hyvässä tarjouksessa olevia tuotteita.

Vierailija
6/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittarissa kanasuikaleet 5 euroa rasia, Prismassa 3 euroa.

Cittarissa kalan päiväyksiä ei ilmoiteta vaikka kysyisi, Prismasssa ne lukee taulussa.

Vierailija
7/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot ostokset haetaan muutaman kerran kuukaudessa Cittarista, muuten asioidaan K-marketissa joka on lähikauppa. Tankataan Nesteellä.

Vierailija
8/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan on tunteet.

Vierailija
9/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

seurantaa nyt 15 v ja citymarket kokonaisedullisempi, lidl toki halvin. prismassa ei ole tarjouksia, siellä jotkut tuotteet halvempia kuin cittarissa, esim. oltermanni mutta pääsääntöisesti kalliimpaa.

Ainakin CM on paljon kalliimpi kuin Prisma. Ostoskorivertailua en ole tehnyt, mutta näin vaan olen huomannut. Hinta on minulle tärkeämpi kuin suuri valikoima, tämä Ison omenan CM on minusta laadukkaampi ja valikoima isompi kuin viereisessä Prismassa, mutta hinnan takia käymme yleensä Prismassa. Lidl on myös vakiokauppa, sieltä tuoreleipäosastolta saa ihanaa leipää ja monet muutkin herkut ostamme sieltä...!

Vierailija
10/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin:

CM

-vaikeampi mennä bussilla (olen autoton)

+jotenkin selkeämpi pohja

-kalliimpi

-paljon harhaanjohtavaa mainontaa (mainos väärässä paikassa, kassalla selviää että tarjous alkaakin vasta huomenna vaikka tuotteiden vieressä on jo isot kyltit jne) Joka ikisellä ostoskerralla on tullut vastaan joku epäselvyys hinnassa (ja aina niinpäin että tuote onkin kalliimpi).

Prisma

+helpompi mennä bussilla

-jotenkin sekava

+halvempi

Vierailija
11/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynnistä jää yleisesti parempi fiilis kun käy Prismassa.

Cittarista haetaan välillä jotain erikoistarjouksia. Tai siis kun mennään kauppaan niin joskus mies tai vanhempi poika käy cittarista hakemassa erikoistarjoukset vie autoon ja tulee perässä Prismaan. Meilläkin siis kaupat on vierekkäin.

Vierailija
12/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain yksittäisiä juttuja pitää vielä ostaa muualta, ja silloin mennään K-markettiin. Sellaiseen pieneen supermarkettiin.

Vierailija
13/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn molemmissa ja vielä parissa muussakin kaupassa, aina tarpeen vaatiessa.

Prisma on kätevä siinä kun sieltä saa remppatarpeita ym. ja olen huomannut että siellä on paremmin vaatteita kuin cittarilla.

Vierailija
14/52 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tarjoukset parempia. Meillä käydään pääasiassa Lidlissä, mutta kakkosvaihtoehto on Prisma. Citymarketista käyn joskus hakemassa niitä hyviä tarjouksia. Aina silloin tällöin ajattelen tekeväni siellä samalla muutkin ostokset, mutta en lopulta koskaan tee niin, koska tarjouksen hyöty häviäisi niihin kalliimpiin hintoihin. Viimeksi juuri kävin läpi ostoslistani tuotteet, ja jos olisin ostanut Citymarketista ne, olisin maksanut niistä yli 15% enemmän, mitä ne Prismassa tulivat maksamaan, ja tosiaan, sen tarjoustuotteenkin etu olisi huvennut siihen. Bonusjärjestelmiä on vertailtu esim. täällä http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-elama/2009/01/17/katso-mika-bonuskor…, ja kun tämän lisäksi laskee sen, kuinka paljon halvempi Prisma on, niin kyllä siinä ihan merkittävästä erosta on kyse Prisman hyväksi. Meidän Prismassa ja Cittarissa laatu ja tuoreus aikalailla samaa tasoa, joten hinta ratkaisee.

Prisma on juuri uusittuna tällä hetkellä siistimpi. Minulla ei ole merkitystä, ketä muita samassa kaupassa käy.

Vierailija
15/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tuoreus kuvitelma tulee ihan selvästi vain ja ainoastaan siitä et prisman vihreä "freshi" sisustus tekee ne kasvis/vihannes osastot näyttämään jotenkin siistimmiltä ja vihannekset tuorreimmilta ja cittarin punainen väritys tekee enemmänkin negatiivisen vaikutuksen tuossa. Eli omasta mielestä ihan yhtä tuoreita ne vihannekset kuin muutkin ruuat on kummassakin kaupassa

Vierailija
16/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cittari on minunkin kokemukseni mukaan kalliimpi vaikka tarjoukset ovatkin parempia. Hain eilen Cittarin tarjuksesta pari pakettia Pampersin vaippoja ja menin tekemään ruokaostokset viereiseen isoon S-markettiin. Jos tarjouksia ei ole, kun uusi vaippapaketti tarvitaan niin ostan yleensä Liberon tripla-pakkauksen ja vertailin nyt hintoja. Liberon 5 koon tripla-pakkauksessa yhden vaipan hinta oli Cittarissa 25 snt ja S-marketissa 22 snt. Siihen vielä bonukset, meillä yleensä neljä prosenttia ja maksutapaetu 0,5 %.

Käyn usein myös Lidlissä. Limsat ja muut kuplajuomat sekä mehut ovat siellä halvimpia, kuten myös juustot. Toujour-housuvaipat eivät ole oikeastaan halvempia kuin isoissa kaupoissa, mutta ainakin niitä saa samalla rahalla pienemmän paketin niin ei tarvitse ihmetellä mihin ne kaikki tunkee. Laatu ei ole tosin ihan yhtä hyvä, täydehkö vaippa alkaa vuotaa siinä kohtaa kun Pampers ja Libero vielä pitävät, mutta jos vaiuhtaminen säännöllisesti onnistuu niin ei ongelmaa.

Vierailija
17/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt maaliskuusta saakka pitänyt kirjanpitoa kaikista ostamistani tuotteista ja ainakin meidän ostotottumuksilla Prisma on halvin. Cittarissahan on parempi valikoima. Esim. meidän Cittari tekee itse voileipäkakkujen leivät itse, kun taas Prismasta ei edes saa niitä leipiä. Cittarin kondensoitu maito on parempaa ja sieltä saa yhtä tiettyä tummaa suklaata. Eli mä taidan keskittää ostokset Prismaan ja kaikki erikoisemmat tuotteet hankin edelleen Cittarista.

Lidlissä kun olen käynyt 3 kertaa tänä aikana, niin se on tullut kaikista kalleimmaksi. Eihän kyse ole kuin senteistä, mutta esim. Prismasta saa bonukset ostoksista, niin sillonhan siitä tulee huomattavasti halvempi. Sitä paitsi meillä jäi esim. Lidlin kurkku syömättä, oli järkyn pahaa.

Vierailija
18/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itiksessä Prisma on paljon miellyttävämpi. Tilanne muuttuu kun lähivuosina yhdistyy Itikseen. Nyt nekrut ja muu roskaväki pysyvät mukavasti kehä I:n toisella puolella.

Tilava, lämmin valoisa parkkihalli. Tarjouksia ja poistoruokaa vähemmän kuin kitussa mutta yleinen hintataso edullisempi. S-poonus on tutkitusti paras.

Vierailija
19/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsen poikkeuksetta Lidlin. On tyhmää maksaa liikaa.

Vierailija
20/52 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä ei tosiaan tule maksettua liikaa, kun ei siellä ole mitään ostettavaakaan.

Prisma!