Jos e-pillerit ei sovi,voiko hormonikierukka kuitenkin tulla kyseeseen?
Onko hormonikierukalla samat sivuvaikutukset?
E-pillerit aiheuttavat mulle mielialan laskua joten niitä en enää edes harkitse..
Kommentit (8)
Ehkäisypillereissä on sekä synteettistä estrogeenia että keltarauhashormia. Usein ongelmia aiheuttaa tuo estrogeeni. Hormonikierukassa on vain synteettistä keltarauhashormonia ja sitäkin vähemmän kuin pillereissä juuri paikallisuutensa takia.
Monille joille ei sovi yhdistelmäehkäisypillerit voivat kuitenkin käyttää hormonikierukkaa ihan hyvin.
Hormonikierukasta tulee samat hormonit eli tuskin sopii. Oletko kokeillut eri valmisteita?
Hormonikierukasta tulee samat hormonit eli tuskin sopii. Oletko kokeillut eri valmisteita?
muropaketin kyljestä sä olet tän lukenu? O.o
Vaikka pillerit ei soveltuis niin ei kyllä tasan tarkota etteikö kierukka kävis!
kierukkaa ei mielellään laiteta ihmiselle joka ei ole synnyttänyt, mutta poikkeuksia tehdään.
kannattaa varata aika omalle lääkärille/gynelle. ne osaavat neuvoa sua asian suhteen vähän paren ku täällä olevilta tolloilta
Jos pillerit ei sovi, ei todellakaan suositella hormonikierukkaa vaan kuparikierukkaa!
Hormoniton kuparikierukka olisi parempi ratkaisu jos hormonaalisesta ehkäisystä on tullut pahoja oireita.
Minä olen kokeillut läpi lukemattomat pillerit, eikä mikään sopinut.
Ehkäisyrengas nuvaring kuitenkin käy ja sitä olenkin käyttänyt jo vuosia.
Kierukkaa ei ole tullut kokeiltua mutta ajattelin oman kokemukseni kertoa jos rengasta olet valmis testaamaan.
söin juuri 3kk e-pillereitä jonka jälkeen lopetin ne. Ei enää pillereitä minulle, olin järkyttävät oireet. Olin ihan masentunut ja itkin vaan koko ajan ja olin pahalla päällä. Olin lopussa itsekkin jo tosi väsynyt tuohon itkemiseen koko ajan kaikki vaan itketti.
Itsellä pillerit aiheuttivat väliviikolla joka kuukausi migreenin ja oli myös melkoisia mielialanvaihteluita. Hormonikierukalla tuo säännöllinen migreeni on hävinnyt (toki joskus on), mieliala on paaaljon parempi, kuukautiset ovat poissa. Suosittelen kokeilemaan :)
Kierukassa hormoni erittyy paikallisesti sinne missä tarvitaan, koko kehossa hormonitasot ovat paljon pienemmät kuin e-pillereitä syötäessä.