Te jotka voitte olla kotona kasvattamassa lapsia.
Montako lasta ja mitä mies tekee työkseen? Eli siis paljonko tienaa? Kauanko olet ollut kotona.
Tiedän työkavereistani muutamia joilla vaimot kotona ja miehet tienaavat sen verran ettei tarvi pihistellä ja ulkomailla käydään pari kertaa vuodessa. Olen onnellinen heidän puolestaan, hienoa että on tällaiseen mahdollisuus. Meillä ei ollut, mutta hyvin menee silti.
Kommentit (31)
kotona olen ollut kohta 3,5 vuotta. Aiemmista lapsista menin töihin kun olivat pieniä.
Miehen tulot olivat 6300+bonukset/kk, nyt tulot 0eur kun sai potkut nokialta.
Teille taitaa työttömyyskorvaus olla täysin vieras käsite? Ei työttömän tulot ole 0 euroa, vaan työssäolosta ja kassan jäsenyydestä riippuen n. 600 €/kk tai enemmän, paitsi jos puolisolla on "liian" hyvät tulot.
Meillä tulot yhteensä n. 3000€/kk ja toisinaan on ollut paljon vähemmän. Silloin lapset olivat pieniä ja menot vielä pienemmät kuin nyt.
Ulkomaanmatkoja ei tehdä (Haaparantaa ei kai lasketa?), mutta ei ole tuntunut olevan tarvettakaan.
kotona olen ollut kohta 3,5 vuotta. Aiemmista lapsista menin töihin kun olivat pieniä.
Miehen tulot olivat 6300+bonukset/kk, nyt tulot 0eur kun sai potkut nokialta.
Teille taitaa työttömyyskorvaus olla täysin vieras käsite? Ei työttömän tulot ole 0 euroa, vaan työssäolosta ja kassan jäsenyydestä riippuen n. 600 €/kk tai enemmän, paitsi jos puolisolla on "liian" hyvät tulot.Meillä tulot yhteensä n. 3000€/kk ja toisinaan on ollut paljon vähemmän. Silloin lapset olivat pieniä ja menot vielä pienemmät kuin nyt.
Ulkomaanmatkoja ei tehdä (Haaparantaa ei kai lasketa?), mutta ei ole tuntunut olevan tarvettakaan.
Ihan OT, mutta teen töitä toimeentulotuessa ja tuloja kysyttäessä järjestään ihmiset vastaavat ei mitään tai 0e. sitten aletaan luettelemaan, että saathan sä asumistukea Kelasta, työttömyyskorvausta, elatusmaksua ja vähän tästä oimeentulotukeakin, joten näyttäisi tulot ainakin viime kuussa olleen 1000e tms.
Olen kotona niin kauan kunnes tämä nuorinkin menee kouluun. Itse en saa penniäkään ja rahat on aina loppu, mutta olen marttyyriäiti ja elän vain lapsille. Kuulostaa provolta, mutta ei ole. Näin se kuitenkin taitaa olla.
Ulkomailla ei käydä, mutta kaksi kertaa vuodessa tehdään viikon kestäviä reissuja Suomessa.
Mies kyllä tienaa vähemmän, nto 2700e.
Kotona olen ollut reilu 10v, nyt ei töitä enää löydy eli minulla meni marttyyriudesta luuseriksi.
Mies tienaa 4000e bruttona, minä olen voinut työskennellä kotona tän ekan kanssa, 2600e brutto. Toinen lapsi tulossa, ja tarkoitus olla hänenkin kanssaan kotona ainakin kunnes on 3v, sitten ehkä osapäivähoitoon. Kolmannestakin haaveillaan.
Tällä hetkellä on rahat riittäneet hyvin, ollaan reippaasti makseltu lainaa pois että sit vois löysätä jos mun työssäolo ei enää onnistu kun on kaksi pientä kotona.
Mies työskenteli tietotekniikan parissa ja ansaitsi n. 5-12 000e / kk, osa siis provikkaa. Lapsia kolme.
Ulkomailla ei vielä tuolla käyty kuin harvakseltaan, mutta muuten maksoimme asuntolainaa ja elimme mukavasti.
Kaipaan niitä aikoja, tuntuu, etten silloin osannut tarpeeksi arvostaa miestäni enkä hänen mahdollistamaansa leppoisaa elämää.
Mies on suunnitelija työnimikkeeltään, ammatiltaan konetekniikan insinööri. Palkka on bruttona noin 3500e, on nuori vielä, pari vuotta tehnyt näitä töitä.
Minä saan työkyvyttömyyseläkkeen ja lapsilisät, hoitolisää en saa ja kuntalisää täällä ei makseta. Asumiskustannukset on vakuutuksineen, lainoineen, yhtiövastikkeineen jne. n.1200e kuussa. Hyvin pärjätään eikä mistään tarvitse pihistellä. Meillä on kaksi lasta.
Ulkomaille ollaan tehty viikonloppureissuja kahdestaan kerran vuoteen, muuten sitten ollaan oltu kylpylähotelleissa Suomessa koko perhe. Ei valittamista, mitä nyt oma tulevaisuus kaivertaa mieltä, että mihin tässä vielä/enää pystyy.
2 lasta, mies projektipäällikkönä ja palkka ilman etuja hitusen alle 6000e/kk. Mä saan omasta firmasta minimaalista palkkaa ja autoedun kaikilla herkuilla + kotihoidontuen.
Kohta kolme vuotta olen ollut kotona ja aion jatkaa kunnes kuopuskin aloittaa koulunsa. Ulkomailla ei olla käyty vielä lasten kanssa koska rokotuslupaa ei ole tullut.
paitsi vanhin tytär armeijaan mennessä, mutta ei se ole estänyt meitä matkustamasta. No mihinkään tautipesäkkeeseen en olisi pieniä lapsia vienyt, mutta ei niihin olisi menty rokotettujenkaan lasten kanssa. Olemme reissanneet Euroopan suurkaupunkeja, käyneet pakolliset Kanariat ja Madeirat sekä kerran Usassa.
niitä rokotuksia saisi alkaa antamaan edes jotenkuten rokotusohjelman mukaisesti. Lapset ovat saaneet anafylaktisen shokin kumpikin ensimmäisistä rokotteistaan eikä syy ole vielä tähän päivään mennessä selvinnyt. Kusi sukassa mennään ja toivotaan ettei huono tuuri osu kohdalle.
Odotellaan nyt josko nuo allergiat alkaisivat rauhoittua ennen kouluikää, lääkärin mielestä sitten voisi niitä rokotuksia taas kokeilla. Sellainen rokotuslupa. :-)
Juuri sinun lastesi kaltaisten takia tunnen suoranaista vihaa niitä kohtaan jotka eivät tyhmyttään rokota omia lapsiaan. Jos kaikki lapset, jotka voidaan rokottaa, rokotettaisiin, sinun lastesi riski saada joku vakava sairaus olisi huomattavasti nykyistä pienempi.
Eihän se tuon vastaajan vika ole, että lapsia ei ole rokotettu. Ymmärsin, että ihan lääkärin suosituksesta niitä ei anneta vielä.
Tuossa tilanteessa ollaan varmasti punnittu, kummasta on enemmän haittaa/hyötyä. Sairaudesta, joka voisi tulla rokottamattomuuden takia vai anafylaktisesta shokista.
Näin OT:na .
Mieheni oli putkimies ja hänen palkkansa oli alle 40 000€ vuodessa.
Asuntolainaa ei tuolloin ollut, eikä lomamatkoja tehty. Auto sentään löytyi.
Nyt rahatilanne on hyvä, on pelit ja vehkeet.
Mutta onnellisempi olin sillon kun piti tyytyä vähempään. Osattiin nauttia arjen pienistä asioista, ilman kiirettä.
kotona olen ollut kohta 3,5 vuotta. Aiemmista lapsista menin töihin kun olivat pieniä. Miehen tulot olivat 6300+bonukset/kk, nyt tulot 0eur kun sai potkut nokialta.
Teille taitaa työttömyyskorvaus olla täysin vieras käsite? Ei työttömän tulot ole 0 euroa, vaan työssäolosta ja kassan jäsenyydestä riippuen n. 600 €/kk tai enemmän, paitsi jos puolisolla on "liian" hyvät tulot. Meillä tulot yhteensä n. 3000€/kk ja toisinaan on ollut paljon vähemmän. Silloin lapset olivat pieniä ja menot vielä pienemmät kuin nyt. Ulkomaanmatkoja ei tehdä (Haaparantaa ei kai lasketa?), mutta ei ole tuntunut olevan tarvettakaan.
sinulle taitaa lukutaito olla vieraskäsite: olen vastannut siihen mitä kysyttiin :) miehen tuloja! Säännölliset tulot on 0eur!
Myöhemmässä viestissä vastasin jollekkin jo omista tuloistani ja paketista.
koko sen ajan, kaksi pienempää sisarusta lisäksi. Mies tienaa n.7500€/kk (lääkäri). Olen kotona kunnes pienin täyttää 3v. :)