Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä lihaliemikuution tilalle makkarakeittoon?Meillä ei olekaan lihaliemikuutiota ja

Vierailija
20.10.2006 |

nyt en ehdi mennä enää kauppaan. Siis teen perus makkarasoppaa.



Mitä mausteita liemeen?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvikset, suola, pippuri, tilkka ruokaöljyä ajavat saman asian

Vierailija
2/33 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus en jaksa pilkkoa sipulia vaan laitan koko sipulin liemeen kiehumaan ja otan pois juuri ennen tarjoilua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaroista irtoaa niin paljon makua liemeen, että tosi vähän oikeastaan tarvii mausteita, eikä lihaliemikuutiota mielestäni lainkaan. Soijakastike voi korvata lihaliemikuution.

Vierailija
4/33 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä.

Mä inhoan maustamista ja haluaisin että kaikki olis valmiissa paketissa ettei tarttis itse maustella.



Siksi tuo kasvisliemikuutio on hyvä keittoon, mutta nytpä ei ollutkaan yhtään jäljellä.



Ap

Vierailija
5/33 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.

Vierailija
6/33 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin. Suola ja erilaiset mausteet sitten jossei liemikuutiota ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä makkarassa jo aika paljon suolaa ja mausteita. Kun käyttää tuoreita aineksia eikä pakastevihanneksia niin makua tulee varmasti.

Vierailija
8/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutio hanavettä

Vierailija
10/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä.

Mä inhoan maustamista ja haluaisin että kaikki olis valmiissa paketissa ettei tarttis itse maustella.



Siksi tuo kasvisliemikuutio on hyvä keittoon, mutta nytpä ei ollutkaan yhtään jäljellä.



Ap

Aloituksessa oli lihaliemikuutio joka muuttui kasvisliemikuutioksi tässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpakuutio pieneen keittoon ja karvanoppa 10 litran kattilaan

Vierailija
12/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haen pihalta pieniä sepelinpaloja ja laitan niitä liemikuutioiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan inkivääriä teelusikan kärjellä. Rouhittua mustapippuria. Sipuleita ja suolaa. Lihalientä ei tarvitse olla.

Vierailija
14/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus en jaksa pilkkoa sipulia vaan laitan koko sipulin liemeen kiehumaan ja otan pois juuri ennen tarjoilua..

? Aika kauan saa  kokonaista sipulia keittää, että maku liukenee liemeen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.

Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta

Vierailija
16/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tietenkin. Suola ja erilaiset mausteet sitten jossei liemikuutiota ole.

Liemikuutio on menneen ajan juttuja ja on paha, siinä on natriumglutamaattia.

 Ostaakaa  fondia, sitä  on  kerta-annoskippoina 8kpl pakkauksina

Vierailija
17/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.

Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta

Haloo ! Sipuli on syötävä kasvis, miksi onkia  se  pois ? ?

Vierailija
18/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus en jaksa pilkkoa sipulia vaan laitan koko sipulin liemeen kiehumaan ja otan pois juuri ennen tarjoilua..

Se onkin todella raskas työ. Eikä sellaista oikein ehdikään tehdä kun on Netflixin sarjamaratooni menossa.

Vierailija
19/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.

Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta

Haloo ! Sipuli on syötävä kasvis, miksi onkia  se  pois ? ?

No haloo vaan ja hyvää huomenta. Syötäväähän se toki on, mutta syön mieluummin silputtuna kuin sellaisina pitkinä pehmeinä keitettyinä lirpakkeina jotka jäävät kurkkuun. Paistan usein sipulirenkaita haudutellen ja nautin. Pyttipannuni sisältää runsaasti sipulia. Purjoa, ruohosipulia, punasipulia, ah, sipuli on ihanaa. Mutta ei keitettynä :)

Vierailija
20/33 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli muuten todella hyvä ohje, että laittaa sipulin kokonaisena ja ottaa sitten tarjoiltaessa pois oli aivan loistava vinkki! Kiitos! Täytyykin koittaa, sillä eihän se sipuli enää keittämisen jälkeen miltään maistu ja nuljuu suussa ilkeästi.

Niin on. Mä ajattelin kerran kokeilla, mutta leikkasin puolikkaiksi sen sipulin, jotta vielä enemmän irtoaisi aromeja. Se oli virhe. Hajosi suikaleiksi joita sitten keräilin pitkän tovin pois. Muistelisin joskus kuulleeni jostain maustepussista jonka voi vaan heittää kattilaan ja ottaa lopuksi pois. Ehkä sinne mahtuisi myös sipuli. /sivusta

Paista sipulit. Kuullota valkosipulit.  Ei häiritse. Maku pehmeämpi. Liraus soijaa, ripaus curryä, chiliä, pippureita, laakerinlehti, paprikaa. 

Mikä ihme teitä häiritsee siinä sipulissa?

 

Ja jos on oikein villi olo, niin löräys ketsuppia keittoon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi