Kaikkea sitä tapahtuukin, mistä ei tiedä, ennen kuin lapsi sanoo..
8-v. tyttöni alkoi yllättäen tänään itkeä ja sanoi meidän (tyttöni ja minun) keskeisen riidan aikana, että hän ei ainakaan pistä ketään haarukalla päähän niin kuin mummo on tehnyt hänelle. Aloin sitten ihmetellä, riita unohtui ja kyselin tarkemmin, että mitä tarkoittaa. Tyttö itki entistä enemmän ja sanoi sitten, että kun viimeksi olivat mummolla yökylässä ja tyttö oli sanonut mummolle, että onpa hyvää leipää, niin tytön mukaan mummo oli suuttunut ja yrittänyt ottaa niskavilloista kiinni. Mummolla oli ollut haarukka kädessä, joten oli samalla pistänyt tyttöä sillä haarukalla päähän.
Lapset ovat ehkä kerran vuodessa lomalla mummon luona olleet, paitsi viime kesä jäi väliin, kun tyttö ei millään halunnut sinne ja en sitten pakottanutkaan. Asia on siis täytynyt tapahtua edellisenä kesänä. Tyttömme on ollut aina huono syömään ja tämä on ärsyttänyt äitiäni suunnattomasti, mutta tuo tapaus kyllä kuulostaa oudolta... Täytynee ottaa asia esiin äitini kanssa, että mitä silloin on oikein tapahtunut..
Kysyin tytöltä sitten, että no miksi ei ole aikaisemmin tuota asiaa sanonut. Lapsi sanoi, että on yrittänyt, mutta minä en ole kuunnellut. Olenpa huono äiti. :(:(
Kuulostaa todella erikoiselta. Enemmän pitäisi tosiaan olla varmaan "auki" lapsille itse kunkin, et ole ainoa.
Ehdottomasti otat äitisi kanssa puheeksi. Muista pitää linjasi ja älä ensimmäiseksi usko lapsesi satuiluksi, vaikka aikuinen ehkä yrittää sen niin selittää.
Puhumattakaan siitä, ettei lapseen kiinni saa käydä, mutta mitäköhän pahaa lapsen sanomassa oli?