Mistä kaikkialta etsiä töitä ulk.miehelle?
Haluan suostutella mieheni muuttamaan Suomeen! Hän on eu-kansalainen! Mutta nyt tarvitsen mahtavan työpaikan että suostuu.
mol.fi on tuttu.
Kommentit (42)
Ei täällä ole kunnon töitä (siis töitä joiden palkoilla pystyisi elämäänkin)edes korkeasti koulutetuille suomalaisille. Suhteilla voi saada jotain, muuten ei.
Hänellä on välttävä suomenkieli. En minä hänen puolestaan töitä etsi, siis en laittaisi mitään hakemuksia itse menemään. Vaan ideani on, että etsin työtarjouksia, mitkä sopisivat hänelle ja näytän ne hänelle ja yritän suostutella häntä muuttamaan Suomeen! Jos löytyy mahtava työpaikka niin ehkä onnistun! Tai sitten en :(
Hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri! Osaa vaikka mitä kieliä!
Rakennusala ei ole ihan hänen alaansa. Mutta tietokoneet, pankit jne. olisi.
Mitenkä tuo appelsiini.fi ? Mitä mieltä olette? Vai vaaditaanko siellä täydellinen suomen taito?
Mikä työpaikka olisi sellainen missä riittää välttävä suomi ainakin aluksi ja työkieli olisi jokin muu?
ap
Hänellä on välttävä suomenkieli. En minä hänen puolestaan töitä etsi, siis en laittaisi mitään hakemuksia itse menemään. Vaan ideani on, että etsin työtarjouksia, mitkä sopisivat hänelle ja näytän ne hänelle ja yritän suostutella häntä muuttamaan Suomeen! Jos löytyy mahtava työpaikka niin ehkä onnistun! Tai sitten en :(
Hän on koulutukseltaan diplomi-insinööri! Osaa vaikka mitä kieliä!
Rakennusala ei ole ihan hänen alaansa. Mutta tietokoneet, pankit jne. olisi.
Mitenkä tuo appelsiini.fi ? Mitä mieltä olette? Vai vaaditaanko siellä täydellinen suomen taito?
Mikä työpaikka olisi sellainen missä riittää välttävä suomi ainakin aluksi ja työkieli olisi jokin muu?
ap
vaikka firman käyttökieli olisikin englanti tai joku muu. Pankkiin en ikinä ottaisi tuollaista miestä.
ap
Ei näissä IT-alankaan hommissa pärjää ilman hyvää kielitaitoa, ja nimenomaan suomen kielen taitoa.
Ei kukaan halua tehdä töitä sellaisen kanssa joka ei puhu suomea.
JA vaikka osais kielenkin niin ei ole kovinkaan helppoa löytää töitä, ainakaan kunnollista työtä.
Ja työttömyys on nousussa. Ei tänne tarvita ulkomailta porukkaa, kun töitä ei riitä omillekaan.
Vaikkei puhukkaan suomea. Englanti on työkieli.
Vaikkei puhukkaan suomea. Englanti on työkieli.
he eivät tiedä korkeakoulutettujen johtotason ihmisten työmarkkinoista yhtään mitään
avainasia kumminkin on, että sun mies alkaa nyt itse etsiä siitä työpaikkaa, piilotyöpaikkoja on johtotehtävissä paljon, olisiko esimerkiksi mahdollisuus hänen ilmoittautua johonkin rekrytointifirmaan, se maksaa aluksi mutta summa ei ole kovin iso
miehen pitää ottaa itse yhteyttä alan firmoihin koulutuksensa ja erikoisalansa mukaan, siinä toi yks on oikeassa että mol.fi:stä ei sun miehen kaltaisille maahanmuuttajille työpaikkoja kyllä löydy
Ja miten sellaisesta voi tulla johtaja, jos ei puhu sanaakaan suomea eikä ole erityisempää osaamista?
Ja miten sellaisesta voi tulla johtaja, jos ei puhu sanaakaan suomea eikä ole erityisempää osaamista?
se vähän huonolta näyttää, kun nuo IT- ja teknologia-alatkin irtisanovat ihmisiä päivittäin. Vielä pari vuotta sitten oli paremmat mahdollisuudet insinööreillä työllistyä, ulkomaalaisillakin.
Oma mieheni, kotimaassaan korkeakoulutettu, teki ensin raskasta fyysistä työtä monta vuotta. Onneksi työkaverit olivat suomalaisia, joten oppi suomen täydellisesti. Sitten sai osaksi suhteilla hyvän työpaikan, ei edelleenkään omaa alaa, mutta eipä haittaa. Tästä on kuitenkin jo lähes 10 vuotta aikaa, ja pahoin pelkään, että nykyään on työnsaanti vaikeampaa.
olis kiinnostunut korkeakoulutetun eu-kansalaisen työpanoksesta ja joka vielä hallitsee useita kieliä! En kuitenkaan usko että tämä palsta on oikea paikka kysellä asiasta kun täällähän on suurin osa matalasti koulutettuja, työttömiä tai mielenterveyshäiriöisiä kotiäitejä.
joissa työkielenä englantia. Jos miehesi on DI ja varsinkin jos hallitsee useita kieliä ja esim. koodauksen, niin töitä löytyy 100% varmuudella. Tuo sinun homma ap kuulostaa siltä, että miehesi ei halua muuttaa Suomeen. Jos halua olisi tarpeeksi, olisi intoa myös etsiä duunipaikkaa itse. Kuulostaa ihan mun taannoiselta saksalaisheilalta, joka ei olisi tullut Suomeen ellei olisi huipputyö tiedossa .. minä en merkannut kuviossa mitään, ainoastaan se työ.
Meillä on yksi britti, 1 pakistanilainen ja 1 virolainen töissä. Työkieli englanti ja ala IT.
Viimeiset 3 työpaikkaa misssä olen ollut ovat olleet kansainvälisiä.
joissa työkielenä englantia. Jos miehesi on DI ja varsinkin jos hallitsee useita kieliä ja esim. koodauksen, niin töitä löytyy 100% varmuudella. Tuo sinun homma ap kuulostaa siltä, että miehesi ei halua muuttaa Suomeen. Jos halua olisi tarpeeksi, olisi intoa myös etsiä duunipaikkaa itse. Kuulostaa ihan mun taannoiselta saksalaisheilalta, joka ei olisi tullut Suomeen ellei olisi huipputyö tiedossa .. minä en merkannut kuviossa mitään, ainoastaan se työ.
ehkä tämä on väärä paikka kysellä, se oli vain sellainen päähänpistos kun vasta lämmittelen miestäni ajatukselle Suomeen muutosta. minä kun haluaisin niin takaisin. mutta yksi palkka tuskin riittää, vaikka saisinkin työtä :(
minä yritän etsiä muualta tietoa.
mutta kiitos toivonpilkahduksista, että ehkä sitä työtä voisi kuitenkin löytyä.
mieheni on nyt kotimaassaan hyvässä virassa, johtotöissä ja palkka on mainio. mutta silti, kaipaan niin Suomeen :(
ap
ehkä tämä on väärä paikka kysellä, se oli vain sellainen päähänpistos kun vasta lämmittelen miestäni ajatukselle Suomeen muutosta. minä kun haluaisin niin takaisin. mutta yksi palkka tuskin riittää, vaikka saisinkin työtä :(
minä yritän etsiä muualta tietoa.
mutta kiitos toivonpilkahduksista, että ehkä sitä työtä voisi kuitenkin löytyä.
mieheni on nyt kotimaassaan hyvässä virassa, johtotöissä ja palkka on mainio. mutta silti, kaipaan niin Suomeen :(
ap
Kaikki sanoivat, että rakennusalalla on oikea pula ammattilaisista. Ei se nyt niin mennytkään. Nyt on niin paljon tuttuja, etä töitä löytyy. Suomalaiset ovat välillä hirveitä kusettajia tällä alalla.
Mieheni on korkeakoulutettu, mutta ei puhu suomea.. Tykkää rakennusalasta.