Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaikkialta etsiä töitä ulk.miehelle?

Vierailija
04.11.2012 |

Haluan suostutella mieheni muuttamaan Suomeen! Hän on eu-kansalainen! Mutta nyt tarvitsen mahtavan työpaikan että suostuu.

mol.fi on tuttu.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palkka laskisi. Toivottavasti ei liikaa kuitenkaan, eihän silloin suostu. Mutta minä menisin kanssa töihin. Nyt olen kotiäitinä.

ap

Vierailija
2/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin laivanrakennusala etsii paraikaa lisää väkeä töihin.

http://www.meriteollisuus.fi/Tyopaikat/Avoimet_tyopaikat/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on nyt kotimaassaan hyvässä virassa, johtotöissä ja palkka on mainio. mutta silti, kaipaan niin Suomeen :(

ap

siitä että miehen Suomeen saisit. Suomessa on alalla melko huonot palkat ja lisäksi verotus kova. Tällä hetkellä lisäksi ollut IT-alalla tosi paljon suurirtisanomisia joten tilanne on huono.

Kun näihin yhdistetään se fakta että mies itse ei halua Suomeen, eli ei ole kauheasti motivaatiota elintason alenemiseen ja työolojen mahdolliseen huononemiseen mikä todennäköisesti täällä tapahtuisi, niin etpä taida miestä saada tänne houkuteltua :(

Vierailija
4/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin laivanrakennusala etsii paraikaa lisää väkeä töihin. <a href="http://www.meriteollisuus.fi/Tyopaikat/Avoimet_tyopaikat/" alt="http://www.meriteollisuus.fi/Tyopaikat/Avoimet_tyopaikat/">http://www.meriteollisuus.fi/Tyopaikat/Avoimet_tyopaikat/</a&gt;

Ei tarvitse siis olla merenkulkualan inssi, vaan monenlaisia osaajia tarvitaan.

Vierailija
5/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi huonomman duunin, menettäisi perheen ja ystävänsä. Suomi ei ole aina ystävällinen maa ulkomaalaisille.

Mä en ikinä kehtaisi pyytää. Se on niin paljon vaadittu, että se pitää tulla mieheltä itseltään.

Vierailija
6/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kansainväliset yritykset on paras mahdollisuus. Niissä voi työkielikin olla muu kuin suomi. Mutta ne paikat tuskin tulevat yleiseen hakuun ainakaan mol:n kautta. Täytyy olla jotain todellista osaamista.

Vierailija
7/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nokiaa ja siemenssiä

Vierailija
8/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monsteri.fi

Vierailija
9/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun firmat pistävät väkeä pellolle. Mutta viisi vuotta sitten ainakin it-ala veti hyvin, mieheni työllistyi vaikkei osannutkaan täydellisesti suomea ja nimikin on luokkaa "Mohamed" ;). Suurin osa firman ulkkareista ei osannut suomea yhtään.

Kannattaa siis käydä läpi kv-firmoja ja pistää niihin suoraan hakemuksia.

Vierailija
10/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mahdollista saada ns. hyviä töitä. Taloustilanne voi heikentää mahiksia, mutta toki se nyt mahdollista on tuolla koulutuksella.

Minusta olisi reilua, että kokeilisitte asumista myös sinun kotimaassasi, jos kerran nyt olette asuneet ja lapset tehneet miehen kotimaassa.

hän puhuu ja kirjoittaa loistavaa englantia ja sitä käytetään hänen työpaikallaankin, vaikka emme asu englanninkielisessä maassa. Koodauksen hallitsee!

ap

Vierailija
11/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on eurooppalainen. Sai heti Suomeen muuttaessamme töitä omalta alataan (Kv it-firma Helsingissä) noin 8v sitten. Puhui silloin välttävää suomea ja sujuvaa englantia ja ranskaa. Aluksi oli määräaikaisena.

Pari vuotta sitten vaihtoi firmaa ja vakituisessa työssä nyt. On ollut jo yhdet YT eikä pelota vaikka tulisi uudetkin. Löytää varmasti töitä.

Että ei se nyt ihan niin yksioikoista ole, että ei voi täältä töitä saada. Tsemppiä!

Vierailija
12/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se niin synkkää olekaan kuin alkupään kirjoittelijat pelottelivat, että siivoustöihin joutuisi... Ei hän sellaiseen tietenkään suostusi. Sitten pysyisimme täällä hänen kotimaassaa, vaikka minulla on niin kova koti-ikävä, ettei oikein mikään auta :(

Minä yritän puhua häntä ympäri. Näköjään työtä voi löytyä suurista, kansainvälisistä yrityksistä. Helsinki olisi oikein oiva paikka.

Miten teidän miehet ovat sopeutuneet Suomeen? Ovatko löytäneet ystäviä? Viihtyvätkö, vai haikeilevatko aina "kotiin"?

Meidän lapset puhuvat suomea, siitä olen aina pitänyt huolen, että he varmaan pärjäisivät myös Suomen koulussa. Ovat kaksikielisiä.

ap

Vierailija
13/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän miehet ovat sopeutuneet Suomeen? Ovatko löytäneet ystäviä? Viihtyvätkö, vai haikeilevatko aina "kotiin"?

Eivät ole sopeutuneet. Pitävät suomea tupajumien luvattuna maana, missä juodaan liikaa viinaa, ollaan tylyjä, ujoja ja tympeitä. Kavereita on vaikea saada. Tummaihoiset saa usein kuulla törkeitä mamu-huutoja tai käydään jopa käsiksi. Meillä nämä kaikki on läpikulkumatkalla ja lähtevät eteenpäin tai kotiin parin vuoden sisällä.

Nyt kun Jytkyä pukkaa ja talous on huono, ei täällä ulkopuolisena todellakaan ole kivaa. Eikä oikein pääse mukaan jengiin kun olemme niin tupajumeja.

Minusta on mielenkiintoista, että on useita kulttuureja, mutta en mä jaksa loputtomiin ohjeistaa näitä ja yrittää ystävystyä sekä kutsua kotiini säälistä.

Osa on löytänyt oman ulkkisjengin, osa on vähän ulkopuolisia.

Vierailija
14/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sopeutunut tosi hyvin. On kyllä asunut monissa maissa ennen tänne muuttoa, jo lapsena. Ja asui muutaman vuoden Tanskassa ennen kuin me tapasimme.

Ei siis haikeile koskaan synnyinmaahansa, eikä mihinkään muuhunkaan maahan. Oikeastaan päinvastoin kun olemma lomilla hänen kotimaassaan (Ranska) niin tympääntyy muutamassa päivässä siellä moniin asioihin (hitauteen, byrokratiaan, liikenteeseen...)

Kavereita on helppo saada jos harrastaa jotain urheilua esimerkiksi, mulla miehellä urheiluseuran kautta paljon kavereita, enemmän suomalaisia, muutamia ulkomaalaisia myös.

Tilanne saattaa kyllä olla ihan eri jos miehesi ei ole muuttoon halukas. Täytyy kyllä olla haluakin sopeutua. Mä en kyllä itse lähtisi jos miehelläsi on nyt tosi hyvä työ niin ainakaan ennen kun on löytänyt täältä työpaikan.

-36

Vierailija
15/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kavereita saanut työn ja harrastusten kautta, mutta totta sekin, ettei suomalaisiin ole niin helppo tutustua.

Rasismia on ollut hyvin vähän, vaikka mieheni on arabi. En muista yhtäkään kertaa että olisi perään huudeltu. Jos miehesi on vielä eurooppalainen, tuskin mitään suurta rasismiongelmaakaan tulee.

Ilmasto nyt on mitä on ;). Ei täällä kaikki viihdy, mutta moni kuitenkin.

34

Vierailija
16/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa tiedän työskentelevän ulkomaalaisia inssejä ja dippainssejä:

Nokia, Tieto, Accenture, GE, Logica, Pöyry, Eaton, Eriksson, Nissan

ja tuossa siis vain pieni osa. Kannattaa pelata varman päälle ja hakea työtä jo etukäteen. Firmoihin kannattaa myös laittaa avoimia hakemuksia vaikkei olisikaan paikkoja haussa.

Vierailija
17/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kohdillaan, niin töitä taatusti löytyy. Edelleenkin esim. järjestelmäarkkitehdit saavat valita itse työnsä. Samoin oikeasti kokeneet projektipäälliköt saavat hyvin töitä.

Työttömiä on ja silloin ongelmana on vanhentunut ja yksipuolinen osaaminen.

Olen itse IT-alalla ja rekrytoin.

Vierailija
18/42 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se puutteellinen kielitaito ole este, jos on oikeanlainen koulutus, mutta DI on tällä hetkellä huono koulutus työttömälle, paikkoja on vähän ja hakijoita tulee lisää joka viikko.

Heikolla kielitaidolla pääsee töihin mm. Kelaan, kätilöksi tai synnytyslääkäriksi. On omakohtaista kokemusta kaikista.

Vierailija
19/42 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko että löytyy muualtakaan kun työnantajille selviää että vaimo etsii miehelleen työtä :=DDD

Vierailija
20/42 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kerro nyt aluksi, mikä koulutus miehelläsi on ja mikä hänen kielitaitonsa on. Ehkä voin sitten auttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan