Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko viisi lasta liikaa?? Mitä ajattelet perheestä

Vierailija
03.11.2012 |

Jossa on viisi lasta? Tai äidistä jolla on viisi lasta? Tai lapsesta jolla on neljä sisarusta? Olemme keskituloisia ja aika isot ikäerot lapsilla. Kaikkien välissä olen ollut töissä. Voisitko itse kuvitella viisi lasta itsellesi? Mikä on sinusta normaalin lapsimäärän raja??

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus sitä miettii kolmenkin lapsen äideistä, että miksi ihmeessä vielä se kolmaskin piti mennä hankkimaan, kun on niiin raskasta ja vaikeaa ja lapset rasittavat jne. Mutta jos jaksaa lapsensa hoitaa, mikäs siinä.

Nyt vähän epäilen, että esikoinen jää ainoaksi. Jos isänsä kanssa olisi onnistunut, olisin varmaan harkinnut sisaruksia parin-kolmen vuoden ikäerolla, ehkä kaksi tai kolme lasta..

Vierailija
42/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt. Elämä pitää elää niin, kuin parhaaksi näkee ja on onnellinen. Ei kenelläkään ulkopuolisella ole oikeutta arvostella normaalin mielenterveyden omaavan ihmisen/perheen lapsilukumäärää. Itse sen parhaiten tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen: se on sinun asia miten koet jaksamisesi ja mikä on sinusta hyvän tuntuinen koko! Entä jos miehesi tahtoo pari lisää?

Onko siskosi hullu jos hänellä on 6 lasta? Vaan koska Sinä jaksat "vain" neljä?

T. Neljän äiti joka haaveilee joskus saavansa vielä muutaman.

Vierailija
44/52 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis on aivan ihana määrä! Paljon , mutta ei liikaa. Itse olen kolmilapsisesta perheestä ja olisi tosi kiva kun olisi vielä vaikka yksi veli ja yksi sisko.

Vierailija
45/52 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ansaitsevat tarpeeksi huomiota ja rakkautta. Mutta myös materiaa. Harvalla on oikeasti varaa antaa viidelle lapselle kunnon lapsuus.

Jokaiselle oma huone. Jokaiselle tietokoneet ja muut härpäkkeet. Jokaisen pitää saada harrastaa ja tehdä.

Matkustaminen on tosi kallista. Samoin ravintolassa syöminen.

Vanhempien kuuluu myös auttaa lapsien opiskelussa: ostamalla koulukirjat, maksamalla vuokrat, autokortit jne. Koska jos lapset on hankkinut niin heille kuuluu antaa hyvä lähtö elämälle.

Tässäpä oiva esimerkki siitä, miten ovelat markkinamiehet saavat ihmisen pään todella sekaisin.

Miksi jokaiselle oma huone? Jotta perheenjäsenet eivät nää toisiaan?

Jokaiselle oma tietokone?! Mitä hulluutta sekin on, pari konetta isossa perheessä riittää. Ei kaikkien tartte olla (eikä ole) koneella samaan aikaan. Harrastamiseen ja tekemiseen nyt ei paljoa rahaa mene.

Katsokaa nyt itseänne, moni on ympäröinyt itsensä tavaroilla, jonka tarpeellisuuden joku muu on määritellyt. "Muotivärinä valkoinen, sohvan materiaali nahka", lukee sisustuslehdessä. "Joo, niin se on, meidän ruskea kangassohva näyttää vanhanaikaiselta kun katon tota lehden kuvaa, pitääpä hankkia uusi", ajattelee muiden mielipiteistä välittävä markkina-alistettu.

Juomamukina arabiaa, iittalaa, teemaa, muumeja tai jotain muuta tyylikästä. Miksi, eikö ole loppujen lopuksi sama mistä juo, kunhan saa juoda?

Kyllä lastenkin pitää harrastaa liikuntaa, mutta pitääkö kaikkien golfata tai pelata jääkiekkoa?

Vierailija
46/52 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne on tullut siksi että se on Jumalan kädes kuinka monta tulee (vaikka ei olla lestadiolaisia, ei vaan tykätä ehkäisystä, muuta kuin "luonnollisesta"). Köyhiähän me ollaan, rahat on aina tiukalla. Vain vanhimmalla on oma huone, muut on pareittain. Ei ole varaa matkustella, mutta harrastukset halutaan lapsille kustantaa. Ja kouluikäisillä on omat tietsikatkin. Vanhin osti itse että sai mieleisensä. Ja älykännykät on teinit itse kustantaneet (sukulaisten lahjarahoilla). Käyhyys johtuu aika pitkälle siitä, että meillä on lähes koko ajan ollut vain yksi aikuinen töissä (tällä hetkellä minä, äiti). Ollaan kuitenkin akateemisia fiksuja ihmisiä eikä mitään wt-porukkaa ;D

Minä ainakin olen ylpeä omasta katraasta. Aika voi olla välillä kortilla, mutta esim. teinit ei kaipaakaan kuin muutaman hetken seurustelua päivittäin. ja toisaalta ajan saa totaalisesti kulumaan yhdenkin lapsen viihdyttämiseen, jos sille tielle lähtee. Kun on monta lasta, on oikeastaan helpompaa, kun lapset viihdyttävät toisiaan (ja isommat hoitavat pienempiä, meilläkin on vanhin jo täysi-ikäinen kun nuorin vasta kolme).

Hiilijalanjäljistä on turha vaahdota. Suomessa on kuitenkin paljon lapsettomiakin, joten paikkaan vain heidän aiheuttamaa vajetta :D

Näin menee ehdottomasti ekologisemmin, kun meillä ei ole varaa tuhlata luonnonvaroja...

Vierailija
47/52 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisena mielipiteenäni sanon, että mikä tahansa lapsimäärä yli kahden lapsen olisi liikaa, meidän perheessä. Ajattelen, että noin monen lapsen perheessä ei juurikaan voi olla muuta elämää kuin ne lapset, ei tuollaiisella revohkalla voi matkustella jne. Mutta joillekin tietysti sopii.

Vierailija
48/52 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini tyttärellä on kaksi lasta, ja vaikka ovat aina olleet kovin lapsirakkaita, ovat saaneet todella paljon apua työkaveriltani, joka mm. vie lapsia viikolla harrastuksiin (osa-aikaeläkkeellä), hoitaa pari kertaa kuukaudessa koko viikonlopun ja satunnaisesti viikollakin vie lapsia esim. lääkärille. Nyt ilmoittivat kolmannen lapsen tulosta, ja työkaverini on aivan kauhuissaan. Hän vain toistelee, ettei millään jaksaisi vielä kolmatta, vaikka tietysti palvoo noita kahta muuta.

Joskus sitä ei itse tajua, kenen selkärangasta se uusi lapsi revitään. Tämäkin perhe varmasti vakuuttaa, että ihan itse on lapset hoidettu,mitä nyt joskus saatu vähän mummolta apua mutta aika harvoin...

Ja voin vain kuvitella, mitä tämä tytär raivoissaan kirjoittelee av:lle, jos työkaverisi uskaltautuu vihjaamaan ettei jaksaisi hoitaa kolmea lastenlasta tai että kolmannen tultua eivät lapset enää voi tulla viikonloppukylään.. Että kuinka on itsekkäitä isovanhempia jotka kehtaavat puuttua lapsilukumäärään..

Vierailija
49/52 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista pitää myös huolehtia. Määrä ei korvaa laatua vaikka onkin ilkeästi sanottu. Lapsille pitää antaa puhdasta ruokaa ja huolehtia kaikesta etenkin nykysin kaikkea ongelmaa maailmassa. Nykyään paljon myrkkyjä ruuassa ja muita ongelmia. Se ei riitä että syöttää halpaa makaronilaatikkoa. Ruoka ei ole esim niin puhdasta kuin ennen. Oikeasti laskettava resurssit ja kaikki. Nykyään paljon ylipainoisia ja huonosti voivia lapsia sekä riipuvuuksia älylaitteisiin. Katson yli 5 lapsen perheitä, niin ei kyllä lapset saa huomiota tarpeeksi ja 2 keskistä aikaa. Olen syöttänyt omille lapsille vain luomua 90%. Isot perheet syö mäkkäreissä ja muissa ei ihne jos suonet tukossa jo lapsena ja ongelmia kehityksessä.

Vierailija
50/52 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei valitettavasti riitä kehitykselle että toiset lapset katsoo toisis lapsia. Molemmat kärsii ja psyykkiset ongelmat tulevat myöhemmin aikuisiällä.

Vierailija
51/52 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossa on viisi lasta? Tai äidistä jolla on viisi lasta? Tai lapsesta jolla on neljä sisarusta? Olemme keskituloisia ja aika isot ikäerot lapsilla. Kaikkien välissä olen ollut töissä. Voisitko itse kuvitella viisi lasta itsellesi? Mikä on sinusta normaalin lapsimäärän raja??

Jos olette keskituloisia niin erittäin huono juttu. Koska silloin kaikille lapsille ei riitä kaikki mitä lapset ansaitsevat.

Jos taas on rikas niin sitten ei ole mitään ongelmaa.

Ja jokainen lapsi ansaitsee maailmanympärysmatkan, oman Lamborginin ja luxusasunnon meren rannalta, niinkä :D ?

Lapset ansaitsevat olla rakastettuja <3

Vierailija
52/52 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman on raskaasti ylikansoitettu nimenomaan ihmisistä. Sitä lajia ei saa tehdä lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä