Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko viisi lasta liikaa?? Mitä ajattelet perheestä

Vierailija
03.11.2012 |

Jossa on viisi lasta? Tai äidistä jolla on viisi lasta? Tai lapsesta jolla on neljä sisarusta? Olemme keskituloisia ja aika isot ikäerot lapsilla. Kaikkien välissä olen ollut töissä. Voisitko itse kuvitella viisi lasta itsellesi? Mikä on sinusta normaalin lapsimäärän raja??

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 12, 11, 9 ja 7. Meillä piti tulla vain 4 lasta, mutta tulikin kaksoset. Olin ensin kotiäitinä, sitten tein töitä perhepäivähoitajana ja nyt olen sitten kaksi vuotta käynyt töissä kodin ulkopuolella.

Mitä minä nyt ajattelisin. Ei mulle kuulu toisten lapsimäärät. Olemme keskituloisia ja lapset saavat jokainen harrastaa. Pärjäämme oikein hyvin.

Vierailija
22/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättämään ja tarvittaessa yksin hoitamaan, on sopiva määrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois kuvitella ittelle mutta mun kavereilla on seitsemääkin lasta ja ihan onnellisia nuo tuntuu olevan :) Tosin ei sitä aina ees saa niin monta lasta kuin haluais. Se on korkeemmas käres...

Vierailija
24/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on muutenkin jo liikaa väkeä. On sitäpaitsi omahyväistä kuvitella että nimenomaan omat ja kumppanin geenit ovat niin ylivertaiset että juuri niitä pitää monistamistaan monistaa.

Vierailija
25/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa vaivaa kamalasta revohkasta.

Vierailija
26/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän sen parempi, jos itse ne elättää ja jaksaa hoitaa.

Vierailija
27/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on muutenkin jo liikaa väkeä. On sitäpaitsi omahyväistä kuvitella että nimenomaan omat ja kumppanin geenit ovat niin ylivertaiset että juuri niitä pitää monistamistaan monistaa.

Mielestäni 2 lasta / synnyttäjä ja siittäjä on aivan maksimi.

Vierailija
28/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän sen parempi, jos itse ne elättää ja jaksaa hoitaa.

Yhden ihmisen hiilijalanjälki on aika mittava. Pystytkö tajuamaan tällaista puolta asiasta?

Vierailija
29/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on liikaa, mutta eipä se mulle kuulukaan. Itse olen saanut harrastaa vaativaa lajia ja haluan tarjota saman mahdollisuuden omille lapsille. Viiden kanssa olisi mahdotonta ajallisesti. Ajattelen myös, että lapsella on oikeus vanhempiinsa. Jos kahdesta vanhemmasta yksikin käy töissä niin vähiin käy aika.

Lisäksi rakastan matkustelua. Kolme viikkoa Italiassa rentoutumassa VIIDEN kanssa, huhhhuijjaa!

Kukin tyylillään.

Vierailija
30/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä edelleenkään tunnu paljolta, vaikka tämä kahdeksas jääkin sitten ihan ikäni puolesta viimeiseksi.

Kahdestaan me mieheni kanssa tämä lauma hoidetaan, mitään ulkopuolista apua/tukea emme ole saaneet, paitsi pari kertaa vuodessa palkkaamme jonkun hoitamaan elukoita, jotta pääsemme koko perhe reissulle.

Lapset 9kk-13v

Vierailija
31/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on samanlaisesta elämäs kuin:

Erilaiset äidit

AVA Lauantai 3.11. klo 20:00

Osa 4. Perhe Eteläniemi. Johannalla on ikää vasta 25 vuotta ja Markolla 26 vuotta, mutta heille on syntymässä jo viides yhteinen lapsi. Talous on suurperheessä tiukilla sillä perhe saa toimeentulonsa pelkästään sosiaalituista ja -etuuksista.

Vierailija
32/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehän elää omaa elämäänsä!

En ole mitään mieltä siitä että veljelläni on 2 lasta tai parhaasta ystävästäni jolla on 4 lasta.

Eikä se minua heilauta vaikka lisää tekisivät.

En tunne yli 5 lapsisia perheitä. 5 lasta on maksimi jonka tiedän. Ja yhden perheen jossa unelmoidaan lapsesta nro 5.

Minusta ei ole normaalia että pohtii mikä on normaali määrä lapsia. Kunhan selviävät laskuista ja saavat hankittua kaikkea tarpeellista.

Itse toivon suurta perhettä, 7 lasta olisi minusta ihana määrä.

Ja henk.kohtasesti: meillä on melko pieni hiilijalanjälki. Te eräät ulkomaanmatkoillanne päihitätte meidät mennentullen! :)

Vierailija
33/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan tunnu, että kodissamme on yhtään liikaa tai ylimääräisiä henkilöitä. ;) Ei voisi kuvitella elämää ilman ketää näistä yleensä niin ihanista lapsista. Totta, että joutuvat paljon huolehtimaan omista asioistaan jo varhaisessa vaiheessa, koska olen ainoa vanhempi ja töissä, mutta lapsilla on kaikki hyvin. Mieluisat harrastukset, ystäviä, mukava koti ja minulle ei ole yhtään stressaavaa matkustaa koko porukan kanssa! Arki on sitä stressaamista, lomat ulkomailla todellista lomaa!

Vierailija
34/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan 7 hengen perheessa on kodin ilmapiiri akateeminen, taiteellinen ja vahan boheemi. Lapset ilmaisevat itseaan avoimesti ja uskaltavat sanoa mielipiteensa. Lapset ovat kodin ulkopuolellakin suvaitsevaisia, kohteliaita ja empaattisia. Koulusta ja tarhasta tulee positiivista palautetta kaikista.

Uskon, etta koti ja sisarukset ovat suuressa roolissa lasten toistaiseksi kivasti sujuneessa kasvussa. Tata mielta ovat myos lasten kanssa tyoskentelevat ammattikasvattajat.

Jos vain hermot ja kukkaro kestaa, suosittelen suurta perhetta! :)

Vierailija
35/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rankkaa minusta on, lapset ovat vilkkaita ja tarvitsevat paljon. USein tuntuu että haukattiin liian iso pala. Mitäkö ajattelen ap:sta, no että mielenkiintoista, että sinullakin on. En tuomitse, mietin että oletkohan väsynyt ja itse valinnut osasi vai onko tuossa huonoa suunnittelua mukana. Varmaan ymmärtäisin ap:n elämää hyvin.

Vierailija
36/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ydinongelma suurissa sisaruskatraissa on se, että sellaisia hankkivat ne vanhemmat joilla on vähiten kykyä selviytyä tästä haasteesta.

Joskus kun tapaan pariskuntia ja perheitä, niin ajattelen että heillä olisi kaikki oikeat edellytykset tehdä isompikin perhe, mutta aina käy niin että he juuri hankkivat tyypillisesti vain sen kaksi lasta.

Ja sitten taas tapaan sellaisia perheitä, joissa mietin että kuinkahan tuokin perhe selviää lapsiensa kanssa, niin heti perään kuullaan uusia vauva-uutisia.

Vierailija
37/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossa on viisi lasta? Tai äidistä jolla on viisi lasta? Tai lapsesta jolla on neljä sisarusta? Olemme keskituloisia ja aika isot ikäerot lapsilla. Kaikkien välissä olen ollut töissä. Voisitko itse kuvitella viisi lasta itsellesi? Mikä on sinusta normaalin lapsimäärän raja??

En jaksaisi enkä haluaisi enää lisää lapsia. hkä juurikin 4 lapsessa menee ihan ehdoton yläraja mutta ehkä mieluummin kuitenkin kolmessa siihen normiperheeseen.

Ajattelen 5-lapsisista perheistä, että ovat uskovaisia tai jotain muuten omituisia. Tai hyvin vähätuloisia ja huonosti koulutettuja. Karrikoiden näin.

Vierailija
38/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole harmaata. Pelkkää mustaa tai valkosta! Hullua tai suurta viisautta. :)

Mitä jos te tutustuisitte erilaisiin perheisiin kuin tuomitsette?

Vierailija
39/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tervejärkinen tee viittä lasta!

Vierailija
40/52 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaisi 5 lasta, mutta katsotaan nyt haluanko minä enää tämän jälkeen yhtään enempää.

Ikämme puolesta ehtisimme tehdä vaikka 10 lasta jos niikseen tulee :D Mutta ei ei.

Oman jaksamisen mukaan tietenkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän