Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä vaivaa parkkipaikoilla? Eikä ole mitään itsesuojevaistoa

Vierailija
21.11.2012 |

joka sanoisi ettei peruuttavan auton taaksen kannata rynnätä niillä ostoskärryillä joissa istuu lapsi ja muutenkin?

Tänään taas meinasin peruuttaa yhden perheen päälle, näkyvyys autosta parkkipaikalla on todella huono, pitää katosa joka suuntaan ettei kolhi viereisiä autoja, tilat on pienet ja joka suunnasta tunkee ihmistä, kärryä ja lasta ja aikuista taakse vaikka näkee että auto peruuttaa??

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä koskaan kierrä auton nokan edestä jos auto odottaa risteyksessä kääntymistä ja vaihtoehtona on mennä takaa. Etenkin jos auto on kääntymässä siihen suuntaan, josta olet tulossa.

Pari kertaa olen meninannut ajaa aamupimeässä yli kun olen katsonut toiseen suuntaan ja odottanut jonossa rakoa. Sitten äkkiä joku on ollutkin nokan edessä. Risteykseen ajaessa ei ole näkynyt koko jalankulkijaa.

Vierailija
2/50 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla katsoa, tuleeko ihmisiä, kun alkaa peruuttaa. Jätä auto ensi kerralla syrjemmäksi niin saat peruutella rauhassa.

Kunbkävelet ktse autolle, niin väistätkö itse aina peruuttajia? Missä sanotaan että kävelijän on aina väistettävä autoa eikä toisinpäin, onko se heikomman tehtävä?

Tottakai väistän itse jos joku on jo selvästi peruuttamassa, mutta jos on vasta lähdössä, niin en.

Suomalainen autoilukulttuuri on todella törkeää, varsinkin suojateillä. Samoin henkensä kaupalla saat mennä jalankulkijana vihreillä suojatielle, kun vasemmalle kääntyvillä autoilijoilla on myös vihreät. Monilla autoilijoilla tuntuu olevan se periaate "kun ajan tarpeeksi nopeasti niin kyllä ne jalankulkijat väistää!"

Tukholmassa käydessä ihan nolostutti kun autoilijat hidastivat jo kaukaa nähdessää että tulin rattaiden kanssa suojatietä kohti. Suomessa joutuu odottamaan suojatien edessä kun autoilijat pysähtyvät vasta juuri ja juuri suojatien eteen,njos silloinkaan. Usein tulee vaan käveltyä kun ei jaksa jäädä odottelemaan, kunhan auto on tarpeeksi kaukana vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajunnut tilannetta, mutta kuulostaa kyllä sun vastuulta. Kai nyt tarkastat ettei kukaan ole alla juuri kun lähdet liikkeelle, etkä vaan silloin kun tulet risteykseen.

Jos kyseessä on suojatie, niin mun ohje on, että jalankulkija saa aina kävellä sillä, ja auton on väistettävä, ja erityisesti auto ei saa pysähtyä suojatielle.

Vierailija
4/50 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan tajunnut tilannetta, mutta kuulostaa kyllä sun vastuulta. Kai nyt tarkastat ettei kukaan ole alla juuri kun lähdet liikkeelle, etkä vaan silloin kun tulet risteykseen.

Jos kyseessä on suojatie, niin mun ohje on, että jalankulkija saa aina kävellä sillä, ja auton on väistettävä, ja erityisesti auto ei saa pysähtyä suojatielle.

tää oli siis nro 3:lle.

suomalainen suojatiekulttuuri tosiaan kaipaisi vähän kohennusta.

Vierailija
5/50 |
21.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis esim. tänään Prisman parkkipaikalla, on jo hämärää, auton ikkunat on huurussa kun tulet kaupasta ja näkyvyys on huono, pyörität päätä joka suuntaan ja koitat katsoa peileistä ettei ketään tule, mutta...

juuri kun olet katsonut vasemmalle ja oikealle ja alat peruuttamaan niin eikä sieltä jostai suunnasta joku perhe porhalla just siihen auton taakse. Pieni lapsi istuu kärryissa, toinen pitää kärryista kiinni ja vanhemmat työntää.

Ymmärrän että on autoilijan vika jos päälle ajaa mutta eikä ihmisiltä nyt löydy itsesuojeluvaistoa joka sanoisi ettei kannata alle työntyä lasten kanssa vaikka olisi kuinka oikeassa??!

En minä tahallani halua kenenkään päälle ajaa, vauhtia ei ole nimeksikään mutta kyllä se sattuu jos pukkasee ihmistä, varsinkin pientä autolla.

Ja sulle joka kysyi että väistänkö itse peruuttavia autoja, niin KYLLÄ VÄISTÄN, tietysti! En todella tyännä sinne vielä lasta alle ja sano että me saadaan nyt mennä. Mitä siitä kuka saa mennä? paljonko hyödyttää jos auto ajaa lapsen päälle että olin oikeassa?

Vaikka kuinka tarkastan ettei ketään ole sillä hetkellä takana kun lähden peruuttamaan niin silloin kun sieltä pomsahtaa joku pimeästä niin vahinkoja voi sattua.

Miksi ottaa riski? Vai juoksetteko te vihreisiin valoihinkin kun näette ettei auto pysähdykkään kun minä olen oikeassa?!

Vierailija
6/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalankulkija valitettavasti häviää aina autolle.Tiedä sitten tuoko se iloa lasaretissa, kun voi miettiä olleensä oikeessa :/

Itse katson todella tarkkaan suojatiet ja päästän ihmiset yli, jos ovat menossa. Mutta kyllä nyt taas korpeaa, kun ihmiset ei voi käyttää HEIJASTIMIA!! Itse tosiaan liikun enimmäkseen autolla, mutta minunkin jokaisessa takissa on heijastin.

Tänään juuri lasketteli fillaristi suoraan nokan eteen. Kyllä; minulla oli kolmio ja onneksi olinkin pysähdyksissä kun se musta varjo suhahti nokan ohi. Takaapäin näkyi sitten punanen kissansilmä, mutta edestä ja sivuilta ei mitään!

Vierailija
7/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs me Kävelijät. Kävellään vaan keskellä tietä ja mihinkään ei ole kiire.

Vierailija
8/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannenopeus!

Parkista lähdetään huonolla näkyvyydellä niin hitaasti että pärjäät vaikka äänitutkalla: pysähdyt heti kun töpsähtää niin et ainakaan murhaa ketään.

Tietty jos sieltä Prisman pihasta pitää tuhatta ja sataa lähteä niin pelottaahan se, ja vahinkoja sattuu ennemmin tai myöhemmin.

Tajuat kai itsekin että voihan siellä parkkiksella aina sännätä joku karkuun päässyt jauhesammuttimen kokoinen tyyppi jolla järkeä ei todellakaan ole väistellä yhtään mitään. Älä väistele vastuutasi autoilija!

Vierailija
9/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos se tuntuu hyvältä niin kävelkää vaan alle, se on todella viisasta! Miten jotku voi olla noin tyhmiä, mä en ymmärrä...

Tottakai autoilijalla on vastuunsa mutta jos joku alle ryntää niin keinot on vähissä.

Teillä vastailijoilla ei ilmeisesti itsellä ole korttia tai sitten mies aina ajaa joten ette voi tietää miltä se tuntuu pyörittää sitä päätään pimeässä joka suuntaan ja silti pelätä ihmisiä jotka surutta puskee alle.

Vierailija
10/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä koskaan kierrä auton nokan edestä jos auto odottaa risteyksessä kääntymistä ja vaihtoehtona on mennä takaa. Etenkin jos auto on kääntymässä siihen suuntaan, josta olet tulossa.

Pari kertaa olen meninannut ajaa aamupimeässä yli kun olen katsonut toiseen suuntaan ja odottanut jonossa rakoa. Sitten äkkiä joku on ollutkin nokan edessä. Risteykseen ajaessa ei ole näkynyt koko jalankulkijaa.

kuin mihin olet kääntymässä? Kyllä sun täytyy ennen liikkeelle lähtöä varmistaa, ettei kummastakaan suunnasta tule jalankulkijoita! Saattaa toki olla, ettet ehdikään siihen jonon rakoon kun varmistat asianmukaisesti, ettei jalankulkijoita näy, mutta voi voi.

Vierailija
11/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan tullessasi peruuttaa siihen ruutuun.

Vierailija
12/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis esim. tänään Prisman parkkipaikalla, on jo hämärää, auton ikkunat on huurussa kun tulet kaupasta ja näkyvyys on huono, pyörität päätä joka suuntaan ja koitat katsoa peileistä ettei ketään tule, mutta...

juuri kun olet katsonut vasemmalle ja oikealle ja alat peruuttamaan niin eikä sieltä jostai suunnasta joku perhe porhalla just siihen auton taakse. Pieni lapsi istuu kärryissa, toinen pitää kärryista kiinni ja vanhemmat työntää.

Ymmärrän että on autoilijan vika jos päälle ajaa mutta eikä ihmisiltä nyt löydy itsesuojeluvaistoa joka sanoisi ettei kannata alle työntyä lasten kanssa vaikka olisi kuinka oikeassa??!

En minä tahallani halua kenenkään päälle ajaa, vauhtia ei ole nimeksikään mutta kyllä se sattuu jos pukkasee ihmistä, varsinkin pientä autolla.

Ja sulle joka kysyi että väistänkö itse peruuttavia autoja, niin KYLLÄ VÄISTÄN, tietysti! En todella tyännä sinne vielä lasta alle ja sano että me saadaan nyt mennä. Mitä siitä kuka saa mennä? paljonko hyödyttää jos auto ajaa lapsen päälle että olin oikeassa?

Vaikka kuinka tarkastan ettei ketään ole sillä hetkellä takana kun lähden peruuttamaan niin silloin kun sieltä pomsahtaa joku pimeästä niin vahinkoja voi sattua.

Miksi ottaa riski? Vai juoksetteko te vihreisiin valoihinkin kun näette ettei auto pysähdykkään kun minä olen oikeassa?!

Kyllähän jalankulkijan pitäisi olla omasta hengestään ja terveydestä kiinnostunut, mutta kyllä ap siitä parkkiruudusta lähtiessään on se väistämisvelvollinen. Itselläsi on vastuu siitä, että autosta on näkyvyys, etkä huuruisilla ikkunoilla peruuttele sokkona.

Vierailija
13/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on useammin kuin kerran käynyt niin, että kun lähden parkista niin joku varjo viuhahtaa ohi vaikka ketään ei ole näkynyt missään suunnassa. Meillä siis parkkipaikalle johtaa portaat, jota nuoriso juoksee tuhatta ja sataa kun on kiire bussille. Ne tulee siihen auton taakse nanosekunnissa ja ihme on, ettei kukaan ole alle jäänyt. Saman kaltainen ongelma on tosiaan ahtaissa, näkyvyydeltään huonoissa parkkihalleissa; tyypit ilmestyy auton taakse aivan tyhjästä.

Vierailija
14/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ratin takana istuvan täytyy kyetä havainnoimaan jalankulkijat, vaikka olisikin pimeää ja ahdas parkkipaikka. En minäkään paina sokeana kaasua ja puolustele, että ei sieltä eilenkään ketään tullut. Jos et pimeässä näe ajaa, jätä auto kotiin.

Yhden asian kuitenkin allekirjoitan: Heijastimet joka puseroon näillä marraskuun pimeillä.

Vierailija
15/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autoilijalla on VASTUU mutta onko JÄRKEVÄÄ porhaltaa lasten kanssa auton taakse joka peruuttaa, onko?

Itselläni olis ihan sama kenen vastuu jos vaikkapa lapseni menettäisin siinä että työnnän sen peruuttavan auton alle.

Mutta kiitos kaikille, nyt ymmärrän miksi ne ihmiset tulee ihan alle, autoilijallahan on VASTUU ja viis muusta.

Alkuperäinen kysymys kuuluikin että eikö kenelläkään ole ITSESUoJELUVAISTOA? Ei näköjään...

Vierailija
16/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai autoilijalla on VASTUU mutta onko JÄRKEVÄÄ porhaltaa lasten kanssa auton taakse joka peruuttaa, onko?

Itselläni olis ihan sama kenen vastuu jos vaikkapa lapseni menettäisin siinä että työnnän sen peruuttavan auton alle.

Mutta kiitos kaikille, nyt ymmärrän miksi ne ihmiset tulee ihan alle, autoilijallahan on VASTUU ja viis muusta.

Alkuperäinen kysymys kuuluikin että eikö kenelläkään ole ITSESUoJELUVAISTOA? Ei näköjään...

Vierailija
17/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholmassa käydessä ihan nolostutti kun autoilijat hidastivat jo kaukaa nähdessää että tulin rattaiden kanssa suojatietä kohti. Suomessa joutuu odottamaan suojatien edessä kun autoilijat pysähtyvät vasta juuri ja juuri suojatien eteen,njos silloinkaan. Usein tulee vaan käveltyä kun ei jaksa jäädä odottelemaan, kunhan auto on tarpeeksi kaukana vielä.

naapuri maassa ja en ole kyllä tällaista huomannut. Oikeasti, muutaman kaverin kanssa käydään silloin tällöin moikkaamassa ruotsissa asuvaa kaveria ja ei olla kyllä porukallakaan huomattu mitään eroa liikennekäyttäytymisessä.

nimim. ystävällinen jalankulkija

Vierailija
18/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleellisena osana ap, joka peruutteli ikkunat huurussa hämärässä parkkihallissa. Tietenkin jalankulkijoiden pitää ottaa sellaiset huomioon, samoin kuin ne törpöt, jotka ajavat suojatien eteen pysähtyneen auton ohi suojatietä kulkevien päälle. Autoillessa pitää ottaa huomioon ne idiootit, tulevat kolmion takaa liukkaalla kelillä eteen, niin että pitää arpoa, ajanko päälle vai ehdinkö vastaantulevien kaistan kautta ohi, ennen kuin vastaantuleva auto on kohdalla jne. jne.

Jos haluaa esittää kysymyksen itsesuojelusta ja haluaa vain siihen vastauksen, ei kannattaisi tunnustaa, miten törpösti on itse käyttäytynyt.

Vierailija
19/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki autoilijoilla se vastuukin on, ihan yhtälailla kuin jalankulkijalla. Olisihan se tietty kohteliasta autoilijan päästää jalankulkija ensin ym. mutta ei se mikään vastuu ole. Hah, sallikaa mun nauraa!

Vierailija
20/50 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan kävelijöillä OIKEUS kävellä sinne auton alle! Urpot!!!

Sympatiani sinulle ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme