Kumpi kivempi kaupunki; Turku vai Tampere? Perustelut!
Kommentit (1978)
Rakastan ja ihailen Tamperetta noiden kaheleiden ja suuruudenhullujen hankkeiden takia. Edes Helsingissä ei ole munaa tehdä samanlaisia asioita jostain Turusta nyt puhumattakaan. Muu maa kun lässyttää niin Tampereella hakataan paalua ja kiskoa maahan.
2012 tämän keskustelun alkaessahan vastaus oli helposti Turku, mutta Turku on jäänyt nyt pahasti kehityksen kelkasta ja Tampere kiitää kaukana edellä.
Vierailija kirjoitti:
2012 tämän keskustelun alkaessahan vastaus oli helposti Turku, mutta Turku on jäänyt nyt pahasti kehityksen kelkasta ja Tampere kiitää kaukana edellä.
Muutoin olet oikeassa, mutta kyllä Turku putosi Tampereen peesistä jo 1980-luvuilla. Kaupungeillakin on kokoeroa jo päälle 45000 asukasta, eikä se ole karttunut hetkessä eikä ole johtunut kuntarajojen siirtelystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutoin olet oikeassa, mutta kyllä Turku putosi Tampereen peesistä jo 1980-luvuilla. Kaupungeillakin on kokoeroa jo päälle 45000 asukasta, eikä se ole karttunut hetkessä eikä ole johtunut kuntarajojen siirtelystä.
Siis 2012 Turku oli kivempi kaupunki kuin Tampere, mutta Tampereesta on tullut paljon kivempi, koska siellä on kehitetty niin paljon kaupunkia. Ei tuolla vastauksella ollut koon kanssa mitään tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 2012 Turku oli kivempi kaupunki kuin Tampere, mutta Tampereesta on tullut paljon kivempi, koska siellä on kehitetty niin paljon kaupunkia. Ei tuolla vastauksella ollut koon kanssa mitään tekemistä.
Voiko pienempi olla kivampi kuin isompi?
Turkuhan on niin kuin Suomen Kreikka. Hieno historia ja kaupunki sinällään matkailun arvoinen, mutta ne nykyiset ihmiset. Missään ei ole niin ahdasmielisiä, itsekkäitä, kateellisia, vainoharhaisia, katkeria kuin Turussa. Sen näkee jo liikenteessä tapaamatta ainuttakaan turkulaista. Kukaan ei vaan vahingossakaan anna tilaa, koska minun minun minun kaista, älä yritäkään kilpailla minun kanssa. Helsingissä on paljon vapaampi hengittää, Tampereesta ei ole kokemusta.
Turku on kyllä todella kaunis ja viihtyisä kaupunki, meri vieressä. Tampere taas viehättää avoimilla ihmisillään. Turku on enemmän sisäänpäinlämpiävä heimokaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Turkuhan on niin kuin Suomen Kreikka. Hieno historia ja kaupunki sinällään matkailun arvoinen, mutta ne nykyiset ihmiset. Missään ei ole niin ahdasmielisiä, itsekkäitä, kateellisia, vainoharhaisia, katkeria kuin Turussa. Sen näkee jo liikenteessä tapaamatta ainuttakaan turkulaista. Kukaan ei vaan vahingossakaan anna tilaa, koska minun minun minun kaista, älä yritäkään kilpailla minun kanssa. Helsingissä on paljon vapaampi hengittää, Tampereesta ei ole kokemusta.
Asuin Turussa muutaman vuoden. Toi on ihan totta, että autolla ei saa tilaa ja autolla siellä oltiinkin kuin villissä lännessä. Yksi asia kuitenkin toimi liikenteessä paremmin kuin missään muualla Suomessa. Turussa annetaan hyvin tilaa kevyelle liikenteelle. Jopa niin hyvin, että sellaisissakin paikoissa, joissa ei pyöräilijää tarvitsisi päästää, niin turkulaiskuskit pysähtyivät.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ku nää tamperelaiset kehuu, että kaikki on siellä suurempaa, niin teillä on siellä enemmän koronaakin. Siis Tampere voitti jälleen kerran Turun.
Jee, tässä on Turku vihdoin ohittanu Tampereen. Jee, ollaan jossain sentään suurempia.
Turku, Suomen portti länteen! Tampere on nistien pääkaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin Turussa muutaman vuoden. Toi on ihan totta, että autolla ei saa tilaa ja autolla siellä oltiinkin kuin villissä lännessä. Yksi asia kuitenkin toimi liikenteessä paremmin kuin missään muualla Suomessa. Turussa annetaan hyvin tilaa kevyelle liikenteelle. Jopa niin hyvin, että sellaisissakin paikoissa, joissa ei pyöräilijää tarvitsisi päästää, niin turkulaiskuskit pysähtyivät.
No ihan sama ongelma täällä Tampereellakin on. Autoilijat eivät osaa väistämissääntöjä ja pysähtyvät antamaan tietä pyöräilijälle silloin kun ei pitäisi ja ajavat päälle kun pitäisi väistää.
Vierailija kirjoitti:
Turku, Suomen portti länteen! Tampere on nistien pääkaupunki.
Eiköhän ne huumet Turun kautta kulje Tampereelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ku nää tamperelaiset kehuu, että kaikki on siellä suurempaa, niin teillä on siellä enemmän koronaakin. Siis Tampere voitti jälleen kerran Turun.
Jee, tässä on Turku vihdoin ohittanu Tampereen. Jee, ollaan jossain sentään suurempia.
Tässäkin asiassa olisi kannattanut hieman odottaa ennen kuin alkaa ilkkumaan. Lopputulos olikin koronakehitystä tarkkaavalle se, että Turussa tilanne eteni tartuntojen ja sairastuneiden määrissä selvästi Tamperetta pahemmaksi. Erityisesti kun verrataan suhteessa väestöön. Tämä voi johtua monista asioista, mutta varmasti TAYSissa on tehty joitakin asioita hyvin suhteessa TYKSiin.
Tampere on kiehtovasti yhtä aikaa boheemi ja juntti paikka. Mielestäni se on mukavampi paikka vierailla kuin Turku.
Helsinki. Ei tarvi perustella.
"Sydänsairaala nousi ainoana suomalaissairaalana Newsweekin listalle maailman parhaista kardiologisista sairaaloista":
https://www.sttinfo.fi/tiedote/sydansairaala-nousi-ainoana-suomalaissai…
Itsekin olen ollut tuolla TAYSissa hoidettavana ja siitä ikuisesti kiitollinen!
Vierailija kirjoitti:
Turku on tietysti paljon isompi, joten meno- ja kulttuuritarjontaa on siellä ihan eri tavalla.
Siis Tamperehan on Turkua isompi kaupunki. 220 000 vs 180 000.
Siis mistä sää oot oikein repäissy moi luvut. Tampereellahan on 239 000 asukasta ja Turussa 194 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turku on tietysti paljon isompi, joten meno- ja kulttuuritarjontaa on siellä ihan eri tavalla.
Siis Tamperehan on Turkua isompi kaupunki. 220 000 vs 180 000.
Siis mistä sää oot oikein repäissy moi luvut. Tampereellahan on 239 000 asukasta ja Turussa 194 000.
Katsoitko ollenkaan päivämäärää lainaamastasi viestistä? Luultavasti viesti on jostain ketjun alkupäästä noin 8 vuoden takaa, jolloin asukasluvut olivat pienempiä kuin nykyään.
En voisi asua kaupungissa, jossa ei ole ratikkaa.