Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät pois ja samalla

Vierailija
03.11.2012 |

...tavalla pois myös kaikki tukiaiset elinkeinoelämältä.

Rikkaat isot "kansainväliset" veronkiertäjäyritykset eivät maksa senttiäkään veroja Suomeen. Silti samat yritykset saavat valtavasti erilaisia yhteiskunnan tukia esimerkiksi tuotekehitykseen. Miksi?

Eikö esimerkiksi Nokian saamat tuotekehitysavustukset kannattaisi suunnata mikroyrityksille, jotka työllistävät ja maksavat verot Suomeen? Miksi kokoomuslaiset haluavat tukea veronkiertoa, mutta eivät suomalaisia lapsiperheitä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku yksittäinen ihminen noin kommentoi, se ei tarkoita, että se olisi Kokoomuksen linjaus.

Vierailija
2/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomuslainen?

Vai että kokoomuksen nuorten liiton varapuheenjohtaja ei ole kokoomuslainen eikä kannata kokoomuslaisia arvoja? Outoa, miten se on mahdollista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistähän ne työpaikat mahtais tulla ilman noita yrityksiä?

Vierailija
4/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hyvänsä voi olla "kokoomuslainen" ja julistaa mielipiteitään. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kokkarit yleensä sitouisivat tähän mielipiteeseen. Ei se nyt voinut tulla sulle yllärinä? Kaikki kokoomuslaiset ei ajattele samalla tavalla kaikesta, surprise!

Vierailija
5/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän syntyy työpaikkoja ja verotuloja, kun Nokian yms. suuryritysten avustukset suunnataan uusille mikroyrityksille, esimerkiksi tietotekniikan tai vaikkapa matkailun alalle.

Samalla verotulot ja työpaikat pysyvät Suomessa.

Vierailija
6/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hyvänsä voi olla "kokoomuslainen" ja julistaa mielipiteitään. Se ei kuitenkaan tarkoita, että kokkarit yleensä sitouisivat tähän mielipiteeseen. Ei se nyt voinut tulla sulle yllärinä? Kaikki kokoomuslaiset ei ajattele samalla tavalla kaikesta, surprise!

on demokraattisesti valittu kokoomusnuorten johtopaikalle = samalla tavalla ajattelevia kokoomusnuoria on PALJON.

Kaveri edustaa kokoomuslaisia arvoja: "Mä oon parempi, mulla on varakaat vanhemmat. Mulle kaikki ja heti, muista nuorista ei niin väliä".

Vierailija
7/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa tekstiä luin kun joku yritti puolustella muutaman persun sanomisia.

Nooh, lopputulema oli se, ettei kukaan uskonut. Kyseisen sanojan mielipide oli koko puolueen mielipide.

Mites mahtaa nyt käydä, kun sanojana onkin kokkari?

Vierailija
8/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan startti rahat ja pannaan homma puihin ja sitten taas uudelle yritykselle sama, ja henkilökuntaa on se minä itse, no mikäs siinä.

Vierailija
9/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä, että lapsilisästä keskustellaan. Ainakin se oli siis hyvä keskustelunaloitus jos ei muuta.

Suomessa voitaisiin muuttaa lainsäädäntöä lapsilisiin liittyen monellakin tapaa. Tälläkin palstalla on tänään ehdotettu esim. lapsilisän rajaamista vain kolmeen/neljään ensimmäiseen lapseen. Tai niin, että ensimmäisestä lapsesta lapsilisä olisi euromäärältään suurin ja seuraavista vähenisi portaittain, eikä toisinpäin niin kuin nykyään.

Vierailija
10/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistähän ne työpaikat mahtais tulla ilman noita yrityksiä?

kokoomusnuorten mielestä:

"Taloustieteissä lähdetään siitä, että kaikissa tuissa tulisi myös huomioida sivuvaikutukset. Lapsilisien negatiivisena sivuvaikutuksena tuetaan sellaisten ihmisten lastensaantia, jotka eivät pysty tarjoamaan lapselleen hyvää elämää. Minun mielestäni jokaisella lapsella on oikeus hyvään lapsuuteen."

Samoin perustein väitän, että:

"Taloustieteissä lähdetään siitä, että kaikissa tuissa tulisi myös huomioida sivuvaikutukset. Nykyisten yritystukien negatiivisena sivuvaikutuksena tuetaan sellaisten yritysten toimintaa Suomessa verovaroilla, jotka eivät pysty tarjoamaan työntekijöilleen työtä ja suomalaiselle yhteiskunnalle verotuloja."

Vierailija
11/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan startti rahat ja pannaan homma puihin ja sitten taas uudelle yritykselle sama, ja henkilökuntaa on se minä itse, no mikäs siinä.

Starttirahaa ei noin vain oteta. Se myönnetään yrittäjälle tasan yhden kerran, jos yritysidea on riittävän hyvä. Läheskään kaikki hakijat eivät saa, eikä heidän pidäkään saada starttirahaa. Ota selvää asioista ennen kun alat höpisemään omiasi ;-)

Vierailija
12/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatteleeko joku lapsia hankkiessaan lapslisia, varsinkin tama kokoomuslaisen tarkoittama aines, eikohanniita muksuja vaan tule...

Vierailija
13/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustuppa nyt ihan rauhas siihen systeemiin.

Vierailija
14/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutustuppa nyt ihan rauhas siihen systeemiin.

kun sulla kerta tuntuu olevan paremmin tietoa, niin kerropa vähän siitä, miten niitä tukirahoja "otetaan" ja sitten "laitetaan virma nurin"?

ei taida aikuisten oikeasti ihan onnistua. jos olen väärässä, niin kerropa, miten homma onnistuu äläkä puhu pAskaa ja levitä täällä väärää tietoa tai omia harhaluulojasi.

Vierailija
15/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamat tuet yhteiskunnalta voisi poistaa. Mitä ihmeen kapitalisimia tämä oikein on? Kapitalisteille annetaan yhteiskunnan rahaa ja samaan aikaan kapitalisti potkii duunarit kortistoon ja siirtää rahat ulkomaille, eikä maksa veroja Suomeen. Tämän kaltaisista yrityksistä ei ole Suomelle mitään hyötyä, sanokoon Nokian muskeli-jouko mitä tahansa! Tervemenoa mahdollisimman kauas joukot, eskot, timosonnit ja jygät!

Vierailija
16/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla kun firmoja nyt yleensäkkin pystytetään ja pannaan nurin, jos on tarves niin sitten välillä vaikka lasten tai jonkun muun nimissä. kuinka vaan haluat, minä mitää paskaa puhu, olisinkin väärässä.

Vierailija
17/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan samalla tavalla kun firmoja nyt yleensäkkin pystytetään ja pannaan nurin, jos on tarves niin sitten välillä vaikka lasten tai jonkun muun nimissä. kuinka vaan haluat, minä mitää paskaa puhu, olisinkin väärässä.

Ei taida onnistua starttirahahakemukset ihan noilla perusteilla. MOT

Vierailija
18/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka vaan, en varmaan voi tätä keskustelua tässä voittaa, eikä sen väliä. Tiedän vaan tuttava piiristä kuinka se homma toimii, ja se vituttaa.

Vierailija
19/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisivat yriystuet pois ja heti. Ne vääristelevät kilpailua. Yritystukia annettiin esimerkiksi Suomen laivanrakennus liiketoimelle ja Viking Linesille.Jopa valtion yhtiö Fortum sai yritystukea. Suurin osa tuista menee jättiyrityksille. Pienet yritykset eivät saa tukia.Jo tukien hakumenettely on niin vaikea että yrittäj ei siitä selviydy. Itse en tiedä yhtään tuettua pk- yritystä.

Lapsiisästä sanoisin sen että kun oma mikroyritykseni meni konkkaan niin lapsilisät oli ainoa tuki jota sain koska se annettiin kaikille.Yrittäjille ei kuulu sosiaalituet vaikka jouduin ne maksamaan silloin kun yritys pyöri. Että terveisiä vain kokkareille.

Vierailija
20/20 |
03.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisivat yriystuet pois ja heti. Ne vääristelevät kilpailua. Yritystukia annettiin esimerkiksi Suomen laivanrakennus liiketoimelle ja Viking Linesille.Jopa valtion yhtiö Fortum sai yritystukea. Suurin osa tuista menee jättiyrityksille. Pienet yritykset eivät saa tukia.Jo tukien hakumenettely on niin vaikea että yrittäj ei siitä selviydy. Itse en tiedä yhtään tuettua pk- yritystä.

Lapsiisästä sanoisin sen että kun oma mikroyritykseni meni konkkaan niin lapsilisät oli ainoa tuki jota sain koska se annettiin kaikille.Yrittäjille ei kuulu sosiaalituet vaikka jouduin ne maksamaan silloin kun yritys pyöri. Että terveisiä vain kokkareille.

Kyllä pk-yrityksiäkin tuetaan. Olen itse sellaisissa töissä, että hoidan noita hakemus- ja hankeasioita. Olen ollut mukana hankkeissa, joissa on alle kymmenenkin hengen firmoja. Pk-yrityksen määritelmä on max 250 työntekijää. Totta toki on, että suurin osa tuesta menee isoilla firmoille, joilla minun mielestäni olisi ilmankin riittävästi resursseja tutkia ja kehittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan