Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä kummittelee : 0 True story!

Vierailija
02.11.2012 |

Kun muutimme tähän taloon, niin kaikki oli vuosien 2003-2009 oikein hyvin. Teimme ison rempan 2010, jonka jälkeen alkoi tapahtua.

Ensin ilmapiiri muuttui ahdistavaksi, jotenkin kovin sakeaksi. Meille ei halunnut tulla kukaan, vaikka ennen olimme aina se perhe, jonka isossa talossa oli kiva juhlia porukalla. Viimeisellä kerralla kun juhlittiin tyttökaveri pyysi tulemaan kanssaan vessaan! Olemme aikuisia ihmisiä, joten se oli hieman erikoinen pyyntö.

Jälkikäteen osa kavereista ja sukulaisista mainitsi, että meillä on remontin jälkeen jotenkin erilainen tunnelma, osa sanoi, ettei tunne oloaan tervetulleeksi. Miehen mummi sanoi, että meillä on aina jääkylmä, ettei hän tarkene olla meillä. Sisälämpötila on kuitenkin aina 25 huimat astetta!

Meille syttyy valoja ja kerran tunsin, että joku nukkui vieressäni yöllä. Tunsin ihmisen lihaisan kropan vieressäni. Kun heräsin kunnolla, muistin, että mieheni on anopilla lapsien kanssa remppapölyä paossa. Tuona kertana lähdin sitten siitä paikasta autoon käsilaukun kanssa ja ajoin perässä anopille.

Mies nauroi eikä uskonut. Nyt olemme sellaisen tilanteen edessä, että talo ahdistaa niin paljon, että joudumme ehkä muuttamaan unelmien talosta pois. Aivan kuin kotonamme olisi joku näkymätön ihminen, joka ei ole hyvä.

On selvää, että tästä ei voi jutella omalla naamalla, koska tämä kuulostaa aivan hullulta.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos unessa on ja tuntee jonkun vierellään se on ehkä kuitenkin vain uni.

Meillä kävelee joku yläkerrassa ja portaita alas.

Ennen useimminkin, nyt harvoin.

Poikani (nuori aikuinen, ei psyyken lääkitystä, ei huumeissa) on nähnyt paljonkin ohikulkevia "ihmisiä" ja kissan, jotka liikkuu seinien läpi. Nekin nyt harventuneet.

Olisiko talostamme muuttaneet kummitukset pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
05.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein niin kova meteli että mikä jottei se muutamaa kummitustakin herättäisi ;)

Vierailija
44/60 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain kertomuksen jossa uuteen tutkimuslaitokseen muutti työskentelemään tiedemiehiä ja he alkoivat nähdä kummituksia. Harmaita hahmoja näkökentän rajalla, esineet liikkuivat itsekseen ja koko paikassa oli omituinen tunnelma. Alkoivat sitten tutkia asiaa ja selvisi, että kummittelua esiintyi vain kun ilmanvaihtolaite oli päälle. Kummittelun syyksi paljastui laitteen aiheuttamat infraäänet jotka resonoivat silmämunan kanssa ja se sai ihmiset näkemään hahmoja. Äänien aiheuttama värähtely sai myös esineet hivuttumaan pois paikoiltaan.

Jos ap on vielä linjoilla, niin ottakaa selvää onko siellä mikään kone päällä joka voisi aiheuttaa kummittelun. Infraääniä pidetään ongelmana siinä missä vaikka hometta tai tuholaisiakin.

Vierailija
45/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää noissa jutuissa on se, että tuollaisilla hengillä on tapana koventaa otteita jatkuvasti. Pian ei siis välttämättä tuo vieressä makaaminen riitä vaan aletaan töniä portaissa jne..

Been there.

Vierailija
46/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko papin tms kutsuminen? Voisiko esim. siunata tilan?

En ole uskonnollinen ihminen, mutta luulen että tuollaiset tapahtumat "ajaisivat" minutkin hakemaan apua kirkolta.

Vierailija
47/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taipuvainen uskomaan kummitusjuttuihin, mutta en toisaalta ole uskomattakaan, jos joku niitä kertoo. Monet ilmiöt on selitettävissä, toiset eivät. Luin juuri paikallislehdestä erään toimittajan kirjoittaman jutun heidän kodistaan. Heillä oli tosi paljon erilaisia juttuja, jotka toistuivat, ja niillä oli myös perheen ulkopuolisia "todistajia". Heillä esim. yhden huoneen ovi aukeni AINA, kun puhelin soi. Kolisteluja kuului ja valot menivät päälle itsestään, sensellaista.

Tuo vieressä makaava tyyppi oli kyllä varmaan aika karsea...

Mä oon asunut sellaisessa rakennuksessa, jossa kummitteli, ja sielläkin oli sellainen jännä tunnelma. Ei kovin paha, mutta muakin pelotti siellä jostain syystä, ennen kuin kummittelusta siis oli mitään puhetta. Itse en koskaan kuullut enkä nähnyt mitään.

Vierailija
48/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä itse siunauksen taloon ja pyytää sitä, joka teillä majailee menemään valoon.

Vierailija
49/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tarkoita Lorinalla naisen nimeä vaan kamalaa lorinaa pitkin yötä ja päivää. Ihan, kuin joku kaataisi vessanpönttöön vettä. Päivän mittaan lorisee 8-13 kertaa. Joskus yölläkin:(

Vierailija
50/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui kerran niin, että tunsin kuin joku olisi kävellyt kotonani ja myöhemmin nukkunut vieressäni. Näin ja kuulin kävelijän ja kosketin vieressäni nukkujaa. Oon 100% varma, että kyseessä oli vain unihalvauskokemus. Niihin voi liittyä myös erilaisia aistimuksia.

Kannattaa miettiä myös unihalvauksen mahdollisuutta, eikä ajatella heti kummitusjuttuja.

Vierailija
51/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui kerran niin, että tunsin kuin joku olisi kävellyt kotonani ja myöhemmin nukkunut vieressäni. Näin ja kuulin kävelijän ja kosketin vieressäni nukkujaa. Oon 100% varma, että kyseessä oli vain unihalvauskokemus. Niihin voi liittyä myös erilaisia aistimuksia.

Kannattaa miettiä myös unihalvauksen mahdollisuutta, eikä ajatella heti kummitusjuttuja.

Mä olen saanut niitä useampia elämäni aikana, ja eri paikoissa, mutta myös kotonani. Yhden kerran makasin sängyssä vatsallani, ja tunsin kuinka jokin paha seisoi sängyssämme, siis tunsin kuinka sänky painui sen painosta vieressäni voimakkaasti kuopalle. Yhden kerran makasin sohvalla, ja kuulin kun joku käveli narisevin kengin keittiössämme, ja tiesin, ettei se ole mieheni.

Mutta noihin on liittyyt kyllä se unihalvaukselle tyypillinen halvaustila, eli on melkein hereillä, mutta keho on vielä halvaustilassa, eli keho nukkuu, ja ei pysty tekemään muuta kuin olemaan halvaantuneena kauhuissaan.

Vierailija
52/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyn edelliseen, muah :D, eli hoet vain rauhassa omassa mielessä että tää on nyt meidän koti, meillä on kaikki hyvin, sulla on parempi olla toisella puolella, mene vain rauhassa valoa kohden, meillä on kaikki hyvin.. Jne.. :)

Toimii, jos ei, ota yhteyttä meedioon. Ei nyt yhden tahi useamman hengen takia kannata taloa myydä :)

Vierailija
53/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt valkoisen kummituksen silmänaukkkoineen, käsineen, jalkoineen, olen kuullut mieheni puhuvan toisella puolella huonetta kuin missä hän nukkui samalla hetkellä, nähnyt huoneen täynnä lentäviä vauvoja jne. Valveunia ja unihalvauksia.

Vierailija
54/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään tuollaiseen ja tiedän että kaikki kummitusjutut tässä ketjussa ovat paskapuhetta. Silti, näkisin niin mielelläni jotain yliluonnollista, vaikka se olisi todella pelottavaa. Saisin takaisin lapsuuden tunteen, että maailma on jotenkin maaginen.

Jos asut pk-seudulla, niin laita kutsu tulemaan. Minua kuivempaa analyytikkoa ei löydy, joten jos joku osaa vakuuttaa teidät siitä, että talonne on täysin normaali, niin se olen minä.

Vierailija
55/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko mihinkään tuollaiseen ja tiedän että kaikki kummitusjutut tässä ketjussa ovat paskapuhetta. Silti, näkisin niin mielelläni jotain yliluonnollista, vaikka se olisi todella pelottavaa. Saisin takaisin lapsuuden tunteen, että maailma on jotenkin maaginen.

Jos asut pk-seudulla, niin laita kutsu tulemaan. Minua kuivempaa analyytikkoa ei löydy, joten jos joku osaa vakuuttaa teidät siitä, että talonne on täysin normaali, niin se olen minä.

Mä kirjoitin tuossa viestissäni tämän paikallislehden toimittajan kirjoittamasta jutusta, jossa hän kertoi oman talonsa kummituksista. TOKI voi olla, että toimittaja on jotenkin hullu, mutta hänen kirjoittamansa asiat kuulostivat aika kiistämättömiltä, kuten se, että ovi aukeaa aina kun puhelin soi. Mikä sen voi saada aikaan?

Vierailija
56/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo toimittaja kirjoitus oli lehdessä nimen ja kuvan kanssa.

Vierailija
57/60 |
02.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluun tulla käymään. Yhdellä kaverilla oli talon entinen asukas jäänyt kanssa pyörimään jaloissa, mutta oli kiva mummo,ei häirinnyt.

Vierailija
58/60 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kummajaistarina on tuolla! Se, jossa Galina- on kämppäkaveri ja kerrotaan halvaantuneesta naisesta joka pyrkii keskellä yötä sänkyyn vielä rajan takaa. Nyt kun noita sattumuksia miettii, niin voi herrajumala miten typeriltä ne tuntuvat, mutta tuon ajan meininkejä muistellessa ei kyllä kauheasti naurattanut. 

Vierailija
59/60 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.11.2012 klo 15:14"]

Kun muutimme tähän taloon, niin kaikki oli vuosien 2003-2009 oikein hyvin. Teimme ison rempan 2010, jonka jälkeen alkoi tapahtua.

Ensin ilmapiiri muuttui ahdistavaksi, jotenkin kovin sakeaksi. Meille ei halunnut tulla kukaan, vaikka ennen olimme aina se perhe, jonka isossa talossa oli kiva juhlia porukalla. Viimeisellä kerralla kun juhlittiin tyttökaveri pyysi tulemaan kanssaan vessaan! Olemme aikuisia ihmisiä, joten se oli hieman erikoinen pyyntö.

Jälkikäteen osa kavereista ja sukulaisista mainitsi, että meillä on remontin jälkeen jotenkin erilainen tunnelma, osa sanoi, ettei tunne oloaan tervetulleeksi. Miehen mummi sanoi, että meillä on aina jääkylmä, ettei hän tarkene olla meillä. Sisälämpötila on kuitenkin aina 25 huimat astetta!

Meille syttyy valoja ja kerran tunsin, että joku nukkui vieressäni yöllä. Tunsin ihmisen lihaisan kropan vieressäni. Kun heräsin kunnolla, muistin, että mieheni on anopilla lapsien kanssa remppapölyä paossa. Tuona kertana lähdin sitten siitä paikasta autoon käsilaukun kanssa ja ajoin perässä anopille.

Mies nauroi eikä uskonut. Nyt olemme sellaisen tilanteen edessä, että talo ahdistaa niin paljon, että joudumme ehkä muuttamaan unelmien talosta pois. Aivan kuin kotonamme olisi joku näkymätön ihminen, joka ei ole hyvä.

On selvää, että tästä ei voi jutella omalla naamalla, koska tämä kuulostaa aivan hullulta.

[/quote]Varma keino.Laita videokamera tallentamaan,niin kyllä kummitukset häviää.

Ei ole vielä ikinä videolle kummitusta saatu:D

Vierailija
60/60 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olen minäkin kokenut lapsuudenkodissani (helsingissä) erinäisiäkin asioita. Ainakin kahdesti olen lapsena nähnyt omin silmin aaveen(?). Lisäksi kun muutin 1. omaan asuntoon (Helsingin yksi lähiö), siellä tapahtui myös selittämättömiä. 

Nyt olen muuttanut toiselle paikkakunnalle uuteen taloon. Aluksi täällä oli kaikki ok. Ja koen tavallaan, että vieläkin on JOSKIN olen taas alkanut tuntemaan öisiä herätyksiä syvästä unesta niin, että joku joko ottaa lujasti kiinni kyljestäni tai painaa jalkaani voimalla. Lisäksi kertaalleen olen huudellut yöllä eteiseen, että lapselleni menisi takaisin sänkyynsä. Hahmo siis ollut eteisessä. Kun lähemmin menin katsomaan, lapsen ovi oli kiinni ja nukkui siellä tyytyväisenä.

Tiedän olevani herkkä. Isäni kertoi minulle jokunen vuosi sitten, että hänelläkin on jotain kokemuksia nuoruudesta. Uskon silti vakaasti, että tämä ei pahene... se ei ole pahentunut yli 30 aikana. Pelkään ajoittain, mutta uskoni on vakaa siihen, että pystyn elämään tämän asian kanssa sellaisena kuin se nyt on.