Tässä se taas nähdään, miten itsekkäitä nykyajan lapsettomat ovat!
Ennen oli periaatteena, että lapset olivat koko yhteiskunnan lapsia ja lapsettomat tädit, enot jne. auttoivat vanhempia kasvatustaakassa. Nykyään kaikkien pitää huolehtia itse itsestään. KErron esimerkiin omalta työpaikaltani (tapahtui tänään): lapseni harrastuksessa on näytös ensi viikolla ja minulla on merkitty työvuoro sille illalle. Ehdotin työtiimini lapsettomalle että hän vaihtaisi vuoron kanssani, jotta pääsisin sinne esitykseen ksoka se olisi lapselle todella tärkeää. Hänelle ei käy! Ilmoitti vain tylysti, että hänellä on menoja eikä onnistu.
Tuli todella paha mieli, kun itse olin lapseton, tuin ja ymmärsin työpiakkani pienten lasten vanhempia ja ajattelin että se on normaalia, mutta näköjään ei... :/
Kommentit (57)
Ai että lapsettomilla ei sitten saa olla tärkeitä menoja?
Olen työpaikassa jossa voi määrätä itse omat työaikani ja lomani, minulla kun ei ole tuuraajaa koko maailmassa. Ja hemmetisti lapsiakin on.
Niin kukahan tässä on itsekäs? Lapsettomien pitäisi antaa aina periksi, kun muuten Nico-Petterille tulee paha mieli. Buuhuu.
useimmat vastaajat näyttävät hirmustuneen omista oikeuksistaan omaan aikaansa ja kampaamokäynteihin. Minulle iski silmään että aikuiset vähät välittävät lapsen tunteista. Tuskin se äitikään välttämättä haluaisi viettää vapaailtansa jossakin koulun näytelmässä tms, mutta oli nyt ajatellut omien tunteidensa sijaan lapsen tunteita ja sitä miten tärkeää se olisi lapselle. Muut aikuiset eivät enää kyenneet asettumaan lapsen asemaan.
Kylmä maailma, isot jyräävät pienet vain koska siihen pystyvät.
ehkä sillä oli vaan tärkeä sovittu meno jota ei voi vaihtaa, Ei se ole itsekkyyttä.
Pyysi mua siirtämään kesälomaa niin että ekaks olisin pitänyt viikon, viikko töissä, viikko vapaa, viikko töissä ja 2 vapaata. Mulla oli luvattu 4 vkoa putkeen.
Lomat oli sovittu ja tällä mammalle tuli jotain ongelmia lasten jonkun leirin kanssa ja oli hoito-ongelmia.
Mä muistan kun olin oikeesti suu auki kun kuuntelin uutta suunnitelmaa ja mä ääneen sanoin mieti vähän tekisinkö oikeesti noin ja tämä mamma ihan oikeesti suuttui mulle. Sitten vasta kun esimiehen piti puuttua asiaan, alkoi nalkuttaa mulle olevani joustamaton tiimin jäsen, ei suostunut ojentamaan maitoa ja esimies itse kysyi mammalta missä mennään. Mamma ei edes tajunnut mitään kun sanoi aiheesta esimiehelle. Vasta esimiehen olet idiootti sanat herättivät ja normiarki jatkui.
Mä olen myös aina joustanut tosi paljon mutta jossain vaiheessa alkaa kyrsii kun toinen ei ikinä, ei kertaakaan suostu vaihtaa mutta lapsien takia pitää muiden joustaa. Joten kysäse ap itseltäsi kuinka usein pyydät vaihtoa ja kuinka usein itse kieltäydyt kun sulta sitä pyydetään.
Ennen oli periaatteena, että lapset olivat koko yhteiskunnan lapsia ja lapsettomat tädit, enot jne. auttoivat vanhempia kasvatustaakassa. Nykyään kaikkien pitää huolehtia itse itsestään. KErron esimerkiin omalta työpaikaltani (tapahtui tänään): lapseni harrastuksessa on näytös ensi viikolla ja minulla on merkitty työvuoro sille illalle. Ehdotin työtiimini lapsettomalle että hän vaihtaisi vuoron kanssani, jotta pääsisin sinne esitykseen ksoka se olisi lapselle todella tärkeää. Hänelle ei käy! Ilmoitti vain tylysti, että hänellä on menoja eikä onnistu. Tuli todella paha mieli, kun itse olin lapseton, tuin ja ymmärsin työpiakkani pienten lasten vanhempia ja ajattelin että se on normaalia, mutta näköjään
ei... :/
Ai niin, heillähän ei ole elämää, kun ei ole lapsia. Kasvapa nyt aikuiseksi.
Joten kysäse ap itseltäsi kuinka usein pyydät vaihtoa ja kuinka usein itse kieltäydyt kun sulta sitä pyydetään.
Ennen oli periaatteena, että lapset olivat koko yhteiskunnan lapsia ja lapsettomat tädit, enot jne. auttoivat vanhempia kasvatustaakassa. Nykyään kaikkien pitää huolehtia itse itsestään. KErron esimerkiin omalta työpaikaltani (tapahtui tänään): lapseni harrastuksessa on näytös ensi viikolla ja minulla on merkitty työvuoro sille illalle. Ehdotin työtiimini lapsettomalle että hän vaihtaisi vuoron kanssani, jotta pääsisin sinne esitykseen ksoka se olisi lapselle todella tärkeää. Hänelle ei käy! Ilmoitti vain tylysti, että hänellä on menoja eikä onnistu.
Tuli todella paha mieli, kun itse olin lapseton, tuin ja ymmärsin työpiakkani pienten lasten vanhempia ja ajattelin että se on normaalia, mutta näköjään ei... :/
Entä jos ihan oikeasti me lapsettomat alkaisimme auttaa teitä vanhempia kasvatustaakassanne. Siis ihan oikeasti kasvattaa vaikka niitä naapurin lapsia, kieltää sotkeminen tai yletön huutaminen, komentaa pois leikkimästä keskeltä ajotietä ym. Hirviöitähän me olisimme.
Hmmm
Hmmm?
Et kuitenkaan irtisano itseäsi, joten lapsesi menot eivät valitettavasti olleet tarpeeksi tärkeitä sinulle vaikka niin täälä aloitat ja kirjoitat ap.
Äänestä jaloillasi. Irtisano itsesi ja ota lapsesi ykköseksi.
Otin äidin kanssa joskus samasta aiheesta yhteen.
Äitini mussutti kun nuorempi työkaveri ei suostunut vaihtamaan työvuoroa kun äitiä oli pyydetty sisareni lapsia vahtimaan.
Tämä työkaveri oli ostanut sille viikonlopulle festariliput..ja äidin mielestä hänen lapsenhoitonsa oli tärkeämpää kuin tämän tytön festarit..
En sitten millään saanut äitiä tajuamaan, että hänen sukulaislasten kaitseminen ei liity mitenkään tämän nuoren elämään. Se EI ole tärkeämpää.
Vaikka festarit olivat äidin mielestä mitätön asia lastenhoidon rinnalla, olivat ne sille tytölle tärkeä asia.
Jokaisen elämässä on oma tärkeysjärjestys omista asioista, jokaisen elämässä on omat isot ongelmat siinä omassa kuplassa.
Minä en tuota ymmärrä.
Ja miten ihmeessä pystyt rinnastamaan sukulaiset työkaveriin, jolla ei ole yhtikäs mitään sidosta perheeseesi? Ei niitä vain voi verrata...hömelö..
Pitää ymmärtää, että maailma ei pyöri meidän lastemme ympärillä.
Kyllä minäkin vuoroja vaihtaisin jos ei ole mitään sovittuna, mutta menojani en mene mmuuttamaan puolituttujen akia, ENKÄ odota sitä keltään muultakaan.
useimmat vastaajat näyttävät hirmustuneen omista oikeuksistaan omaan aikaansa ja kampaamokäynteihin. Minulle iski silmään että aikuiset vähät välittävät lapsen tunteista. Tuskin se äitikään välttämättä haluaisi viettää vapaailtansa jossakin koulun näytelmässä tms, mutta oli nyt ajatellut omien tunteidensa sijaan lapsen tunteita ja sitä miten tärkeää se olisi lapselle. Muut aikuiset eivät enää kyenneet asettumaan lapsen asemaan.
Kylmä maailma, isot jyräävät pienet vain koska siihen pystyvät.
Ja toisakseen, se ei ole ap:n työkaverin vastuulla, jos tällainen tilanne tulee.
Vierailija kirjoitti:
että meidän menomme eivät ole paskankaan arvoisia ja aina juuri meidän pitäisi joustaa, koska lapsellisten menot on olevinaan aina ja automaattisesti tärkeämpiä kuin meidän!
Kyllä, minä joustan toisinaan omasta halustani, jos oma menoni ei ole niin kovin tärkeä, mutta toisinaan en voi tai halua, ja sen pitää olla myös ihan ok. Ei lapsettomuus voi automaattisesti tarkoittaa että kaikkien työpaikan lapsellisten hankalien aikojen tuuraaja! Muutenkin me lapsettomat joudumme ottamaan esim. lomamme usein kummallisiin aikoihin, koska lasten vanhempien on pakko saada lomansa koulujen loma-aikoihin. Esim. tänä vuonna itse sain kesäloman syyskuulle.
ELi joo kyllä näen punaista jos minua VAADITAAN joustamaan tai naristaan takanapäin jos joka kerta ei joustaminen käy.
esimerkillinen kommentti lapsettoman itsekkään idiootin suusta.
Nykyajan ihmisillä ei ole käytöstapoja eikä empatiaa. Ennen oli ihan normaalia auttaa ihmisiä joilla on lapsia, nykyään ei. Itsellä kun ei ollut lapsia, vaihdoin vuoroa aina jos joku perheellinen tarvitse vaihtoa, olin valmis olemaan töissä juhlapyhät ja viikonloput. Niistähän sai myös enemmän rahaa. Nyt äitinä tietysti haluaisin samaa käytöstä itseäni kohtaan, mutta kun tämä minäminäminä maailma nykyään. Eipä siinä sitten, en minäkään enää välitä vaihdella vuoroja ja autella ketään, sitä saa mitä tilaa. Nykyajan suomalaisilla ei ole enää käytöstapoja eikä mitään muitakaan tapoja, tämän näkee joka päivä liikkuessaan. Suomalaiset ovat järkyttävää sakkia. Euroopassa sentään vielä tavat kohdillaan ja tuossa naapurimaa Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
että meidän menomme eivät ole paskankaan arvoisia ja aina juuri meidän pitäisi joustaa, koska lapsellisten menot on olevinaan aina ja automaattisesti tärkeämpiä kuin meidän!
Kyllä, minä joustan toisinaan omasta halustani, jos oma menoni ei ole niin kovin tärkeä, mutta toisinaan en voi tai halua, ja sen pitää olla myös ihan ok. Ei lapsettomuus voi automaattisesti tarkoittaa että kaikkien työpaikan lapsellisten hankalien aikojen tuuraaja! Muutenkin me lapsettomat joudumme ottamaan esim. lomamme usein kummallisiin aikoihin, koska lasten vanhempien on pakko saada lomansa koulujen loma-aikoihin. Esim. tänä vuonna itse sain kesäloman syyskuulle.
ELi joo kyllä näen punaista jos minua VAADITAAN joustamaan tai naristaan takanapäin jos joka kerta ei joustaminen käy.
esimerkillinen kommentti lapsettoman itsekkään idiootin suusta.
8 vuotta vanha sellainen.
Tämä kirjoitus osoitti vain kuinka itsekkäitä lapsiperheelliset ovat.
että ap nousi ihmiskunnan ylimystöön, kun häntä hoideltiin kerran tulostavoitteellisesti. Älä siis kyseenalaista, ole vaan ihan hissukseen. Hän on niitä maailman ensimmäisiä naisia joista on koskaan tullut äitejä ja kaikkien muiden tehtävä on nyt palvoa häntä ja hänen perhe-elämäänsä. Älä kysele. Muut eivät ole yhtään mitään. Eivät oikeastaan edes ihmisiä, varsinkin jos ovat sinkkuja ja tai jostakin syystä lapsettomia. On vain hän, hän, hän ja ne hänen lapsensa. Tajuatko sä nyt jo jutun ytimen??