Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

APUA AUTTAKAA! Mitä tehdä perusilkeän teinin kanssa?

Vierailija
01.11.2012 |

Miten mun pitäisi nyt toimia! Kyseessä on miehen sisko joka on teini-iässä ja osaa olla hirveän mustasukkainen.

Elikkä minä oon nyt tässä se pahis, joka kävi hänen ja hänen veljensä väliin reilut 10 vuotta sitten (aloimme seurustelemaan. Tyttö oli sillon vielä 3v.) Mies muutti lapsuuden kodistaan pois ja me perustimme sitten oman perheen. Tästähän tämä mustasukkaisuus sitte roihahti ja anoppi on parhaansa mukaan yrittäny tasoittaa tyttärensä mustasukkaisuutta. Varsinkin lapsiani kohtaan. Itse olen jo tottunut tähän, että tyttö sulkee minut ulos facebook ryhmistään eikä halua olla kanssani tekemisissä kuin pakon edestä (olenhan se pahis..)

Ongelmaksi on nyt muodostunut tytön käytös veljensä (ja minun) lapsia kohtaan. Leikkii kuuroa heidän seurassaan eikä vastaa vaikka jotain kysytään. Leikkii hetken aikaa heidän kanssaa ja sitten hylkää heidät kesken leikkien. Paras oli kun houkutteli vanhimman tyttöni leikkimään kanssaan piilosta ja "unohti" tyttöni piiloon. Oli sitten lähtenyt muihin puuhiin eikä kertonu lapselle että leikki loppu.

Kyseinen teini sitten myös suosii siskonsa lapsia erittäin näkyvästi. Serkukset ovat saman ikäisiä keskenään ja siltikin hän poimii sieltä ne siskonsa lapset joiden kanssa touhuaa ja vahtii heidän peräänsä. Minun lapsilla on aina hurjan paha mieli kun lähdemme mummolasta. He ihailevat kyseistä teiniä, koska hän on vanhempi ja vielä kauniskin. He eivät ymmärrä miksi hän jättää heidät huomiotta.

En yhtään tiedä miten tästä jatkaa. Olen yrittänyt teinille puhua siitä miten lapseni ihailevat häntä ja kaipaavat tätiään. Lapsilleni olen yrittänyt selittää että täti on jo sen verran iso, että ei osaa enää leikkiä. Oikeasti olen raivoissani! Mutta en voi tätä näyttää, koska se löisi lisää vettä myllyyn ja saisi teininkin suuttumaan, vihaamaan minua enempi ja kostamaan sen lapsilleni.

Mitä teen? Miten voisin lapsia lohduttaa ja miten voisin estää näitä yhteentörmäyksiä, koska tekemisissä joudumme kumminkin olemaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on ailahtelevaisia. Ongelma varmasti ratkeaa siitä ihan itsekseen kunhan tuo teini kasvaa vaikeasta iästään yli ja aikuistuu.

Siihen asti, älä odota tuolta tytöltä mitään, älä että hän leikittää lapsia tai mitään muutakaan. Minusta keltään teiniltä ei pidä odottaa sellaista henkistä kypsyyttä kuin mitä sinä tunnut odottavan.

Vierailija
2/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä odota häneltä yhtään mitään! En missään nimessä mitään lapsenvahtia. Ja ymmärrän räysin mielialat ja kaiken muun vihaisuuden varsinkin minua kohtaan koska minä olen se pahis. Kysyinkin, että miten voisin omia lapsia lohduttaa kun teini on käynyt pahoittamassa lapsen mielen? Ja miten näitä yhteentörmäyksiä voisi lieventää taikka välttää?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli veli asialle puhumaan järkevästi hänen kanssaan.

Muistuttaa tyttöä siitä, että rakastaa häntä(kin) ja että koska on niin iso ja viisas jo, voisi käyttäytyä lapsia kohtaan fiksusti. Ja ettei saa tuollaisella kostomentaliteetilla kuin pahan mielen itselleen.

Vierailija
4/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäsiä sun omat lapset on? Pystytkö selittämään heille hieman kaunistellen ihan totuuden tai kertomaan että murrosiässä ihmiset saattavat käyttäytyä ailahtelevasti? Lapset aistii usein paljon sellaista mitä me kuvitellaan ettei ne huomaa. Korosta sitä että missään nimessä sun lapset ei oo tehny mitään väärää! Koettakaa kestää, varmasti menee ajan myötä ohi, mutta eipä se tähän hätään auta oikein..

Vierailija
5/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet tuntenut tytön kolmevuotiaasta asti ja hän on siitä lähtien ollut mustasukkainen VELJESTÄÄN?

Ei tuo ihan terveeltä tunnu, oli sitten teini tai ei. Kyllä normaali ihminen pääsee 10 vuodessa tuollaisista jutuista yli.

Tai ehkä hän ei yksinkertaisesti pidä sinusta? Sille et voi oikein mitään :( Mutta silti, ei tuo ihan terveeltä kuulosta...

Vierailija
6/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VELJESTÄÄN mustasukkainen...???

Onko anoppisi jotenkin mustamaalannut sinua heillä kotona vai mikä siinä on taustalla? Eikö kälylläsi ole isää ja pitääkö isoveljeään isän korvikkeena?

Aika outo ajatus, että noin isolla ikäerolla syntynyt lapsi ripustautuisi isoveljeensä, joka on muuttanut omaan kotiin jo silloin, kun lapsi on ollut taapero.

Joten en nyt oikein jaksa uskoa, että tuo olisi mustasukkaisuutta. Pikemminkin kälysi ei vaan aidosti PIDÄ sinusta.

Joka tapauksessa: voit ihan hyvin sanoa lapsillesi, että täti on teini, eikä osaa vielä leikkiä lasten kanssa. Ja jos unohtelee lapsia piiloon, siitä sopii ja PITÄÄKIN vähän hermostua, älä hyssyttele moista kiusantekoa.

Muuten voit ihan rauhassa jättää kälysi marinoitumaan omiin liemiinsä, miksi sinun pitäisi hänen FB-kaverinsa ollakaan, paljon vanhemman naisen?

Vierailija
7/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaisit vähän etäisyyttä tähän teiniin? Et ole (missään) tekemissä tämän nuoren kanssa, vain pakolliset, esim perhejuhlat. Ja myös pitäisit välimatkan teinin ja lapsiesi välissä. Miehesi voi kyllä mennä tapaamaan siskoaan. Älä ota itseesi jos hän sulkee sinut pois fb:stä, kyllä hän myöhemmin tajuaa (toivottavasti) mitä on menettänyt käytöksellään. Lapsillesi myös tämä teini näyttää huonoa esimerkkiä siitä miten toisia ihmisiä kohdellaan. :(

Vierailija
8/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä odota häneltä yhtään mitään! En missään nimessä mitään lapsenvahtia. Ja ymmärrän räysin mielialat ja kaiken muun vihaisuuden varsinkin minua kohtaan koska minä olen se pahis. Kysyinkin, että miten voisin omia lapsia lohduttaa kun teini on käynyt pahoittamassa lapsen mielen? Ja miten näitä yhteentörmäyksiä voisi lieventää taikka välttää?

Ap

mutta ehkäpä sentään sitä ei tarvitse. Se on lapsillekin ihan hyvä tottua siihen että kaikki eivät aina ole kivoja. Minä sanoisin vaan kun teini on käynyt pahoittamassa lapsen mielen, että hän on nyt pahalla tuulella ja siksi hän sanoi tai teki noin, mutta ettei siitä tarvitse välittää.

Vierailija
9/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tullut selväksi jo aikoja sitten. Enkä todellakaan siitä natise. Mustasukkaisuus liittyy lapsiin. Tyttö ei vaan voi sietää että veljellensä on lapsia joita rakastaa äärettömästi. Tytöllä on isäkin jonka kanssa on tekemisissä, enkä ymmärrä miksi ripustautuu veljeensä.

Kertoisin niin mielelläni lapsille totuuden, kauniisti kertoen, että ilkeyteen liittyy mustasukkaisuus, mutta en voi. Paimmassa tapauksessa siitä lähtee vyörymään lumipallomainen väärinkäsitysten sarja joka voi pilata muidenkin välit.

Ap

Vierailija
10/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti et tiedä, miksi kälysi on sinulle ilkeä. Ihan mahdollisesti vain siksi, että ei pidä sinusta, sinun omien ominaisuuksiesi takia ilman sen kummempaa mustasukkaisuuttakaan.

Tai ehkä onkin mustis äidistään, joka teidän siellä käydessä paapoo lapsenlapsiaan?

-7-

Vierailija
11/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla heidän välissään. Olen ottanut tyttöä meille kylään/yökylään. Olen ehdottanut heille yhteistä retkeä. Muistuttanut milloin muistaa siskoaan (nimipäivinä) Ovat saaneet olla kaksistaan, mutta miehelläkin on rajansa. Hän ei vaan voi sietää ripustautumista. Ei edes minulta. Ja jotenkin olen saanut käsityksen että minä olen heidän välissään. Minä ja lapset. Ja minusta hän ei pidä luultavasti vain minun itseni vuoksi. Tai piti silloin ennen kunnes muutimme hänen veljensä kanssa saman katon alle..

Ap

Vierailija
12/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Miehesi on sen verran yhteydessä häneen kuin itse haluaa.

Ja jos kälysi on lapsillesi häijy, sano se ääneen. "XX oli nyt ilkeä, antakaa hänen olla, älkääkä pyytäkö häntä leikkimään." Ilman sen kummempia kyökkipsykologisia selittelyjä.

Oletko ikinä kysynyt tytöltä itseltään selitystä? Se onnistuisi helpoiten, kun hän on juuri ollut tympeä tai kiukutellut sinulle. "Olet kauhean kielteinen minua kohtaan, voisitko kerrankin sanoa suoraan, mikä minussa sinua noin ärsyttää?"

Vastaus voisi olla aika yllättäväkin, kuka tietää.

-7-

Vierailija
13/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta vatvominen ja anna olla! Olet itse aikuinen, teinit on teinejä. Kuten joku sanoikin, älä odota mitään kyseiseltä teiniltä. Kyllä se siitä kypsyy ja kasvaa ajan kanssa. Meillä on asialliset välit miehen siskoon, nähdään perhejuhlissa, mutta mitään ekstraa ei edes yritetä.

Vierailija
14/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano muksuille etteivät pidä siitä Neiti Mulkusta. Sano heille että se likka on paha ihminen niin loppuu se ihailu. Teet vain pahaa kaikille osapuolille, lapsillesi, sille likalle sekä itsellesi, jos yrität pakottaa likan pitämään lapsistasi. Älä yritä saada härkää nussimaan kissaa.

Vierailija
15/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta miellyttäminen. Todelliset tunteet ennemmin esiin, ei edes teinien kanssa tarvitse näytellä jotain muuta mitä on.

Eli, sano suoraan teinille, että et todellakaan hyväksy sen käytöstä ja että teille ei ole asiaa ennenkuin osaa käyttäytyä.

Vierailija
16/16 |
01.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolla, hilijenee ainaki hetkeks. Eikä oo sen jälkeen kauniskaan ;)