Onko elämä helpompaa kauniilla ihmisellä?
Olen tuon kuullut monta kertaa. Onko asia tosiaan näin mielestäsi? Oma kokemus on se että tavallaan joo. Ainakin heillä usein parempi itsetunto joka jo sinällään on iso apu monella elämänsaralla.
Kommentit (58)
Eri ongelmia. Olen mielestäni ja muidenkin mielestä ihan nätti, keskivertoa nätimpi, mutten missi/malli kuitenkaan. Joku joskus on epäillyt ääneen, että olen saanut työpaikan ulkoisilla avuillani. Ja työpaikalla ilmenee liikaa flirttiä ja sellaista lähentelyä, jota paitsi olisin jäänyt mielelläni, jos olisin rumempi. Sopivan puolison saamiseksi, ei riitä, että sydämet ja mielet kohtaa, vaan tulee puolison ulkonäöllekin vastaavasti paineita, että olis "samaa tasoa" myös ulkoisesti. Lisäksi on painetta, että paino pysyy kurissa enemmän. Itsetuntoni ei ainakaan nuorempana ollut sen parempi, pikemmin paineita enemmän. Just että pätisi muutenkin kuin ulkonäöllä, ja toisaalta, että se ulkonäkö pysyisi, ja vanheneminen ja rypyt harmittaa enempi tietystikin kun että olisin "valmiiks" rumempi. Nykyään mulla on kuitenkin vanhempana itsetunto ihan kohdillaan, ja olen vähän lihonut, joten en ole enää niin täydellinen, paitsi olen silti ihan kaunis pyöreämpänäkin. Silti mulle sanottiin edelleen, että sain nykyisen työpaikan kasvoillani, aluksi, mutta kyllä olen näyttänyt osaamistanikin, ja aina jos johonkin firman mainoskuviin tai messuille tarvitaan jotain esittelijää, kaikki tulee ekana multa kysymään.
En niin välittäisi välttämättä seistä siellä messuilla aina.
Kerran on nainen laittanut lasiini tyrmäystippoja omassa kodissani pelkästään kateudesta.
Nuorena ei otettu tyttöjen kanssa baariin kun vien kaikki miehet.Monet eivät usko että minulla on aivot. En voi mennä minnekään missä on humalaisia miehiä kun kaikki on kimpussa niin miehet kuin mustikset naiset. Mustikset naiset ovat todella vaarallisia.Yhden työpaikan olen menettänyt mustiksen naisen takia.Nyt olen miesvaltaisella alalla eikä ole naisia meidän osastolla.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 17:45"]
http://www.hs.fi/sunnuntai/a1405748282175
Jutussa kerrotaan ulkonäön yhteydestä mm. palkkaan ja vankilatuomioihin. Ihan mielenkiintoista luettavaa, uskon kyllä jutut todeksi. Olin ruma lapsi, ruma nuori ja nyt ruma aikuinen. Kukaan ei koskaan ole kehunut, omat vanhemmatkin tsemppasivat ulkonäköni kanssa: "kyllä sinut joku huolii kunhan oppii näkemään ulkonäön ohi". Minulle on huudeltu jopa kaduilla, ihan tuntemattomat ihmiset! Kyllä sanoisin elämänlaatuni olleen ulkonäköni vuoksi paljon huonompaa kuin kauniiden yksilöiden. Rumuuden lisäksi olen saanut riesakseni useita parantumattomia sairauksiakin, rutkasti epäonnea ja elämän varrella vastaan tulleita onnettomuuksia jo nuorella iällä. Silti, opiskelen yliopistossa ja yritän tehdä elämästäni siedettävää.
Kun ulkonäöstä on puhe, haluaisin nostattaa seuraavan ajatuksen liittyen ruumiinkuvan häiriöön (BDD), jonka mukaan henkilö kokee jonkin ulkoisen ominaisuutensa luokattoman rumana, niin että se häiritsee päivittäistä elämää. Mutta mitäs jos on oikeasti ruma? Kaikki terveydenhoidon ammattilaiset ovat työnsä puolestakin jo velvollisia sanomaan "et ole, sinulla on dysmorfinen ruumiinkuvahäiriö" vaikka sekä potilas että psykologi molemmat tietäisivät sen karun totuuden. Minua ärsyttää suunnattomasti että rumuus näin "kielletään". Minä olen hyväksynyt rumuuteni, pakko sen on olla totta, johan minua ovat lukemattomat ihmiset aina haukkuneet ja kyllähän sen peilistäkin näkee. Ei se minusta ole häiriö, jos se on totta.
[/quote]
Täällä ilmoittautuu kohtalotoveri. Olen myös akateeminen ja ihan ok työssä, mutta kukaan mies ei ole koskaan ollut minusta kiinnostunut, minkä takia rumuus on minusta pahinta, mitä naiselle voi tapahtua.
Minua taas ärsyttää aivan suunnattomasti se, kun nätit tytöt lässyttää, että sisäinen kauneus ratkaisee... Niinpä...
Kauniilla ihmisillä on enemmän kavereita ja kaveri porukoita ja saa helpommin poikakaverin ja huomiota. Kauniita ihmisiä ei koskaan kiusata eikä väheksytä koulussa. Kauniit saa yleensä helpommin kavereita ja arvokkaampaa kohtelua. Sen olen huomannut. Ite en oo kovin kaunis, oon siinä kauniin ja ruman keskellä. Jokku sanoo rumaks ja jokku taas kauniiks.
Joskus voi käydä niin että kaunis onkin sisältä paha ja myrkyllinen ja voi mollata itseään rumemman itsetunnon. Itse tunnen sellaisia kauniita nuoria tyttöjä jotka on sisältä pahoja ja temperamenttisia jotka kiusaa heikompiaan, ja ovat ylimielisiä. Kauneus voi joskus pettää.
Kyllä kauniitakin kiusataan ja väheksytään, varsinkin muiden naisten taholta... Eikä kavereitakan välttämättä ole helppoa saada, ulkonäöllä on hyvin vähän merkitystä kaverisuhteissa.
Kauneudessa on myös omat huonotkin puolensa, ei kauniilla ole yhtään sen helpompaa kuin rumemmilla ja vähemmän viehättävilläkään.
1. Kauniitakin ihmisiä voidaan kiusata ja kateelliset varsinkin yrittää epätoivoisesti särkeä kauniin itsetunnon.
2. Kauniita jäädään tuijottaan ohi mennen ja jotku miehet voi tulla ahistelleen.
3. Kauniit naiset voivat joutua ulkomailla esim neekereiden ahdistelun kohteeksi, oon kuullu että erästä mun kaunista tuttua nuorta naista on neekerit ahistellu ulkomailla.
4. Kaunis voi joutua helposti raiskatuksi toisin kuin vähemmän viehättävä.
5. Kauniin kimpussa ollaan melkein koko ajan ja joku koko ajan pyytelemässä baareihin ja treffeille ja vaikea saada omaa aikaa.
6. Tiedän myös tosi kauniin tytön ja kateelliset piinasivat häntä aina koulussa ja yritti murskata itsetunnon ja kiusattiin aika raa'asti.
Ei kauniillakaan ole yhtään sen helpompaa.
Monet luulee että kauniin elämä olisi helpompaa mutta ei Se aina mee niin. Kauniin elämää yritetään monesti epätoivoisesti pilata kateuden takia ja Ask.fm on Semmonen paikka jossa voidaan arvostella ihan nimettömänä. Mä tiiän muutaman kauniin nuoren tytön niin joka päivä askiin on tullu kateelliset kirjotteleen paskaa eikä jätetä rauhaan. Kauniin elämä voi olla yhtä rankkaa kuin vähemmän viehättävänkin.
Kauniita ihmisiä on joskus jopa voitu melkein tappaa kateuden takia, noin olen kuullut.
Kaikille kauniille ja hyvän näköisille julkkis naisille jotka on kuuluisia niin kateellisethan päivittäin haukkuu heitä minkä kerkeää ja lähettelee tappo uhkauksia. Julkkisten elämä Se vasta rankkaa on.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:48"]Kauniilla ihmisillä on enemmän kavereita ja kaveri porukoita ja saa helpommin poikakaverin ja huomiota. Kauniita ihmisiä ei koskaan kiusata eikä väheksytä koulussa. Kauniit saa yleensä helpommin kavereita ja arvokkaampaa kohtelua. Sen olen huomannut. Ite en oo kovin kaunis, oon siinä kauniin ja ruman keskellä. Jokku sanoo rumaks ja jokku taas kauniiks.
[/quote]tämä pätee joskus ala- ja yläasteella. Aikuisten maailmassa kauniit ei pärjää. Normaalien työpaikkojen pikkujouluihin ei haluta kauniita naisia ukkomiesten sekaan. Parempi olla ruma jos haluaa töitä. Eri asia ehkä joissain mainosaloilla..
Kauniin naisen elämä on monin tavoin sosiaalisesti helpompaa... kunnes parasta ennen -päivä tulee vastaan naisen täyettyä 30 vuotta. Sen jälkeen alkavat edut kiihtyvällä tahdilla huveta. Lopulta jossain 40 ikävuoden korvilla alkavat kaikki naiset olla samalla viivalla.
Kauniin naisen elämä on monin tavoin sosiaalisesti helpompaa... kunnes parasta ennen -päivä tulee vastaan naisen täyettyä 30 vuotta. Sen jälkeen alkavat edut kiihtyvällä tahdilla huveta. Lopulta jossain 40 ikävuoden korvilla alkavat kaikki naiset olla samalla viivalla.
Voi olla näin, mutta 40 ikävuoden jälkeen korostuu se miten ihminen on pitäny huolta itsestään.
Kauneus on ansa johon lankeaa helposti. Muut haluavat auttaa, kun vain pyydät, saat anteeksi virheitä, kun vain hymyilet nätisti, etkä edes itse oleta että voisit olla muutakin kuin nätit kasvot. Ei se niin kivaa ole miettiä, että on olenhan mä ihan mukava ihminen ja kohtuullisen fiksu, mutta oikeasti parasta, poikkeuksellista, minussa on ulkonäkö.
todella vaikeaa, mutta olin oikein nätti. Se auttoi jotenkin pysymään pinnalla. Näin keski-ikäisenä en ulkonäöstä niin välitä. Lahja se kauneuskin, muiden joukossa. Nyt ajattelen että hyvä itsetunto on parasta, ulkonäöstä viis.
Ei todellakaan ole kauniina helpompaa. Olen ollut töissä hoitoalalla. Olin nuorena kaunis. Monet vanhemmat hoitajat ja myös potilaat olivat ilkeitä. Haukkuivat ja mitätöivät ammattitaitoani jne. Siskoni, joka ei ole niin kaunis. Haukkui minua huoraksi, kun oli kateellinen, kun miehet kiinnostuivat minusta. Nyt kun olen itse vanha ja en enää kaunis, lihonut jne. En saa enää ilkeyttä osakseni. On nuoria ja kauniita hoitajia töissä. Ovat herttaisia. En ole itse heille ilkeä. Mutta jotkut vanhukset ovat, haukkuvat huoriksi ja varkaiksi.
Kauppiksessa onkin "Normaaleja nuoria", ei yliälykkäitä nörttejä. Menepäs katsomaan paljonko jossakin teknillisen yliopiston tai kemian alan opiskelijoiden joukossa on kauniita...