Te jotka kielätte lapsilta uskonno yms.
Vietättekö joulua? Jos vietätte niin miksi? sehän on jeesuksen syntymä juhla. Entäs vietättekö pääsiästä? Sekin on uskonnollinen juhla. Kaveri kieltää uskonnon lapsiltaan, silti haluaa kirkkohäät. Mun mielestä kirkohäiden ei pitäisi olla mahdollista niille jotka eivät kirkoon kuulu. Mihin haudataan kirkosta eronneet ihmiset? Eihän kirkkomaa sovi sellaiselle joka ei kirkoon kuulu? Täs mun päivän aivopieru!
Kommentit (24)
markkinavoimia, tonttuja, pipareita, lomapäiviä, joulukuusta, viiniä ja mozartin kuulia, sekä tietysti sukua, ystäviä, rakkautta ja rauhaa.
En jeesusta. Maallistuneet muslimit juhlivat omia pyhiään ihan samalla periaatteella.
Saanko?
syntymäjuhlana sillä hän syntyi myöhään syksyllä. Alkukristityt eivät viettäneet Jeesuksen syntymäjuhlaa eikä kenenkään muunkaan. Englannissa joulu oli jopa lailla kielletty jossain vaiheessa ja juuri pakanuuden takia!!
Miksi sitten kristikunnan kirkot? Olisko syy saada pakanoita maksaviksi jäseniksi? Ainakin pakanatavat otettiin käyttöön ja Aureliuksen (auringon jumalan) päivänä sitten pakanamenoin juhlitaankin Kaikkivaltiaan Jumalan poikaa vielä nykyäänkin. Järkkyä!!
kirkkoon kuulumisella ei ole niin yhtään mitään tekemistä keskenään!!! Kannattaa ihan itse tavata sitä isoa kirjaa niin pääsee vapaaksi kaikesta tuommosesta pimeydestä.
Kekri ei liity talvipäivän seisaukseen vaan kekri on ollut sadonkorjuujuhla. Isot syömingit ovat olleet syksyllä, eivät keskitalvella. Kekrinviettotavat siirrettiin aikoinaan syksystä keskitalveen kristinuskon joulun vaatimuksesta.