Gestinyl-e-pillereistä kokemusta?
ITse syönyt kohta ensimmäisen liuskan loppuun ja viimeisten 3 päivän aikana ilmaantunut järkyttävän paljon sivuoireita. Pahimpana väsymys ja aikaansaamattomuus. Lisäksi lisääntynyt ruokahalu, palelu, rinnat todella kipeät ja mieliala todella itkuinen ja ärtyisä. Onko muilla kokemusta tästä merkistä tai ylipäätään minkälaisia oireita teille tullut pilsuista??
Kommentit (30)
Seksihalut meni melkolailla täysin, aina taukoviikon jälkeen kun alotin ottaan uutta pilleriä niin tuli todella huono olo, muutaman kerran oksensinkin ekan pillerin ulos ( tai ehkä oli ehtinyt kulua jo useampi tunti, ettei itse pilleri enää tullut ulos, mutta sen takia oksensin kuitenkin).
Tuo haluttomuus oli oikeasti tosi paha. Noita ennen söin jotain pillereitä, en muista mitä, mutta niisä lihoin, Gestinylistä en.
Kauheinta oli se, etten halunnut poikaystävääni enää ollenkaan. Heti kun lopetin, niin seksihalut palasivat niin että maa järkkyi :)
Nykyään Diane Novaa, senkin lopettaisin ellen pelkäisi akneoireiden ilmestymistä lopettamisesta.
Itselle tämä on jo neljäs e-pille merkki ja tämä(kään...) ei sovi kyllä laisinkaan. Mikään ei kiinnosta, väsyttää jatkuvasti, masentaa ja silti välillä tekee mieli melkein hakata joku. Olen syönyt vasta yhden liuskan ja en millään haluaisi syödä kahta seuraavaa, kun olo on ollut aivan kamala.
Taidan olla ehkäisyasioissa se hankala asiakas ja tekee jo mieli heittää koko asialla vesilintua.
itse aloitin neljänsinä pillereinä nämä ja olen nyt syönyt yhden liuskan ja sivuoireina on aamusin pahoinvointi mutta sekin onneksi aika vähäistä. Mutta toisena oireena on todella kivuliaat alavatsa kivut, en löydä mistään sivuoireiden luettelosta tätä. mitä tehdä?
Mulla ekan levyn aikana rinnat tosi arat, tätä ei enää seuraavilla liuskoilla. Ekalla liuskalla myös tiputteluvuotoa alussa pitkään (tuntui ettei menkat lopu ollenkaan), makeanhimoa, iho ei ainakaan parantunut, ja loppuliuskan puolella toinen pohje meni jumiin ja kiristyksiin ilman selvää syytä... rinnat ei oo ainakaa pienentyneet, ja painoakin voi olla pikkasen tullu lisää. Joskin koko kesä on syöty aika hyvin :)
Nyt kolmas liuska menossa, ja en oo huomannu että mitään suurta haittaa/sivuoireita olisi enää mukana... ehkä vähä "herkempi" mieli on ku aiemmin, tunteet on enemmän pinnassa, just itku voi tulla normaalia vähä helpommin. Taukoviikolla ainakaan ei mitään oireita ilmassa. Kuukautiset on vähän niukentuneet, mikä on ihan positiivista.
En nyt yhtäkkiä usko että lähden merkkiä vaihtamaan (ellei tuo pohjekipu taas tule kuvioihin, pelkään että se voi olla vaikka jotain veritulppaoiretta?!). Eiköhän niissä kaikissa pillereissä oo enemmän tai vähemmän jotain oireita...
Minä söin Gestinyliä aluksi sitä miedompaa versiota, pillerit toimi hyvin n. kolme kuukautta.
Sitten alkoi tiputteluvuoto viikkoa ennen taukoviikkoa ja asiasta kun kerroin gynelle, hän totesi "sen olevan pieni vaiva, mietipäs että kierukan laitto saattaa aiheuttaa jopa puolen vuoden vuotamisen!!".
Toiselta gyneltä sain Gestinylin vahvempaa versiota, toimi jälleen moitteettomasti vähän yli puoli vuotta, kunnes alkoi jälleen tiputteluvuoto.
Kuulemma ei riitä Gestinylien hormonimäärä minulle (vaikka ei ole edes ylipainoa).
Lopulta vaihdoin merkin Yasminiin josta ei ole valittamista nyt ainakaan kahteen vuoteen.
Tyttärellä 17v. on nuo pillerit ja hyvin tuntuu sopivan eikä ainakaan valita mitään oireita.
Yhtä hoikka on kuin ennenkin. Iho on parempi eli finnejä ei enää ole.
Nää on ehdottomasti parhaimmat pillerit tähän asti ja halpa hinta on suuri plussa. Oon syönyt 4kk ja nämä on ensimmäiset pillerit, joista ei tule MITÄÄN sivuoireita, rinnat on yhdellä kuppikoolla kasvanut, mutta ei arista tai ole yhtään kipeät, joten ei haittaa. :)
Mulle mahtavat pillerit!
paino nousi n. 6 kg ja laski heti takasin kun lopetin pillerit, limakalvot kuivui sikana ja seksi oli mahdotonta, tuli virtsatietulehduksia ja olin tosi aggressiivinen.
nuo pillerit eivät sopineet ollenkaan, vaikka lääkäri vakuutteli niiden olevan juuri niitä, joissa vähiten sivuvaikutuksia. Järkyttävän huono olo koko ajan, paleli, paino nousi ja olin kuin persuuksiin ammuttu karhu koko ajan. 4kk jaksoin ja sitten lopetin.
kanssa paleli, pissatti ja paino nousi. Oli ruokahalukin kyllä kuin hevosella.
kokemusta t uosta merkistä mutta mulla e-pillerit aiheuttivat aina ihan järkyttävät pms-oireet ja oireet muistuttivat joskus myös pahoja raskausoireita.
Itselläni ollut gestinylit käytössä kohta 6kuukautta ja minläänlaisia oireita ei ole näkynyt, joten mulle sopii oikein hyvin :) Menkkakivut vaan ensimmäisenä vuotopäivänä ja muuten niitä ei olekkaan, ennen pillereitä oli joka päivä paha olo ja sattui masuun. Rinnat tulee aroiks just pari päivää ennen menkkojen alkua mut tää tais olla ennenkin eikä arkuus ole niin paha :) Eri ihmisille on eri vaikutukset.
Vierailija 12/14: Laihemmat tarvitsevat enemmän hormonia kuin pyöreämmät eikä toisin päin, vaikka niin voisi luulla. Syytä en tiedä.
Olen syönyt gestinyliä pian puol vuotta. Aluksi oli hiukan jotain pieniä sivuoireita mm. pääsärki hieman ja ekoina välivuotokertoina oli hiukan jotain kipuja ( aijemmin ei ole ollut mitään kipuja) nyt kuitenkaan ei ole ollut yhtään mitään sivuoireita. Paino pysyi samana, laski hieman kun lisäsin liikuntaa. Jos syön kaksi liuskaa putkeen, on ollut jotain kipuja.
Itse olen syönyt gestinylejä eikä mitään oireita ole ollut! Minulle hyvät pillerit:) plussana halpa hinta!
Mulla tuli kauheita mielialanvaihteluita noista, eikä seksi enää kiinnostanut yhtään. En tykännyt.
Olen syönyt kolmisen vuotta niitä 'miedompia' pillereitä, enkä ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Menkat/tyhjennysvuoto on liki kellontarkkaa, paino ei ole muuttunut eikä haluttomuuskaan vaivaa. Liukuvoidetta joudutaan käyttämään, en tiedä onko noiden pillereiden takia paikat niin kuivat, mutta aika pieni 'vika' :)
Mulla tuli yaz-pillereistä noita oireita joita ketjun ekat kommentoijat kuvailee. Paino kylläkin tasoittui ajan myötä, mutta esimerkiksi limakalvot olivat rutikuivat ja seksihalut nollassa.
Gestinyl on sopinut mulle ihan hyvin. Aluksi olin kuukauden verran tosi kärttyisä ja itkuinen, se meni ohi. Virtsatieoireita oli parin kuukauden päästä aloittamisesta, mutta nekin menivät ohi. Paino nousi muutaman kilon, mutta uskon senkin tasaantuvan. Iho voi hyvin, ei ahdistusta ja rinnat kasvaneet hieman :D
Pillereissä on todella paljon eroja, vaikka voisi kuvitella että suurin piirtein samaa tavaraa täynnän. Kokeilemalla löytyy sopiva.
Itse olen käyttänyt Gestinylin vahvempaa versiota (kuivien limakalvojen vuoksi) nyt vuoden ja seksi ei kiinnosta yhtään, kauhean vaivan takana saada se penis sinne sisään vaikka liukkarilla ollaan siis läträtty koko aika. Terve.fi sivuilta luin että nainen tarvitsee myös sitä testosteronia, joka seksihaluja ylipäänsä luo. Ja noissa pillereissä mitä syön niin on nimemomaan helvetisti sitä estrogeeniä, joka syrjäyttää sitä testosteronin määrää! Että varmaan voi johtua siitä. En kyllä todellakaan uutta reseptiä ota vaan irtaudun pillereistä kyllä kokonaan, ainakin toistaiseksi. Kuparikierukka houkuttelisi.
Mä oon syönyt nyt pari viikkoa ekaa liuskaa ja olen ihan hemmetin aikaansaamaton ja joka päivä vituttaa. (vitutus osaksi johtuu aikaansaamattomuudesta) ja joka ilta itkeskelen) Ärsyttää kun en ole saanut itseäni esim. salille kahteen viikkoon ja syön mitä sattuu... Tälläkin hetkellä olen ihan maassa vaikka on perjantai.