Hormonikierukka Mirena laitettu syyskuu 2011 ja nyt raskaustesti väittää positiivista!!!!
Eihän tämä voi olla totta?
Pakko käydä huomenna ostamassa uusi testi.
Kädet vaan tärisee ja oon oikeasti ihan sekaisin.
Neljä lasta jo ja munasarjojen "klipsutukseen" ei suostuttu pyynöstäni kun neljännen lapsen olin synnyttänyt kesällä 2011 kun olen kuulemma niin nuori (29v.)että voin vielä muuttaa mieltäni lasten saannin suhteen.
Vo hyvä luoja sentään, anna mun herätä tästä unesta!
Kommentit (61)
Otin hormonikierukan, koska sen piti olla yhtä varma kuin sterilisaatio. Nyt itselläni selviä raskausoireita kuppikoko kasvanut huomattavasti ja rinnoista tihkuu maitoa, myös olen saanut kiloja huomattavasti tässä parissa viikossa. Tein kaksi viikkoa sitten negatiivisen raskaustestin ja kävin lääkäsissä, jonka mukaan oli Mirena kierukka paikallaan, ollut jo 2,5 vuotta. Huomenna menen terveyskeskukseen raskaustestiin...
Siis... Luulin että sterilisaation saa kun on 4 lasta tai 30-vuotias.. Eli sun olis se kyllä pitänyt saada. No, toivottavasti raskaustestin tulos on sitä, mitä haluat eli et oikeasti ole raskaana.
Mistä kivikaudelta tuo tieto on, että hormonikieurukka olisi sterilisaatiota varmempi? Älkää nyt ihan kaikkeen lääkeyhtiöiden lobbaamiseen menkö.
Sterilisaatio on luotettavin silloin, kun sen jälkeen käytetään vähän aikaa kondomia. Ne vuosien päästä pettämiset ovat erittäin harvinaislaatuisia tapauksia. Kierukat sen sijaan pettävät melko usein. Hormonikierukka ei niin usein kuin kupari.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:43"]
Myös helposti kierukalla tulee esim. Munanjohtimeen ns raskaus, mikä oikea sana nyt onkaan. Soita neuvolaan heti ettei sulle itselle käy pahasti.
[/quote]
Kohdunulkoinen raskaus.
[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 23:43"]Siis... Luulin että sterilisaation saa kun on 4 lasta tai 30-vuotias.. Eli sun olis se kyllä pitänyt saada. No, toivottavasti raskaustestin tulos on sitä, mitä haluat eli et oikeasti ole raskaana.
[/quote]
Lapsi on syntynyt jo.
[quote author="Vierailija" time="30.10.2012 klo 12:24"]
että olet jo neljä pentua kantanut ja synnyttänyt joten on miehen vuoro tehdä jotain perhesuunnittelun eteen, joko selibaatti tai vasektomia.
[/quote]
Miehenä en tähän suostuisi. Mitäs, jos mies löytää nuoremman naisen, joka haluaa miehen kanssa lapsia?
No olitko siis raskaana? Äääää ärsyttää jos en saa koskaan tietää, miten kävi :(
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 18:13"]
Ai 100% ehkäisykeino? Tiedoksi, että hormonikierukan pitäisi olla VARMEMPI kuin sterilisaatiot.
[/quote]
No silti, jos miehille se on niin tärkeä juttu ettei sitä lasta vahingossakaan tule, niin voisivat hemmetti itsekin asialle tehdä jotain, eli vasektomiaan siitä1 Kierukan laittaminen neáiselle on jo uhraus sinänsä, ainakin mulla kun sattui niin maan perkeleesti ja oireilee vieläkin inhoittavasti. Ja se on miehenkin päätettävissä se mihin ehkäisyyn päädytään ja jos molemmat hyväksyy kierukan ja silti tulee raskaaksi niin siinä on aikuisen ihmisen turha enää kiukutella. ppiste.