Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaa soittaa esimiehelle etten palaakkaan töihin uuden raskauden takia..

Vierailija
30.10.2012 |

Itse raskaus ei minua siis nolota, mutta en tiedä miten asian kertoisin. Ehdin olla nykyisessä työpaikassani hieman yli 6kk ennen kuin jäin äityislomalle.

Kun esimieheni kuuli ensimmäisestä raskaudesta, niin hän syytteli minua, että olin huijannut itselleni työpaikan, kun en kertonut hänelle raskaudesta. Ja tämä ei pidä paikkaansa, koska sain tietää odotuksesta vasta hieman myöhemmin.

Esikoisen äitiysloman jälkeen jäin kotihoidontuelle, ja esimiehen äänestä kuuli ettei hän ollut kovin innoissaan. Nyt minulla on kotihoidontuki tämän vuoden loppuun, ja täytyisi ilmoittaa että olen jatkamassa sitä sinne asti kunnes jään taas äitiyslomalle.

Huoh, miksi tehdä asioista näin vaikeita :/

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin töissä 4kk ennen äitiysloman alkua, työnantaja ei siis palkatessaan tiennyt minun olevan raskaana.

Tästä on nyt aikaa viisi vuotta ja töissä en ole välissä käynyt, neljättä kertaa olen nyt äitiyslomalla.

Perhe on töitä tärkeämpi -meillä ainakin. Töihin ehtii myöhemminkin.

Vierailija
2/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi uran kannalta fiksua palata lasten välissä töihin. Mies voisi olla sitten vuorostaan kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo tuosta olisin tehnyt valituksen!

Ota asenne että "siitä sait" kun ilmoitat :D

Vierailija
4/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi uran kannalta fiksua palata lasten välissä töihin. Mies voisi olla sitten vuorostaan kotona.

Ja voi olla, etten kyseiseen paikkaan enää takaisin haluakkaan. Mutta vielä en ole päättänyt, mitä sen asian suhteen teen.

T. Ap

Vierailija
5/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko tässäkään nyt ihan järkeä? Miksi ihmeessä vaihdoit työpaikkaa vaikka tiesit olevasi raskaana? Vai olitko sitä ennen työttömänä?

En ihmettelelisi jos tällaisessa tilanteessa työnantaja suhtautuu hieman penseästi, eihän sinua edes tunneta työpaikalla! Olit siellä muutaman kuukauden viisi vuotta sitten, osa porukasta on vaihtunut ja ne loputkaan tuskin sinua muistavat.

Itse olin töissä 4kk ennen äitiysloman alkua, työnantaja ei siis palkatessaan tiennyt minun olevan raskaana.

Tästä on nyt aikaa viisi vuotta ja töissä en ole välissä käynyt, neljättä kertaa olen nyt äitiyslomalla.

Perhe on töitä tärkeämpi -meillä ainakin. Töihin ehtii myöhemminkin.

Vierailija
6/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ja 40 plus on jo vanha. Duunit menee kokeneille kolmikymppisille.

Vierailija
7/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset nimenomaan odottavat kunnes saavat vakityön,ja sitten jäädään perhevapaille.

Työnantajan kannalta ikävä juttu,mutta kun se mahdollista on niin tokihan näin voi toimia halutessaan.

Vierailija
8/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänäkö niitä lapsia pitäisi tehdä? Koskaan nämä jotka paheksuvat raskaaksi tulevia naisia eivät kerro, millon on sovelias hetki tulla raskaaksi.

Vierailija
9/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla työnantajalla 5 vuotta, vaikka oikeasti on vain pätkätyö.

Vierailija
10/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei tarvitse ilmoittaa, eikä työtodistuksessakaan saa olla mainintaa niistä, mutta hoitovapaata ei rinnasteta. Työpaikka kyllä säilyy hoitovapaan ajan, mutta hoitovapaa ei kerrytä esim. lomia.

Itse olen käynyt jokaisen äitiysloman välissä töissä, nyt tosin vaan 4vkoa ja tulee 2kk hoitovapaata. Mutta oon ajatellu, että lain on tarkoitus suojella perheellisiä työelämässä. Vika ei siis ole työnanatajassa, eikä työntekijässä vaan lainsäädännössä (siis jos jossain on vika). Eli ota asenne, että eihän vika ole sinussa, vaan lainsäädännössä, jos jossain on vikaa. Vanhempainvapaan kerryttämät lomat maksaa kela.

Työnantaja ei saa syyllistää sinua siitä, että perheesi kasvaa ja saat lapsia. Raskaus ei saa myöskään vaikuttaa työllistymiseesi. Eli jos tulisit muutoin valituksi työhön, ei sinua saa raskauden perusteella syrjiä. Työnantajasi toimii väärin, jos väittää sinun huijanneen, koska et ole ilmoitusvelvollinen työnantajallesi raskaudestasi, vanhempainvapaasta tulee ilmoittaa 2kk ennen sen alkamista.

Vierailija
11/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta onko tässäkään nyt ihan järkeä? Miksi ihmeessä vaihdoit työpaikkaa vaikka tiesit olevasi raskaana? Vai olitko sitä ennen työttömänä? En ihmettelelisi jos tällaisessa tilanteessa työnantaja suhtautuu hieman penseästi, eihän sinua edes tunneta työpaikalla! Olit siellä muutaman kuukauden viisi vuotta sitten, osa porukasta on vaihtunut ja ne loputkaan tuskin sinua muistavat.

Itse olin töissä 4kk ennen äitiysloman alkua, työnantaja ei siis palkatessaan tiennyt minun olevan raskaana. Tästä on nyt aikaa viisi vuotta ja töissä en ole välissä käynyt, neljättä kertaa olen nyt äitiyslomalla. Perhe on töitä tärkeämpi -meillä ainakin. Töihin ehtii myöhemminkin.

Eikä työnantaja ole suhtautunut penseästi.

Lisäksi sain ystäviä työpaikalta jo 4kk aikana ja näemme siis vapaa-ajallamme edelleen.

Mutta, vaikka en olisi työtovereihin tutustunutkaan, niin ehtiihän sitä sitten kun töihin joskus palaan.

Vierailija
12/14 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksisin kyllä keinot päästä eroon ap:sta. Täysin hyödytön "työntekijä" yritykselle.

Vierailija
14/14 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää ilmoitta siitä viimeistään huomenna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi