Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä pärjään tämän työkaverin kanssa??

Vierailija
30.10.2012 |

Kyseessä on n. 50-v nainen joka on kaikkein erikoisin koskaan tapaamani ihminen. Ei siinä mitään, mutta työnteko tällaisen ihmisen kanssa on aivan hirveää.

Olen itse vain vähän aikaa sitten aloittanut tässä työpaikassa. Tämä työkaveri jäi aika heti pitkälle sairaslomalle ja hänen työnsä kaatuivat minun niskoilleni.

Nainen on valittanut vuosikausia, että on täysin ylityöllistetty, täysin ylistressaantunut jne jne. Päivät menee avokonttorissa hänen kiroiluaan ja huutoaan kuunnellessa. Puhuu ihmisille töykeästi, alentuvasti ja jopa ilkeästi, ja vetoaa aina kiireeseen. Esim. kun hänen työpisteensä lähellä seisoi ryhmä ihmisiä juttelemassa (nainen istuu aika lähellä aulaa ja nämä ihmiset olivat aulassa), niin puhelimen soidessa tämä nainen karjaisi niin kovaa että "NYT HILJAA KAIKKI!!!!!" multa meni korva oikeasti lukkoon. Väki hiljeni ja valui tyrmistyneenä pois.. Kukaan ei todellakaan hölissyt tms, niin etteikö tämä nainen oisi voinut puhua rauhassa puhelimessa.

Naisen pitkän sairasloman aikana minä tein uudistuksia hänen järjettömiin työtapoihinsa. Vaikka tein kahdan ihmisen työt, en ollut lainkaan stressaantunut. Pomolleni sateli kiitosta siitä että asiat sujuvat näppärästi, helposti ja mutkattomasti kun minä hoidan ne. Tämä kollegani on olevinaan niin kiireinen että kaikki s-postit mitä hän lähettää työkavereilleen ovat niin täynnä kirjoitusvirheitä, ettei kukaan oikein ota tolkkua mitä hän koittaa sanoa. Itse hän ilmoittaa ettei kertakaikiaan ehdi kirjoittaa selvästi koska on NIIN KIIRE.

Teimme pomoni kanssa radikaalin päätöksen ja ilmoitimme tälle töihin palanneelle kollegalleni että n. 50 % hänen töistään siirtyy minulle. Siirsimme yhden ison työalueen kokonaan. Nainen alkoi protestoida, ja osoittaa mieltään ettei missään nimessä halua luopua tästä työstä. Pomoni kertoi että kun kaikki on sujunut niin rauhallisesti ja leppoisasti nyt.. Kollegani loukkaantui, ja intti että hänenkö aikanaan työt eivät sujuneet hyvin.

Tämä nainen on äärettömän voimakastahtoinen ja minä pelkään häntä. Jopa pomoni on sanonut että pelkää esitttää tälle naiselle asioita. Nainen ei kunnioita auktoriteetteja lainkaan.

Nyt sitten nainen on alkanut etsimällä etsiä virheitä minun työstäni. Eli osoittaa kaikin tavoin että en olekaan hoitanut hänen tehtäviään kunnialla. Hän vaan tekee niin hirveästi turhaa työtä, että olen karsinut raa'alla kädellä vaan sellaiset varmistelun varmistelut ja muiden kyttäämiset pois. (Mm. muiden luottokorttilaskut eivät kuulu tälle naiselle, mutta hän on ottanut asiakseen kytätä muiden luottokorttilaskuja ja kysellä mielestään epäselviin ostoihin selvityksiä).

Ymmärrän että täällä on esimiesten yms vaikea puutttua tämän rouvan touhuihin, koska on ollut talossa 25 vuotta ja valtaosa pelkää häntä. On erittäin paha suustaan ja peittoaa sanallisesti monet esimiehensäkin.

Miten mä jatkan tästä eteenpäin tämän naisen kanssa?!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikkaa.

Vierailija
2/5 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä työsuojeluun tai työterveyshuoltoon.

Sieltä pitäisi löytyä apua teille kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työyhteisössä myös saman lainen tapaus, 50-vuotias nainen joka puuttuu jokaisen työhön (aiheetta), mutta auta armias jos joku puuttuisi hänen työhönsä. Tuntuu, ettei kukaan uskalla puuttua asiaan, minä puutuin mutta sama meno jatkuu, puutun yhä uudelleen ja korkeammalle tasolle, täytyyhän ihmisillä olla työrauha.

Miten suojella työyhteisöjä näiltä hormoonihuuruissa olevilta naisilta? Ihan oikeasti tämä on ongelma! Naisvaltaisella alalla varsinkin törmää vaihdevuosirouviin ja voin kertoa, että heidän kanssaan työskentely on äärimmäisen kuluttavaa.

Vierailija
4/5 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yritetty vuosikausia.

On hankittu apua työterveyshuollosta, on järjestetty keskusteluita ja on hankittu vihanhallintakurssia tälle naiselle.

Hän julistaa kovaan ääneen kuinka on AVOIN PARANNUSEHDOTUKSILLE mutta torppaa joka ikisen ehdotuksen joka hänelle esitetään. Olen perustellut kantani kattavasti ja hyvin, mutta vastaus on aina ei. Hänen "isoa" työtaakkaansa on koitettu vähentää, mutta jotenkin hän aina torppaa kaikki kevennys ja muutosehdotukset. Pomo on kurjassa asemassa, sillä hän oli ennen tämän naisen kollega mutta eteni nopeasti vastuulliseen asemaan. Nainen on näennäisesti ylettömän nöyrä ja alamainen mutta osoittaa kutienkin kaikin tavoin ettei kunnioita esimiehiään. Paitsi toimitusjohtajaa, jonka kengänpohjatkin tämä nainen on valmis nuolemaan.

AP

Vierailija
5/5 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko hän niin kaukana, ettei asia enää hänelle kuulu? Siinä vaiheessa kyllä alkaa kuulua, jos muiden työt vaarantuvat tuon despootin takia.

Nainen on näennäisesti ylettömän nöyrä ja alamainen mutta osoittaa kutienkin kaikin tavoin ettei kunnioita esimiehiään. Paitsi toimitusjohtajaa, jonka kengänpohjatkin tämä nainen on valmis nuolemaan.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi