Kuinka monta vuotta oli kulunut 2.maailmansodan loppumisesta, kun SINUN VANHEPASI syntyivät?
Mun äiti syntyi vuosi ennenkuin sota loppui ja isä syntyi vuosi sodan päättymisen jälkeen.
2. maailmansota päättyi siis 1945.
Kommentit (40)
Molemmat vanhemmat syntyneet kun sotaa oli reilusti vielä sodittavana. Ja kun täällä jotkut on oman ikänsä tuoneet esille niin itse olen 29.
Vähän ihmettelen mikä tän gallupin pointti on...
Isän kohdalla semmonen 13 vuotta ja äidin kohdalla 15 vuotta.
isä syntyi -41. Hänen isänsä kaatui sodassa 42.
Isä muistaa isästään, kun hän lähti viimeisen kerran rintamalle ja isä vilkutti hänelle...
Äiti syntyi -44. Hänen isänsä haavottui sodassa sen jälkeen.
Sota on kulkenut vielä minun sukupolveni elämässä tosi vankasti puheissa mukana.Mummon 2 veljeä oli myös sodassa; toinen heistä sairastui vakavasti psyykkisesti...
Taidettiin äiti laittaa alulle heti kun pappa palas sodasta.
Hänen isänsä kaatui sodassa ennen kuin äidin nuorempi sisko oli syntynyt.
Isäni syntymävuodesta en ole varma, on kuollut lähes 30 vuotta sitten. Mutta taisi olla pari vuotta äitiäni nuorempi, sodan aikana syntynyt.
minä -66. Vasta viime vuosina olen ymmärtänyt, että synnyin vain noin 20 v sotien jälkeen ja kuinka lyhyt aika se oikeasti on.
isästä tiedän sen verran, että oli äitiä vanhempi.
Eli toisen maailmansodan päättymisestä oli kulunut 16 ja 18 vuotta.
ja äiti 4 vuotta ennen sodan loppumista. Molemmat ovat jo kuolleet.
mutta kysyn kuitenkin: Millä tavalla?
ovat eläneet sota-ajan ja he ovat molemmat olleet sotalapsina Ruotsissa. Molemmissa näkyi/näkyy sota-aikana koetut traumaattiset asiat. Yhtenä isona traumana etenkin äidillä Ruotsissa eletty aika.
Eli toisen maailmansodan päättymisestä oli kulunut 16 ja 18 vuotta.
Kuinka vanha?
Molemmat syntyivät 1965
KUinka nuorta sakkia täällä palstalla oikein pyörii!?
Molemmat syntyivät 1965
KUinka nuorta sakkia täällä palstalla oikein pyörii!?
Mä olen 20. :)
Isä syntynyt -56 eli 11v sodan päättymisestä ja äiti -60 eli 15v. sodan päättymisestä.
Ohis: arvatkaas mun ikä...:D
noin -13 vuotta. Molemmat ovat siis syntyneet ennen sotien alkua.
noin -13 vuotta. Molemmat ovat siis syntyneet ennen sotien alkua.
Eli vastaus on yksi vuosi.