Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkääpä minulle haukkumanimi "vihervamppi".

Vierailija
29.10.2012 |

Vampilla tarkoitetaan naista, joka vokottelee miehiä. Näin sanoo Kielitoimistokin:

MOT Kielitoimiston sanakirja

vamppi5*B viettelijätär. Elokuvien kovapintainen vamppi.

Onko siis sellainen ihminen, joka haukkuu Vihreän puolueen kannattajia vihervampiksi sitä mieltä, että kyseiset naiset silmäripset räpsyen ja korkokengissä sipsutellen houkuttelee miehiä puoleensa kuin hunajapurkki mehiläisiä?

Ei siinä mitään, sopiihan tuo, kuulostaa melkeinpä kehumiselta....

;-)))

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satiirin määritelmälle :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD?!! Vain persut.

Vierailija
122/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinin vamppaamisesta kommenttiin "Kovalle ottaa, huomaan."

Soini voi olla tuollekin vihervampille kova pala vampattavaksi.

Täällä vammaiseen viittaavat:

Jos käytetään viehättävään terveeseen henkilöön sanaa vamppi, vaikka sillä olisi mitä tahansa piilomerkityksiä, kyllä pinnalle nousee se joka osuu henkilöön paremmin.

Jos rautatieasemilla, toreilla ja kauppakeskuksissa näkee päivittäin viehättäviä vihreitä, jotka yrittävät vietellä ihmisiä asiansa puolelle, onkohan minkäänlainen yllätys, jos yleinen assosiaatio olla ihan sanan varsinainen merkitys?

Piilomerkitys pitää olla aika selvästi yhdistettävissä tahoon, mutta viehättävän vihreän edessä vihervampilla on vaikea loukata, ellei henkilöä satu häiritsemään viettelijättären rooli. Vihreillä en usko sen häiritsevän.

t. itse äänestin myös vihervamppia, tosin kepun vihreää

ja sen esittää perussuomalaisia luultavammin äänestävä henkilö, niin miten tyhmä pitää olla, että kuvittelee sen olevan kehua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

satiirin määritelmälle :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD?!! Vain persut.

Jos et sattunut huomaamaan... taitaa harmittaa. Wikipediaa ei muutenkaan noteerata lähteenä missään itseään arvostavissa koululaitoksissa, mutta av-palstalla tietysti käy mikä vain. Voit vaikka itse mennä Wikipediaan lisäämään esimerkin, että haukkuminen on satiiria. Katsotaan, miten kauan se pysyy siellä.

Vierailija
124/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen kertaan osoitettu mitä merkityksiä sanalle "vamppi" on puhekielessä, eikä se vaan mene perille?

vamppia merkityksessä vammainen ja valtaenenmmistö ei ole koskaan kuullutkaan, niin valitettavasti asia on niin että silloin vamppi on sexy viettelijätär. Kyllä mä olen tähän asti pitänyt vamppia viettelijättärenä ja vaikka miten yritän makustella, vamppista ei vaan tule vammaista sitten millään! Joten viettelijättärellä mennään.

Vierailija
125/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen kertaan osoitettu mitä merkityksiä sanalle "vamppi" on puhekielessä, eikä se vaan mene perille?

vamppia merkityksessä vammainen ja valtaenenmmistö ei ole koskaan kuullutkaan, niin valitettavasti asia on niin että silloin vamppi on sexy viettelijätär. Kyllä mä olen tähän asti pitänyt vamppia viettelijättärenä ja vaikka miten yritän makustella, vamppista ei vaan tule vammaista sitten millään! Joten viettelijättärellä mennään.

Tuskinpa se olisi tuossa nettilinkin sanakirjassa, jos vain kolme ihmistä sitä käyttäisi.

Eli se tarkoittaa vammaista.

Vierailija
126/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkityksessä viherviettelijätär.

Vierailija
127/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkityksessä viherviettelijätär.

Vierailija
128/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sattunut huomaamaan... taitaa harmittaa. Wikipediaa ei muutenkaan noteerata lähteenä missään itseään arvostavissa koululaitoksissa, mutta av-palstalla tietysti käy mikä vain. Voit vaikka itse mennä Wikipediaan lisäämään esimerkin, että haukkuminen on satiiria. Katsotaan, miten kauan se pysyy siellä.

Mä oon käyttänyt Wikipediaa lähteenä parissakin esseessä, koska aihe oli sellainen, että siitä oli vaikeaa saada kirjallisuutta käsiin lyhyellä varoitusajalla. Lisäksi joku kirja, jonka olisin saanut käsiini, oli aikamoinen tiiliskivi, enkä olisi sitä edes ehtinyt lukea muun kirjallisuuden ohella esseen dedikseen mennessä. Wikipedian artikkelissa oli viittaukset näihin teoksiin, joten käytin Wikipediaa lähteenä. Tosin selitin professorille, että olin tarkistanut Wiki-artikkelin lähteet. Sain vitoset molemmista esseistä.

Vierailija
129/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova paikka, että useimpien mielestä vamppi tarkoittaa viettilijätärtä :D

Vierailija
130/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pastapersuja kun ne on vielä niin hemmetin tosissaan!

Vierailija
131/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastinetta sivistyssanakirjassa, joten epäselvyyksiltä pitäisi välttyä.

ei ole epäselvyyksiä. Se on henkilö, joka vaivoista huolimatta saakin vain vemppaa.

Vierailija
132/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

evankeliumin mielestä tarkoittaa sitten vamppi-sanasta johdettu verbi vampata?

Vierailija
133/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käyttänyt Wikipediaa lähteenä parissakin esseessä, koska aihe oli sellainen, että siitä oli vaikeaa saada kirjallisuutta käsiin lyhyellä varoitusajalla. Lisäksi joku kirja, jonka olisin saanut käsiini, oli aikamoinen tiiliskivi, enkä olisi sitä edes ehtinyt lukea muun kirjallisuuden ohella esseen dedikseen mennessä. Wikipedian artikkelissa oli viittaukset näihin teoksiin, joten käytin Wikipediaa lähteenä. Tosin selitin professorille, että olin tarkistanut Wiki-artikkelin lähteet. Sain vitoset molemmista esseistä.

Ehkä jossain höpöhöpö-humanisti maisteriohjelmassa näin voi tehdä, mutta kun tehdään oikeaa tiedettä ja tutkimusta, niin Wiki-lainauksilla saa hylsyn.

Vierailija
134/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siihen vamppi-sanaan liitetään etuliite viher,

ja sen esittää perussuomalaisia luultavammin äänestävä henkilö, niin miten tyhmä pitää olla, että kuvittelee sen olevan kehua?

aivan kuten Teuvo Hakkaraisen kohteliaisuudet Haavistolle. Tottakai joitain persuja voi häiritä, jos vihervampit viettelevät persujen asialla olevia puolelleen. En nyt kuitenkaan missään nimessä syyllisty siihen, mihin Stubido ja kumppanit, en oleta lähtökohtaisesti, että persut yrittävät olla ilkeitä.

http://rodionr.vuodatus.net/blog/3076173/pekka-haavisto-ja-teuvo-hakkar…

Vierailija
135/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nyt jollekulle

Sanakirja määrittelee sen puhekielessä "vammaiseksi"

Monet keskustelijat tässäkin ketjussa ymmärtävät sen "vammaiseksi"

Koko haukkumanimityksen on antanut teille taho, joka ei taatusti pidä teitä "seksikkäinä miestennielijöinä" vaan vihreillä ajatuksilla itsenne "vammauttaneina" henkilöinä. Vihervamppeina.

Kun nyt ynnätään nämä asiat yhteen, niin onko mielestäsi todennäköisempää, että alkuperäinen asiayhteys, tarkoitus, on ollut mitään muuta kuin vajaa-älyinen?

Vierailija
136/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
137/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain höpöhöpö-humanisti maisteriohjelmassa näin voi tehdä, mutta kun tehdään oikeaa tiedettä ja tutkimusta, niin Wiki-lainauksilla saa hylsyn.

Essee ei ole tutkimusta eikä varsinaista tieteenkään tekemistä.

Vierailija
138/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kovempi paikka näyttää olevan sanan vammais-merkitys.

Ei taida olla kovin laajassa käytössä tuo merkitys.

Vierailija
139/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VMTL, eli vapaa marssi- ja taisteluliikunnasta. Pääsee osallistumaan kuitenkin oppitunneille, erilaisiin siivoustalkoisiin jne.

Vierailija
140/203 |
29.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

evankeliumin mielestä tarkoittaa sitten vamppi-sanasta johdettu verbi vampata?

Etkö oikeasti tiedä? Vammaisena ololle ei ole olemassa mitään verbiä yleensäkään.