Tapaus koulusta, äiti käytti itsekkäästi hyväkseen syytä jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta
Ekaluokkalainen pikkupoika oli jatkuvasti ja tämän tästä poissa koulusta. Aina muutamia päiviä. Ei koskaan mitään varsinaista sairautta, vaan pientä nuhaa, mahan kipristelyä, naarmuja polvissa leikeistä ym.
Lapsi oppi nopeasti siihen, että heti yhdestä aivastuksesta jäätiin äidin kanssa kotiin. Pieni kuume 37.1. seurasi että "pitää olla kaksi kuumeetonta päivää" mukamas kotona varmistuksen välttämiseksi.
Ekaluokkalaiselle olisi tärkeää, että hän pääsisi mukaan koulurytmiin, tulisi kaveriporukka. Puhumattakaan siitä mallista,minkä lapsi oppi jo koulumatkan ensi metreillä, että olemattomista syistä "pitää" ja "saa" alkaa sairastaa ja jäädä kotiin.
Asian todellinen laita oli se, että pojan äiti inhosi työtään, ja käytti hyväkseeen selitystä, että pakko jäädä kotiin hoitamaan lasta. Itsekästä, vahingollista lapselle ja tulee vahingoittamaan häntä vielä tulevaisuudessakin!
Aikuisten pitää hoitaa itse omat asiansa kuntoon, eikä hyvmistellä hyvän äidin-verhon takana että minä kun niin huolehdin lapsestani ja voi-voi.
Kommentit (4)
Aivan törkeetä. Sieltä sää vaan törtsösti levittelet nettiin tietoja, jotka on vaitiolovelvollisuuden alla. Ajattele,jos asianosaiset tunnistaa itsensä.
mielestä taas aivan mahtavaa, että joku tekee elämästään omansa näköisen. Jos työtään inhoaa, niin parempi sitten hoitaa kotona lapsia vai mitä, jos siihen on mahdollisuus. Siinä olen kyllä samaa mieltä, että turhan herkästi pitää lapsen kotona, mutta muuten eri mieltä. Eikö ole lapsellekkin ihanaa, kun on äiti kotona, kun tulee koulusta ja äidillä on aikaa.
Varmaan on ihanaa tehdä elämästään omannäköinen. Se ei varmaan tuon työnantajan kannalta ollut niin kovin ihanaa, kun pojan äiti jäi tämän tästä pois töistä "hoitamaan sairasta lasta". Joka oli siis aivastanut kerran tai jolla oli ollut 37,1 kuumetta pari päivää sitten. Että tosi hienoa hei. Pitää sitten tehdä siitä elämästä sellaista, että jää töistä pois kokonaan, eikä lintsata jollain itsekehitetyllä syyllä töistä koko ajan.
mutta uskoisin, että todella vähän. Enkä ole edes varma, että lapsi tuosta nyt niin älyttömästi kärsii tulevaisuudessakaan? Mutta, jos sulla on tiedossa tällainen äiti, kannattanee asiasta jutella hänen kanssaan.