Paljastuuko entiset avioliittoni?
Minua mietityttää (ja pelottaa) paljastuuko kaksi aiempaa avioliittoani sulhaselleni kun haemme avioliiton esteiden tutkintaa?
Vietin hyvin villin nuoruuden ja aikuistuin myöhään. Näihin ikävuosiini 18-27 liittyy paljon päihteitä, epävakaista elämää ja myös nämä kaksi avioliittoa, jotka solmittiin ja purettiin myös hyvin nopeasti.
Sitten ryhdistäydyin, muutin paikkakuntaa ja opiskelin ammatin. Nykyään olen työelämässä ja kaikki osa-alueet elämässäni ovat kunnossa.
Tapasin viisi vuotta sitten ihanan mieheni ja meillä on tosi hyvä suhde. Häpeän tuota nuoruuteni hölmöilyä niin paljon , etten ole siitä pystynyt puhumaan edes hänelle. Olen kuitannut kyselyt vaan tyyliin "no siinä oli kaikenlaista haahuilua, etsin itseäni ja paikkaa elämässä" eli kaunistellut totuutta tosi raskaasti.
Nyt hän sitten kosi minua ja olemme onnellisesti kihloissa. Häät on tarkoitus pitää ensi kesänä, mutta nyt minua kauhistuttaa ajatuskin siitä että menneisyyteni paljastuu..
Te joilla on kokemusta avioliiton esteiden tutkinnasta (itsellä ei ole minkäänlaista mielikuvaa asiasta) Näkyykö aiemmat avioliittoni jossain niin että myös sulhaseni ne näkee? Jos niin on en tiedä mitä teen..
Kommentit (11)
esiin esteiden tutkimisen yhteydessä.
Joten kannattaa hyvissä ajoin puhua miehelle asiasta ettei tule ikäviä yllätyksiä vastaan.
paperissa lukee monesko avioliitto on kyseessä. ärsyttävää tiedän, miksi pitää vanhoja kaivella, eihän menneet avioliitot edes vaikuta mihinkään viranomaisten asioihin.
ja kyllä ne näkyi kuin käyttiin täyttämässä ne esteiden tutkintapaperit.
Kannattaisi nyt varmaan puhua sulhasen kanssa. Jos salaat tuollaiset asiat, aiheutat suhteessanne pahan kriisin.
siilä aikasemmat avioliitot näkyvät kun haetaan esteiden tutkintaa.
valitettavasti. Joten ei sinulla taida olla vaihtoehtoa kuin tunnustaa asia.
Sinänsä minusta muuten olisi ihan ok tuommoinen salatakin, mennyt on mennyttä ja voi vaan turhaan synnyttää epäilystä puolisoiden välillä jos kaikki menneisyyden luurangot kaapeista toisen eteen heittää. Itselläni on paljon salaisuuksia menneisyydestä joita en ole koskaan kertonut miehelle enkä kerro, ja miehelläkin varmasti niitä on. Ei nämä ainakaan näiden 13 vuoden aikana ole mitenkään suhdettamme häirinneet, oikein onnellisia ollaan oltu.
mitä sitä suotta surra niitä tietoja. Haette paperit ja jos mies ottaa puheeksi, kerrot jälleen olleesi aikaisemmin villi. Voit toki itse kertoa ennen kuin menet sinne, mutta jos se ei tunnu luontevalta, ottaisin asian esille vasta tilanteen tullessa vastaan.
Nimittäin hänen on allekirjoittava se paperi, jossa lukee monesko avioliitto tää on sulle.
Suosittelen rehellisyyttä! Kyllä mies ymmärtää. Mutta valehtelu (kertomatta jättäminen) ei ole reilua toista kohtaan.
ihmisen kanssa, johon et luota niin paljon, että kertoisit hänelle rehellisesti menneisyydestäsi?
Puhu asiasta, kummallista, että asia on pysynyt salassa 5 vuotta, mikäli viestisi on vilpitön.Miten salamyhkäisiä olette toisianne kohtaan?
Itse olen suuresta ja hyvin uskovaisesta perheestä.
Ikävuoteni 20-26 olivat pelkkää sekoilua. Rajua kaljan käyttöä ja sekopäinen avioliitto.En tiedä mikä muutti elämäni suunnan, mutta "vahingossa" pääsin yliopistoon ja sain kunnollista seuraa aloin myös pohtia elämäni poukkoiluja, kuten yhden yön suhteita.Ketään en syyttää sekoiluistani. Voimia kuluttavaa häpeää tunnen vieläkin ja tuntuu, että elämäni on liian lyhyt siihen, että mitenkään pystyisin hyväksymään nuo vuodet.Ne ovat vieläkin taakkana ja näen niistä painajaisia.Minun on vaikea luottaa ihmisiin vaikka en haluakkaan olla kyyninen, ivallinen ja sarkastinen.Toki jokaisella tai usealla meistä on asioita jotka kannattaa huutaa itselleen vessanpeiliä vasten päin omaa naamaa.On kuitenkin muutama ihminen, joiden kanssa olen puhunut asiasta rakentavasti. Ehkä minun piti tulla likakaivon kautta, että opin jotakin ja kasvoin edes näihin mittoihini.
Mikäli suhteesi on aito se tarvii luottamuksen.Älä aloita avioliittoa petosella vaan puhu "mutkat suoraksi", sattuisi vaikka kuinka saatanasti.Kävit kovan koulun ja olet löytänyt oikeat arvot, joiden perustalle voi rakentaa uuden suhteen puhtaalta pöydältä, ei menneisyyden "paskatunkioilta". Pakko pystyä sulkemaan joitakin ovia takanaan lopullisesti ja katsoa eteenpäin. Tule onnelliseksi.
En tiedä tuleeko asia esiin missä vaiheessa, mutta ennemmin tai myöhemmin. Jos myöhemmin niin voit olla varma, että mies tuntee olonsa todella pahasti petetyksi!
Mikset ole kertonut miehelle noin merkittäviä asioita sun elämästäsi (vaikka olikin lyhyitä liittoja)?? ei vaikuta lupaavalta kolmaskaan liittosi jos et voi puhua asioista avoimesti tulevan puolison kanssa. Älä ainakaan panttaa kertomista yhtään pidempään, tossa voi olla jo paljon sulattelemista muutenkin.
Muuten rakennat suhdetta höttöiselle pohjalle. Miehellesi tulee huijattu olo jos paljastuu vasta avioliittonne aikana :/
Sitä en tiedä tuleeko nuo liitot esiin esteiden tutkinnassa.