... Puolukoiden Torstai-Taival ...
Kommentit (25)
[color=blue]En ole nyt muutamaan päivään mitään osannut kirjotella... Nyt sitten minäkin intouduin lähettämään ennustajille postia, saa nähdä liitynkö teihin syysvauvan saajiin ;)
Tänään olen menos lääkärille, ja ihan kohta pitäskin jo lähteä. Jännittää hirmusesti. Sitten saan toivottavasti tietää tarviiko sille kohdun kystalle tehä mitään. Sillon en uskaltanu gyneltä kysyä vaikuttaako se raskautumiseen.. Pelottaa niin jos se vaikuttaa. Huh. Nyt rupeen valmistautumaan...
-Thunderi-
Merineito: Kiitos sanoista... kyllähän se nuin on että päiväkerrallaan ja pakko kait siihen mieheen ois luottaa, muutenhan tässä tulee hulluksi...
Sain peräti joulunkin eilen laitettua, nyt ei muuta kuin kinkun ostoon =)
Enpäs ole pitkään aikaan edes käynyt katselemassa täällä. Pitää välillä jäähdytellä näitä vauva- haaveita.
Meillä on tapahtunut miehessä huima edistys viime kertaisesta kirjoitelusta! Mies on vain hiljaa ja hymähtelee kun puhun vauvoista ja niiden tekemisestä. Tuntuu aivan ihanalta kun pystyy heittämään jo ns. huulta asiasta ilman, että toinen ahdistuu ja sulkeutuu. :) Olen jo moneen kertaan sanonut että tehdään jo, mies vain hymähtää ja menee muualle, mutta se ei sano EI! :D
Minusta tuntuu, että ei tähän kauaa enää mene. Eilen illalla sanoin aivan tosissani sitten, että eikö voitaisi miettiä josko kesällä ruettaisiin yrittämään. se vain hymisteli ja laittoi valot pois ja meni koneele. Jäin hymyillen nukkumaan :)
Työkaverikin tuossa vain nostaa minun kuumettani kun heille on n. 8kk sitten syntynyt kaksoset. Se puhuu niistä kokoajan. Arvatkaa vain haluaisinko oman?! :(
HANNELE: onko se mun kuva saapunut sinne s-postiin?
Ikäviä noi pettämiset on kaveripiirissä, mutta muista ettet sä niille mitään voi.. Olen ollut samanlaisessa tilanteessa, missä kaveri jo kylläkin petti, vaikea elämäntilanne+ kaikki vaa kaatui se päälle.. En halunnut ymmärtää sitä enkä ymmärtänyt, eikä mun tarvinutkaan, mutta kyllä sitä olkapäänä saa vielä olla ja kuunnella.. Ja kummasti asiat sitten jarjestyi( sitähän ne tekee, tavalla tai toisella :)) Ja vaikea ymmärtää että joku voisi kontrolloida kumppaninsa ystäväpiirin laajuutta.. Kyllä mä uskon että järjestyy sun elämässä vauva ja kaikki muutkin asiat :) Tsemppiä vaan. Mä yritän ajatella aina niin että jos ei olis surua ja vaikeita asioita, niin ne hyvätkään asiat ei tuntuis niin hyviltä enää eikä niitä osais samalla tavalla arvostaa..
Thunderi: onnea sinne lääkäriin ja kysy sitten siitä raskauttamisesta jos vaan sellainen mahdollisuus tulee! Ihan näin meijän kaikkien kystaa-omaavien puolesta! (nimimerkki*itsekäs*)
Kystista puheen ollen: muistatteko kun jonkin aikaa sitten epäilin sitä ovulaatiota, kun vas alavatsaa nipisteli ym.. Niin taitaa olla sittenkin kysta, kun nipistelee edelleen ja välillä voimistuukin tuo kipu ja on samanlainen kui edell. kystissä :( Mutta odotan innolla Thunderin kuulumisia:
THUNDERI: sullako oli veli kuollut? Olen pahoillani, miten se nyt multa jäi kokonaan lukematta :( Onko siitä pitkäkin aika? Läheisen kuolema on pahin mahdollinen mitä voin kuvitella ihmisen kestettäväksi! Itse asiassa mun veli on ruvennut nyt vasta (1,5 v jälkeen) puhumaan isästämme ja käymään niitä " vihan" tunteita läpi. Heti kuoleman jälkeen oli viikon ryyppyputki ja seuraavaksi vasta nyt.. Kyllä ne miehetkin kelaa asioita (oli kyse mistä tahansa) mutta toiset vaa kypsyy eri niihin.
NippeNappe: onnea editymisestä!! Onko teillä sama juttu että #hiljaa hyvää tulee#? Vai auttako jatkuva jankuttaminen asiasta? Toivottavasti saatte jo kesällä ruveta yrittään.. Onko teillä sit mitään ehkäisyä nyt?
Hannele: onko teillä miehen kanssa ollut vielä puhetta niistä varmoista päivistä? Vai saatko puhua niistä?
Mulla on muuten tissit taas sairaan kipeät ja naama alkaa oleen täynnä finnejä-> joten täti taitaa olla jo tulossa :( Mutta toivossa on hyvä elää
:) Rask.testi on nimittäin valmiina kaapissa ja nyt jo polttelee.. Tänä aamuna makasin jo sängyssä pidättäes että tekisinkö vai enkö tekis, mutta aivan liian aikasta nyt on, täytyy vaa malttaa oottaa kylmästi ens viikkoon :)
Mukavaa päivänjatkoa!
[color=red]Tulen nyt teille puolukkaiset heti avautumaan. Siel polilla kävin siis ja mulla todettiin endo. No hoitovaihtoehdot on n kolmen kk:n päästä leikkaus tai lääkärin mielestä parempi eli RASKAUS!!!!! Niinhän täällä jolleki muulleki suositeltiin raskautta. Eli jos tulisin nyt raskaaks ei tarttis mennä leikkaukseen ollenkaan! =) Miehelle aatteelin kertoo vasta illal töitten jälkeen, jos pystyn olemaan lähettämättä viestiä. aikas hurjaa, meiänhän pitäs heti ruveta yrittämään raskautumista!
[b]Galtsu:[/b] Pikkuveli kuoli vuos sitte (ens viikolla tasan vuos sitte). Eli aika rankkaa aikaa tässä elellään... Välillä on jo helpompaa mut sit taas välil vajoon suruun. Mutta sehän kuuluu asiaan. Hirveesti en pysty asiasta puhumaan, joten en sitä sitten hirveästi mainosta, oikean tilaisuuden tullen sitten kerron.
Olikohan muuta mitä piti kommentoida... Tää oma napa on nyt vaan mielessä ;)
-Thunderi*sekavassamielentilassa*-
ONNEA! sinäkin sait nyt sitten RASKAUSRESEPTIN!! Toivottavasti sun mies sitten pehmenee illalla, siis jos pystyt oottaa siihen saakka!
Mutta en kysele sun veljestä sitten enempää.. Jaksamisia!
Heips
Elikkäs meillä ei kyllä todellakaan se jankkaaminen auta. Ei sitten missään asiassa. Jos jankuttaa niin mies menee vaan enemmän ja enemmän puolustuskannalle ja ja tilanne jumittuu kokonaan. :)
Nyt olenkin niin innoissani tästä asiasta juuri sen vuoksi kun mies on niin hiljaa pysynyt kun olen asiasta maininnut! Tuntuu, että pian se sanoo " kyllä" . Vähänkö jännittää milloin se päivä tulee! :)
Me ei olla käytetty mitään ehkäisyä 5,5 vuoteen, joskus alussa käytettiin puoli vuotta pillereitä, mutta lopetin ne kun tuli huono olo ja seksihalut katosi. Nyt on vaan niin sanotusti " keskeytetty" yhdyntä. Eli mies laukeaa vatsalleni tms. Eikä vahinkoja ole sattunut.
Se tässä onkin itseasiassa mietityttänyt, että onkohan jossakin jotain vikaa kun ei ole minkäänlaista vahinkoa sattunut? Onkohan meidän sitten kun se aika tulee, vaikea tulla raskaaksi? Mitä luulette?
Joltain oli kuollut veli, olen todella pahoillani. On varmasti todella raskasta! Meillä on isällä syöpä, hallinnassa kylläkin, mutta kyllä pelottaa.. Paljon. :(
[b]Galtsu:[/b] Ei näy sitä sun kuvaa puolukoiden sähköpostissa. :(
Minä täällä leikkaan kaavoja kietaisutunikaan. Pitäis saada se lauantaista itsenäisyyspäivän lounasta varten valmiiksi, joten kiirettä pitää. Onneks tänään on kokonaan vapaa.
[b]Nippe_Nappe:[/b] Meillä on kanssa käytetty tuota keskeytystä, tosin vain reilun vuoden verran. Just eilen illal mies totesi, että ihme etten ole tullu raskaaks, vahinko on kuitenki niin helppo tulla =) Mutta jospa me nyt alottettas oikee yritys kun kerta lääräri oikeen määräs ;)
Juu multa se veli kuoli, 18-v lähti, kun sai aivoverenvuodon. Tosi surullista yhä edelleen...
Palailen varmaan sitten illalla töitten jälkeen, jos mies vielä päästää koneelle... Mielummin toivosin tietysti että kantaa heti sänkyyn ;) Ovisviikkokin taitaa olla vielä meneillään!
-Thunderi-
[color=darkviolet]Siis ensinnäkin, [b]ONNEA THUNDERI RASKAUSRESEPTISTÄ![/b] Toivottavasti tehoaa paremmin kuin minun kohalla (eli ei mitään vaikutusta mieheen)(ja sekös harmittaa)! Miten se todettiin? Ultrallako? Voi p... mulla ei näkyny ultrassa mitään, pienet endopesäkkeet ei kuulemma näy. Ois nyt näkyny niin ehkä mieskin ottas tosissaan. Mulla edelleen vaan endo-epäily. Voi toivottavasti miehes nyt ottaa tän asian tosissaan! Tuskin se sua mihinkään leikkaukseen haluaa passittaa! =o)
[b]NIPPE_NAPPE[/b] Ihanaa kun teillä on tapahtunu edistystä! Toivottavasti miehes suostuu ens kesän aikatauluun niin tuplaillaan sitten yhessä... ;o) Toisaalta joudun ehkä vähän olemaan ilonpilaaja koska minäkin oon nuo hymähtelyt oon usein ymmärtäny pehmenemisenä. Toivottavasti teillä asian laita on toinen! Jos tosiaan keskityt johonkin pitemmälle esim ens kesään niin hyvinhän se varmasti menee! Mutta itse oon tulkinnu hymähtelyt lämpenemisenä ja sitten kun menee ehdottamaan että tehdään vauva NYT HETI niin sitten sattuu ja kovaa... MIEHENKÄÄNNYTYSSÄTEITÄ ~~~ =O)
[b]GALTSU:[/b] Ei oo tullut kuvaa! Missä mättää? ONko sulle tullu ilmotusta että ei oo päässy perille? Olihan osote oikea eli puolukat@netti.fi ? Mää käyn nyt poistamassa ne haalariohjeet niin pitäis ainakin mahtua... Niistä varmoista päivistä, menkkojen ajan ja pari päivää jälkeen oltiin ilman ehkäsyä. Meillä taitaa varmat päivät olla aika lyhyet... No mutta jos en nyt heti raskaaksi tuu niin varmasti ens kuussa taas sama homma ja jos mää yrittäisin aina muutaman päivän suuntaan ja toiseen venyttää niitä varmoja päiviä... Tikuttanut en oo vielä, mutta aion kyllä, jotta selviää koska se ovis oikeesti on. No millonkas sitä nyt pitikään testata? [b]LUMIINA?[/b] En haluais turhaan kuluttaa niitä, testailisinko sitten kun tuon laskurin mukaan pitäis olla...? Tänään kp13.
[color=PaleVioletRed]Ei kai miehesi lääkärin sanaa tohdi vastustaa;)? Hommiin sitten vaan!
Hannele, aloitin eilen tikuttaan (oli kp 13) ja jatkan kunnes löytyy.. tosiaan viimeksi se oli vasta kp 21 mutta en tiiä miten mahtaa heitellä näissä ekoissa kierroissa. Aloita vaan säkin, se on ihan hauskaa puuhaa, vähän niin kuin harjoittelua tositilannetta varten;)
-Lumiina kp14
minäkin ajon tikuttaa ens kuussa (jos on tarpeen ;O)), Lyhyen kierron vuoksi aloitan ehkä kp 10/24-25. Laitoin nyt Udestaan ton kuvan.. Katsotaan meneekö perille. Kiitoksia ilmoituksesta!. Mutta Hannele, eikös sulla oo ihan hyvä tilanne, kun olitte menkkojen jälkeenkin pari päivää ilman ehkäisyä! Olen ymmärtänyt että sun mieheltä se on saavutus!
Nippenappeko se kirjoitti ettei oo tullut kesk. yhdynnällä raskaaksi ja huolestuttaa.. Kaverillani tais olla 4 v sama systeemi ja sit ne yhessä miehen kaa päätti että nyt saa vauva tulla ja tärppäs heti ekalla kierrolla! Älä lannistu vielä! Ja tyttö tuli joka nyt 2,5 vuotias.. Sama e-menetelmä jatkuu ja toimii edelleen hyvin..
[color=darkviolet]Siis nimenomaan [b]GALTSU[/b], minun mieheltä se on saavutus! Mutta mitä enemmän saa, sitä enemmän vaatii...
Mää hain tuolta Helsingin Sanomien sivuilta nuita vauvakuumeaiheisia sarjakuvan pätkiä (joku täällä mainitsi niistä). Aattelin ehkä askarrella niistä jonku kivan vihkon ja antaa ukolle joululahjaksi! =o) Hei voisin vaikka laittaa ne tuonne sähköpostiinkin... Kuva tuli perille ja laitoin salasanan kun en ollut varma onko joku jo laittanut...
Lueskelin tuossa erilaisista synnytystavoista. Haluan jo etukäteen valmistua ja tietää erilaisita mahdollisuuksista.
Olen kokoajan ollut sairaala synnytystä " vastaan" , koska en pidä sairaaloista, epiduraalipuudutuksista ja ihmispaljoudesta. Mielestäni synnytys on niin erityinen tapahtuma perheen sisällä, että sen tulisi tapahtua mahdollisimman luonnollisesti, kotona ja vedessä. Aionkin selvittää kun aika tulee kaikki vesi/koti synnytyksistä ja tehdä sen niin. Riskit on, mutta on ne muutenkin elämässä.
Voi, että kun se mies suostuisi! :D
[color=darkorange]Thunderi: Kylmät väreet tuli kun luin sun veikan kuolemasta ja kuolinsyykin järkky, voimia sulle! Mummo kuoli samaan vaivaan neljä vuotta sitten. nuoren ihmisen kuolema tietty aina surullisempaa...
TOivotaan ett se ukko lämpiäis nyt ja ottais lekurin puheet tosissaan: plussasäteitä+++++++
meilläkin ollut nyt hiljaisempaa tuolla vauvanteko suunnalla... nyt menkat ja sitä ennen taas varmaan yli viikko ettei sekstailtu...ja edellisellä kerralla keskeytetty yhdyntä, ett ei se taida toi munkaan mies olla ihan kympillä mukana vauvanteossa. No saa rauhassa ajatella mielessään asiaa ja antaa sit paljaalla kun siltä tuntuu. Mut kumia en kyllä missään nimessä meidän väliin ota, piste!!!! Jos se nyt kävis ostaa kortsuja kaupasta näyttäisin varmaan hormonihirviönä sille ovea, helvetti....niin se vaan latistaa fiilikset.
nyt tekee jauhelihakastiketta. pitäis varmaan virittää ne jouluvalotkin ulos, kun siitä on ollut puhetta....
ja illalla BB !!!!!!
G
[color=darkviolet]Itsekin olen uskonut/luottanut/toivonut että tulisin raskaaksi touhutipoista mutta turha toivo... Kaikilla ei niitä tippoja erity, joten ehkä ei tarvi olla huolissan vaikka sitä keskeytettyä harrastaiskin monta vuotta eikä silti vahinkoa satu.
Täällä on suurin osa porukasta lakossa... Hiljainen talo on huomennakin. Itse en VALITETTAVASTI päässy pitemmälle lomalle...
kone tilttailee taas... no kirjoitanpa uudelleen...
NIppenappe: vesisynnytys kotona ois tietty aika miellyttävä, mut ellei sit ihan salassa synnytä, niin eka synnytys ei oo mahdollista vedessä? ja eikä ainakan kotona. Seuraavatkin vaan siinä tapauksessa, ett sairaala on muutaman kilsan päässä.... mistä olitkaan kotoisin? mikkelin keskussairaalassa ei voi synnyttää veteen lainkaan, se on vaan yhtenä kivunlievityskeinona mahdollinen. Ootko kattonut sen ohjelman jossa nainen synnyttää kotona? aika vinkeen näköistä kun pari alle kouluikäistä lasta pyörii siinä synnytyksen aikana =)
Hannele: Kannattaa alkaa tikuttaa heti. itse tikutin viime kierrossa kp10 tosi vahvat viivat ja ässää paljaalla ilman keskeytystä, mut nyt siis täti...joten plaah. ens ovista ootellessa, jos tuo mies vaikka lämpiäis...
joo, kiitti salasanasta, kävin jo kattomassa teijänkin kuvia :) Vitsi te ootte ahkeria ihmisiä! Piparkakkutalo oli aivan MAHTAVA! Niin, ja ihan outoa oli kattella teijän kuvia.. Ootte niin erinäköisiä ku miksikä teijät kuvittelin ja ihan tavallisten ihmisten näköisiä, siinä mielessä ettei vauvakuume paistais läpi jos näkisin jonkun bussissa.. Tai en tiie mitä oikein kuvittelin.. Hassua..
Mutta mä rupean lähteen sinne balettiin.. Ei tainut muita baletti-faneja löytyä! ;O) Mukavaa iltaa ja yötä PUOLUKAT!
Kotisynnytyksisytä sen verran, etten itse uskaltais, riski ennen kaikkea vauvalle.. (ja tietenkin itselle, mutta eipä se oo yhtä paha ku vauvalle..) Minäkään en mitenkään automaattisesti ottasi mitään epiduraalia, mutta en etukäteen kyllä suunnittelis mitään, kun ei se kuitenkaan mee suunnitelmien mukaisesti. Olis ihme jos menis.. Se koetaan sitten ku se aika tulee eikä sitä tässä vaiheessa jaksais millään murehtia (nimimerkki TULIS EES RASKAAKS).. Esim mun sisko on halukas kokemaan nimenomaan SYNNYTYKSEN uudestaan, sanoi että kyllä se on kokemuksen arvoinen juttu
Mutta nyt rupean lähteen..
annele: Mä taisin sitten kommentoida väärää pointtia tuosta sinun tekstistäsi. : /
Niki: Tuosta mulla ei ole itsellä kokemusta, että mies olis ensin luvannut ja sitten perunut lupauksensa. :( Tuosta pettymyksestä ylipääseminen on jo oma juttunsa.
Itse turhauduin jossain jossain vaiheessa, kun en oikein tiennyt että haluaako mies lapsia vai ei. Ja jossain vaiheessa sitten kerran käänsinkin sitten kysymyksen toisinpäin eli kysyin sitten että sinä et siis ollenkaan halua lapsia?
*miten ovela nainen onkaan* Ja mies sitten sitten sanoi, ettei se ole noinkaan. Eli siis haluaa sittenkin lapsia joskus.
Se oli mulle aika ratkaiseva juttu siinä vaiheessa.
NippeNappe: Kuulostaa hyvältä tuo sinun miehesi lämpeneminen. :)
Thunderi: Ikävää tuo endo " tuomio" : /
Mutta onnea tuosta " raskausreseptistä" ! Teillähän on tuo tuplausaikaikn jo suunnitteilla pian eikös? Josko se sitten aikaistuu..
NippeNappe: Eihän sairaalasynnytyksessa tarvitse ottaa epiduraalia tai muutakaan ellei halua. Kotisynnytys taas vaatii todella paljon tietoa ja valmistautumista ja kätilönkään löytäminen ei ole Suomessa mitenkään helppoa. Sairaalankin on oltava lähellä jos jokin menee pieleen.
Tuosta en osaa sanoa onko vesisynnytys sallittu/kielletty ensisynnyttäjältä. Tosin en tiedä monessako sairaalassa ylipäätään on mahdollisuus synnyttää veteen.
BB: onneksi se loppuu tänään! Vaikka sarjaa on ollut kiva katsoa, mä olen jo kyllästynyt niihin pippeli ja pimppi juttuihin.
merineito
[color=darkviolet][b]MERINEITO:[/b] Tietysti voi sattua myös loppuraskaudesta. Mutta itse henk. koht. sitä mieltä että kyllä se sen verran harvinaisempaa on nykyään ettei sitä kannata sen perusteella elää. Se ei ollut jutun pointti mutta näytti saavan paljon keskustelua aikaseksi. Pointti tais olla se että kun mies oli niin ylihuolehtivainen (ainakin koirastaan)
[b]GOLDA:[/b] Todella hyvä neuvo [color=darkorange]" Pieni mökötys ois paikallaan" [color=darkviolet] ;o)
[b]GALTSU:[/b] Kyllä mies taitaa ihan tosisssaan nyt kesäaikataulun kans olla... Sellasta pientä " viatonta" käännytystä kuitenkin kevään suhteen, itse huomaan puhuvani jo keväästä... Mutta ei mitään ahdistavaa tunnelmaa...
Nyt tuntuu oma elämä olevan ookoo, mutta muuten harteita taas painaa moni murhe... Yhellä hyvällä ystävällä on tilanne jossa olen toiminut hänen olkapäänään mutta nyt alkaa ahistaa ja pelottaa josko hän menee tilanteessaan niin pitkälle että pettää miestään... Ja töissä taas, on yks hyvä työkaveri, tykkään hänestä kovasti ja meillä on oikeen hauskaa yhessä mutta nyt miehen morsmaikku on mustasukkanen, joten voi olla että ystävyys loppuu tähän... Toivottavasti ei. Hän joutuu kyllä kuuntelemaan kaikki minun parisuhdeongelmat, tietää tästä vauvakuumeesta ym. Ehkä pitäis vaan vähentää puhumista ja olla vähemmän tekemisissä... Ehkä hän tietää vähän liikaa minunki elämästä, noin niin ku työkaveriksi.
Meillä ei oo työpaikan pikkujouluja mutta miehen työpaikalla on. Lisäksi on toiset pienemmät pikkujoulut ja ens viikonloppuna isot synttärijuhlat. Joten kyllä näitä joulun alusjuhlia piisaa... Vaikka oon vaan ihan innossaan!
[b]Ennustajien mukaan täällä alkais pian PLUSSA-AALTO![/b]
Sitä ootellessa... Mukavaa torstaita!