--> Kultainen 60-luku <--
Hei!
Mikähän se on (ikä?) kun aamulla ei uni enää tule? Syötin Valion vaille 6 ja tässä sitä nyt kökötetään, vauva uinuu ja kahvitkin on jo juotu... Valio nukahtikin illalla jo 18.50, mutta näyttää tuota unta riittävän!
Olipas mukavaa kuulla Kasperinasta niin helpottuneena ja onnellisena, tervetuloa tännekin. Yritin muistella, että kukasiellä pinossa on seuraavana, vaan en muistanut...
Valiolla ei tosiaankaan ole mitään intoa kääntyä, hän pötköttää tyytyväisenä selällään, kääntyilee kyllä kyljille, ja huitoo lelukaaren leluja (V:n koulu, niinkuin sisko sanoo). Jos pistän mahalleen, hän kohta kupsahtaa jommalle kummalle kyljelle ja se kyllä näyttää ihan vahingolta. Meidän lapset eivät ole olleet mitään superliikkujia...
Mitäpä muille kuuluu? Täällä on nuhaa, 8v valuu vihreää....
Pääsky ja Valio
Kommentit (20)
Taas meni viime yö nukkuessa. Alan olla jo ihmeissäni. Tosin olen edelleen varautunut siihen, että ensi yönä saatamme saada valvoa vaikka aamuviiteen. :P Osaltaan tähän yllättävään rytminmuutokseen taitaa olla vaikuttanut se, että neidin päikkärit ovat lisääntyneet hurjasti. Olisikohan tuo aiemmin ollut vähän yliväsynyt? Ja iltaisin tietty väsyttää sekin, että tätä nykyä illat sujuvat siten, että vaihdan puoliunessa torkkuvaa vauvaa rinnalta rinnalle ja aina välillä isänsä vaihtaa neidiltä vaipat. ;) Pitää ilmeisesti tankata kunnolla... Yölläkin tuo perhepeti sujuu ihan kohtuudella, mitä nyt säännöllisin väliajoin tulee nyrkkiä äidin nenään.
Minäkin käytin alussa noita rintakumeja, mutta pääsin moisista eroon siellä infektio-osastolla, koska en koskaan muistanut moisia mukanani kantaa. Helpompi on, jos ilman niitä pärjää ja nännit kestävät... Eikä minun mielestäni todellakaan pidä tuntea syyllisyyttä tuosta lisämaidosta. Jos sitä tarvitaan, sitä annetaan.
Omituisimpana pidän varoittelua siitä, että vauva ei sitten enää huoli rintaa. Kyllä meillä ainakin rinta on koko ajan ollut vauvalle selkeästi mieleisempi ruokailupaikka, vaikka pullosta on melkein ikänsä lisää saanut. Eli täällä ei ainakaan mitään nännihämmennyksiä ole esiintynyt. ;) Ainoa syy, miksi olen iloinen siitä, että melkein olemme pullosta irti, on pullonpesurumban helpottaminen ja se, että maito on näppärästi ja lämmittelemättä minussa, jos jossain yllättäen pitää syöttää. Niin ja tietty se, että jos pääsisimme kokonaan tuosta lisämaidosta, voisin kokeilla, josko maidoton dieetti minulla auttaisi lapsen kuivaan ihoon... No, katsotaan.
Me kävimme ekan kerran ulkona viikon ikäisenä, mutta silloin olikin vielä tosi lämmin. Seuraavan kerran tulikin vauvan kanssa lenkkeiltyä kuukauden ikäisenä. :P Ilman sitä tautia olisimme kyllä varmaan käyneet paljon ulkoilemassa, koska ilmat olivat niin ihania. Ihanahan se on kyllä nytkin, mutta aika liukasta on ulkona...
Ja kyllä se Valiokin vielä liikkumaan ehtii. Tahtovat lapset kehittyä eri tahtiin ja eri asiat tulevat eri aikaan. Meidän suvussa lapset ovat niin kovia liikkumaan, että osalta onkin sitten puheen kehitys viivästynyt, kun on pitänyt juosta vaan lujaa. ;)
Ja oli tosiaan tosi mukava uutinen tuo Kasperinan vauvauutinen. Tosi ihanaa, että kaikesta pelosta huolimatta synnytys sujui mukavasti. :) Toivotaan, että Kasperinakin liittyisi ehtiessään tänne kirjoittelemaan.
Eikä minulla ole ollenkaan joulukalenteria! :O No, kaikesta huolimatta, mukavaa joulukuun alkua...
-kirhavi ja Soli-
kirahvi, kipin kapin kalenterin hankintaan! mulla on viivi ja wagner, sisko toi :) (lapset haluais tässä kohti tarkentaa, että se on sun ja isin YHTEINEN)
täällä on ihana lumimaisema, käytii kaupassa ja nyt on piparitaikina jääkaapissa odottamassa leipojia. mutta liukasta kyllä on, onneksi vaunut toimii rollaattorina! Valio oli varmaan viikon, kun nukkui ekat unet ulkona, mutta silloin olikin ihan kesä.
Jotkut vauvat voi ihan oikeesti haluta mieluummin pullosta, jos sieltä tulee livakammin maitoa. Meidän kakkonen oli sellainen...ja aika nopeasti pulloon siirryttiinkin. Mutta ei tuo siis ollut ainoa syy.
Huokailin noita mammahormooneja; jos olisitte kärpäsenä katossa, näkisitte millainen valkoinen söpöilyasu Valiolla on päällä..*huh* niitä harvoja vaatteita, jotka olen itse ostanut (ennen synnytystä) ja tottavieköön ei tarttuisi käteen enää nyt...onkohan muille käynyt samoin? Nykyään käytännöllisyys (ja mukavuus) ajaa kaikkien muiden arvojen ohi vauvan pukeutumispolitiikassa!
Minäkin tykkään imetyksessä juuri siitä, että ruoka on aina mukana ja sopivan lämpimänä eikä tarvi pestä pulloja...minä kun kammoan maidon hajuakin :(
Sori, taitaa tulla taas valitusvirttä, oma kunto nimittäin tuntuu taas pettävän. Olen taas pyörinyt sairaalassa tutkimuksissa, alkaa muuten tulla kaikki kätilöt ja lekurit tutuiksi, sillä nyt on iskenyt haavatulehdus ja joku nestekertymä kohtuun. Haava on tosi kipeä ja turvonnut, uskomatonta, että iski yli 3 viikkoa leikkauksen jälkeen. Jos ei lähde paranemaan joudutaan haava avaamaan uudestaan. Lisäksi kohdusta ei näytä vuotavan jälkivuodot ulos, joudutaan ehkä avaamaan kohdunsuu. Tämä ilmeisesti aiheutti aiemman tulehduksen.
OLen tässä itkeskellyt taas ensivuodenkin kiintiön, ja nyt alkaa jo masennuskin vallata. Ainoa mikä pitää järjissä on lapset, pakko jaksaa heidän kanssaan ja onneksi vauva on aivan ihana. Nyt on parina yönä syöty vain kaksi kertaa, eli unta olen saanut ihan mukavasti. Ja imetys onneksi sujuu vanhalla rutiinilla, en olisi kyllä jaksanut sen kanssa taistella omassa surkeudessani. Tsemppiä Helinä imetykseen, minä jouduin kanssa käyttämään kumia kahden ekan kanssa, nyt on nännit karaistuneet.
Tuntuu kuin kahlaisi loputtomassa suossa, aina kun ajattelee että tästä voi mennä vain ylöspäin, niin tulee uusi isku. Kohta varmaan saan uulla sairastavani jotain kuolettavaa sairautta, ellen sitten saa jotain komplikaatiota leikkauksessa, jos siihen joudun. Sori tätä valitusta, elämä vain ei tunnu sujuvan. Taidan ryömiä peiton alle vauvan kanssa ja yrittää unohtaa koko kurjan maailman
t. Triina ja poika pian 4vk
Jokainen naistaan rakastava mies huolehtii armaansa kalenterintarpeesta! ;) No jaa, on tuo aiempina vuosina huolehtinutkin, taisi vain kuun vaihtuminen mennä meiltä molemmilta ohi...
Sainpa soitettua neuvolasta punnitusajankin. Ensi viikon ke vasta pääsemme. Siellä oli hieman tunkua... No, hyvä niin. Eiköhän tuo siihen asti hengissä selviä, vaikka maitoa vähän vähän saisikin. Ja varmaan huomaan siihen mennessä itsekin, jos asian laita on niin. kamala epäluulo tissejäni kohtaan jäytää koko ajan.
Ja en siis tarkoitanut, etteikö vauva voisi alkaa hylkiä rintaa, mutta niin ei välttämättä käy, kuten olen paristakin paikkaa antanut itselleni kertoa :P
minä ostin ennen synnytystä hämmästyttävän asiallisia vaatteita vauvalle. Näistä uudemmista hankinnoista en menisi aina ihan samaa sanomaan. Eli pää sekosi lopullisesti vasta vauvan synnyttyä... Eikä valoa tunnelin päässä näy.
Mietin tuossa, josko tänä vuonna taas jatkaisin piparikokeilujani vai luovuttaisinko jo. Sisko antoi kyllä kuulemma takuuvarmasti toimivan pipariohjeen, mutta ans kattoo nyt. Viime vuosina tosiaan olisin yhtä hyvin voinut leikata pahvista sydämiä, maalata ne ruskeiksi ja kutsua sitten muut nauttimaan herkullisista pipareista... :P Jospa sitä veljen neuvoa uskoisin ja kävisin katsomassa kaupasta, siellä kun kuulemma myydään valmiina oikein herkullisia pipareita. ;) Mutta kun niidn leipominen on niin kivaa...
Katselin Kasperiinan onnittelupinosta, että Triinalle oli tullut jotain häikkää taas. Toivottavasti tokenee pian... :(
Eli voimia Triina. Tuli tosi paha mieli puolestasi. Ainahan nuo onnettomat asiat tuntuvat kasaantuvat samaan hetkeen... Yritä kuitenkin pitää pää pinnalla ja nauttia edes niistä ihanista lapsistasi. Hirmuisesti tsemppiä sinulle... Ja käy valittamassa täällä vapaasti, sekin voi auttaa masennuksen karkoitukseen.
Onneksi tuo vuoto huomattiin, kaverilla ei huomattu ja meinasi käydä huonosti...mutta tsemppiä sinne ja älä epäröi pyytää läheisiltä apua. Kyllä elämä vielä hymyileekin sinne, nauti nyt niistä ihanista lapsista eikä muuhun paljon tarvi pystyäkään!
Kirahvi: siellä kaupan pakastealtaassa on hyviä taikinoitakin....tulee kaulimisen tarvekin tyydytettyä :)
Juu, kyllä noihin valmistaikinoihinkin on tullut tutustuttua. Tuloksena oli pipareita, joita ei ssanut syötyä ilman, että hampaat katkesivat ja olisi niillä ehkä saanut jonkun hengiltä, jos olisi heittänyt kovaa kohti. :D Jotenkin tuo piparijuttu ei vaan toimi... Kyllä minä muuten osaan ihan leipoa (paitsi viimeksi meni pullakin pilalle), mutta nuo pipparit... Tulos on aina vähintäänkin mielenkiintoinen. :P
Muo NIIN suututtaa toi miten Triinaa koetellaan, että tekisi mieli polkea jalkaa!!!
Ei yhdelle ihmiselle saa antaa noin paljon vastoinkäymisiä.Piru vie!!!!
Nyt kaikki hyvät ja ihanat asiat Triinalle ja heti!
Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!!!!MRRRRRRRRRRRRRRR....
Täälä on vauvalla maha kipeä, mun antibiootin takia. On itkuisempi kuin minään iltana. Olen syönyt ja hänelle syöttänyt maitohappobakteeria.
Toivottavasti hepottaa pian.
Hänen painonsa oli ma 4020 ja tänään kun täti kävi 4240 !!! Eli vauva kasvaa. Lisäksi päästiin käymään ulkona ja oli kivaa.
Helinä ja Sissi
Ps. Jännityksellä yötä kohti, tuleekohan nukuttua vai ei..
Onpas Sissi kasvanut hienosti!
Lykkäsin juuri vauvelin pihalle ja ajattelin vähän raivata, olis mukavampi levitellä noita joulujuttuja, jos koko talous ei olisi sekasortoisessa tilassa. Aamun uutinen oli Valion toinen hammas! Ja tosiaan toivon, ettei sinne yläleukaan ilmesty kovin pian vastakappaleita niille naskaleille :( Täytyy muistaa kauppareissulla hankkia Valiolle oma harja, siskot jo valitse sopivan ennen syntymää!
Kirahvi, voisihan joulukuuseen tehdä pipareita vaikka vanerista, niistä olisi iloa monta vuotta? Toisaalta, jos saa taikinasta vanerisia aikaan, se on kotioloissa helpompaa ;)
Voi Triina, ei elämä tosiaan aina jaa koettelemuksia ihan tasan...Jos edes meidän(kin) lämpimät ajatukset helpottais!
Nyt täytyy ryhtyä!
Pääsky ja Valio, 3kk+5pv+2 hammasta
Pikku neiti painaa 7600g ja on 66,2 cm pitkä. Muutenkin on tosi hyvin kehittynyt ikäisekseen. Piikkikin pistettiin ja neiti sanoi vain höh. Voimahaleja triinalle , kaikki komplikaatiot on kurjia ku pitäis vauvaakin jaksaa hoitaa. Itsekkin ole vastanyt vähitellen toipumassa kaikista komplikaatioista. jaaha, neiti kirkuu vaunuissaan..
Ja ihanan jouluista sellaista. Täällä ainakin on jo komea lumipeite joka puolella...
Kylläpäs teillä ovat neidot kasvaneet. :) Meillä ei voi ihan samaa sanoa. Pituutta kyllä tulee (jo 61 cm täynnä), mutta tuo paino... Eli eilen kävin illalla neuvolassa mittailemassa neitä ja lisäruokaahan taas määrättiin. Paino oli noussut kahdessa viikossa vain 200 g, mikä ei riitä mihinkään, kun th:n mukaan suositus olisi 300 g/viikko. Eli nyt sitten lihotamme porsastamme puollomaidolla taas. Paha vaan, kun ei tuo haluaisi ottaas itä ennenkuin yöpuulle mentäessä. :P Ja, kun 6 kg on saavutettu, täysimetystä saa taas yrittää. Eli " enää" 690 g tavoitettavana... Hihheijaa...
Sitä vain ihmettelen, kun tuo vauva on ollut ihan hyväntuulinen ja reipas ja jutellut ja touhuillut koko ajan. Eikä ole kitissyt tms. normaalia enempää. Ruokaa on pyytänyt ja nukahtanut tyytyväisenä syötyään. Eli ilmeisesti on jonkinlainen synnynnäinen anorektikko, syö vaan juuri sen verran, että pysyy hengissä. :P
Mutta olinpa eilen iltapäivällä neidin unien aikaan reipas. Sain lopultakin ommeltua sen tarravaipan! Ja oikein söötti tuli. Pitänee koeajaa tänään. Koosta en ole ihan varma, kun tein kokoa 62/68 ja tuo meidän täti on kyllä aika ohkainen... No, eiköhän se joskus ole sopiva.
Mutta menepä nyt kuitenkin katsomaan, josko neiti suostuisi heräämään ja syömään...
Valiolle muuten onnittelut toisenkin hampaan puhkeamisesta. Toivotaan tosiaan, että vastakappaleet vielä hetken antaisivat odotella itseään. Niin ja Triinalle tällekin päivälle voimia...
-kirahvi ja Soli 10 vkoa ja 4pvää eikä yhtään hammasta :)-
Päätin nimittäin hemmotella itseäni ja kävin kosmetologilla, jossa sain ihanan kasvohieronnan ja naamiot ja rasvat. Tuntui että pakko saada jotain mukavaa elämään kaikkien kurjien uutisten jälkeen, ja olo tosiaan parani huomattavasti. Isä oli ihan piipussa kun tulin kotiin, pikkumies ei nimittäin tykännyt äidin 2h hemmottelumatkasta ja isi olikin sitten saanut kannella edestakaisin koko ajan. No, minulle ihan hyvä kun oli valvonut, sillä syötön jälkeen nukuttiin molemmat oikein kunnolla, ja nyt tosiaan, jos ei haavakipua lasketa mukaan, niin olo on vaihteeksi ihan ihmismäinen.
Pientä paniikkia on, sillä en millään haluaisi joutua leikkaukseen ensiviikolla, joten toivon kaiken paranevan ennen lääkärissä käyntiä. Kiitoksia kaikille tsemppauksesta, se tosiaan auttaa. Tuntuu, että olen niin paljon jo valitellut ympäriinsä, että kohta ei kukaan jaksa kuunnella minun ruikutusta, kun ei siitä näy tulevan loppua. En tajua miten olenkin tähän tilaan vajonnut, sillä yleensä olen aika positiivinen ihminen ja näen kaikessa valoisiakin puolia.
Mitä D-vitamiinia olette antaneet? Minä annoin Jekovitia ja näytti, että se aiheutti tosi pahoja vatsanväänteitä. Nyt DVitolin myötä on helpottanut huomattavasti. Millaisia kokemuksia teillä? Aiemmat lapset eivät minusta reagoineet mitenkään kumpaakaan. Tosin nämä minun antibiootit voi taas antaa lisäsäväyksen vatsanväänteisiin.
Voi teitä energisiä ihmisiä, kun leipomisia ja muuta jaksatte miettiä. Minä en ole mitään tehnyt joulun suhteen, jouluvalotkin odottaa kaapissa esille ottamista. Saankohan mitään aikaiseksi tänä vuonna.
Viikonloppuja kaikille!
t. Triina ja pikkumies 4vk
Triina anna pikkumiehelle maitohappobakteeria (kapseli auki ja sekoitetaan äidinmaitoon), niin mahaa ei nipistele se sun antibiootti niin paljon. Mullahan on kanssa antibiootti kokoajan menossa ton rintatulehduksen takia ja siitä vauva sai tosi kovia vatsanväänteitä, mutta kun ostin neuvolankätikön ohjeesta maitohappoabakteeria ja 1 kapseli päivässä vaaville, niin ei enää vääntele niin paljon.
DVitoli alkaa meillä vasta huomena kun nti täyttä 2 vkoa.
Viime yö meni NIIIIN kiville..
Päivällä lappoi vieraita ja illalla käväisin pikaisesti pikkujouluissa ja kun tulin puoli kymmeneltä kotiin ja imetin vaavin (olin pumpannut 100 ml jonka hän oli jo syönnyt ennen sitä) niin me sitten valvottiin 23-03 hänen kanssaa totaalisesti. Hän ei suostunut nukkumaan. Tuijotti vaan muo syyttävästi... Ne pikkujoulut.
Lisäksi kun mulla on välillä silmälasit päässä niin hän on aivan järkyttyneen oloinen, ei voi sietää ollenkaa ja painostaa tuijotuksellaan mut luopumaan niistä. (Skitsoa?)
Kiva Triina, että pääsit hemmottelemaan itseäsi. Mä varasin vihdoin kanssa parturin ensi torstaille. Kyllä nää miehet on vaan laitettava hommiin, että nekin pääsee tutustumaan isyyden ihanuuteen.
terv. Helinä
No niin, lapset leipoi pipareita ja minä paistoi ja ihmeellistä kyllä, en perinteisesti polttanut yhtä pellillistä :)
Se on vaan, Helinä, kumma juttu miten vauvat katselee tarkkaan, just jotain silmälaseja tms. Mulla ei niitä ole, mutta miehellä kyllä. Joku meidän lapsista pelkäsi ihan pienenä mun siskon tummia hiuksia, me kun ollaan aika vaaleita. Ja Valio ainakin on sellainen, että imettäessä tuijottaa mua todella vaativasti, nykyään tosin usein mahan täyttyessä tuijotus vaihtuu aurinkoiseen virnistykseen. Välillä naurattaa kun toinen hymyilee ja imee yhtäaikaa!
Meillä oli ihan huippu-unet, Valio nukkui 19.30-5, söi ja nukkui 8.30 asti. Äiti tietenkin valvoi viidestä eteenpäin ja näki kammopainajaisia...se on merkki siitä, että täällä sisällä on liian kuuma. Meillä kun lämmitetään tuolla leivinuunilla, joskus tulee ylilyöntejä :(
Kirahvi; yövaippana oli rv:n harso, pieni hamppuimu ja bambuimu eikä mikään tullut läpi. Siis hahtuvat siinä päällä. Vaippapakettikin oli aika ohut, joten odotan siis innolla tilaamiani bambukankaita!
Nyt leikkaamaan villakangastakkia esikoiselle, tuosta pikkusiskon takista tuli niin kiva, että isosisko tahtoo samanlaisen....ja kiltti äiti ompelee!
Ai niin, sanoinko jo, että meillä syödään jekovitia eikä ole vaivoja tullut, mä kyllä aloitin ne h i t a a s t i, varmaan lisäsin tippa/viikko. Siis viikon 1 tippa, viikon 2 tippaa jne. Samoihin aikoihin lopetin sen kahvin juonnin, jonka yhdistin meidän mahavaivoihin...Annoin Valion poskelle aamulla suukon ja sain suuhuni jekovitia, YÖK!
Pääsky ja Valio, 13 vk?
Odottelen tässä, että lapselleni tulisi nälkä taas ja pääsisimme syömään... Olimme shoppailemassa mm. joululahjoja ja vähän kyllä tuo syömisrytmi heilahti. No, huomenna syödään sitten sitäkin aktiivisemmin. Mutta ihana oli huomata, että Partolan CM:ssä todellakin on imetykseen soveltuva tuoli lastenhoitohuoneessa...
Meidän neiti on ilmeisesti liittoutunut äitinsä kanssa tuossa korvikkeenantojutussa. Nyt ei enää mene pullosta, tulee vain murhaavia katseita ja korvikkeet purskautetaan ulos. Maussa ei ole vikaa, maistoin kyllä... :P Ohhoijakkaa. No, sitten on rintamaidon riitettävä. Tuossa tuo mellastaa lattialla ja rähisee vaihteeksi. Vaipat ovat kyllä olleet kiitettävän märkiä eli nestettä on saanut.
Meillä on myös erittäin tiukkakatseinen nuori neiti. Rinnalta tuijotataan äitiä silmäkulmasta erittäin kiinteästi, aina välillä kulmatkin ovat ihan kurtussa. Mutta jostain syystä silmälasit tai -lasittomuus ei vaikuta meillä. En tiedä sitten, jos joku oikein pieni ihminen tulisi käymään, pelästyisikö tuo. ;)
Meillä aloitettiin Jekovit silloin sairaalassa ja heti kolmella tipalla eikä tullut yllätäen mitään vaivoja. Samalla oli vielä antibioottikuurikin... Ihme peltivatsa tuo oli aiemmin.
Täytyykin jossain vaiheessa hommata tuota bambua sitten, jos se noin hyvin toimii... Mutta aiheeseen liittyen, neidin vaippa on märkä. Vaihtamaan! Mukavaa illanjatkoa!
-kirahvi ja Soli-
Täällä on ihana huurteinen, aurinkoinen pakkasaamu!
Ja kaikille imettäville tiedoksi, syömällä pipareita n. 10-15 kpl, vauva VOI huutaa illalla pari tuntia...onneksi on ensi joulu! Glögillä oli sama vaikutus :(
Muiden kuulumisia kuulostellen,
Pääsky
Ps. Pakko käydä välillä kurkkimassa tuolla odotuspuolella (siellähän_on_ tuttuja), sinne on tullut valtavasti uusia ihmisiä. Ehdin jo ajatella, että 60-luku ja odotus -yhdistelmä on katoava luonnonvara...vaan onneksi ei!
Onneksi tänään jo korviketta menee. Täällä jo pureksin kynsinauhojani ja suunnittelin lähettäväni miehen yksin lapsen kanssa perjantaina punnitukseen lohikäärmettä tapaamaan. ;) No, oisikohan eilen ollut jotain vatsataudin tapaista, kun tyttö oksenteli aika monta kertaa, erityisesti aina, kun korvikepullon työnsi suuhun. Lypsämääni rintamaitoa kyllä joi pullosta ihan tyytyväisenä. :O No, ehkä hää piti vaan protestilakon aiheesta enemmän tissiä - vähemmän pulloa!
Viime yönä meni nukkumiennekin vähän myöhäiseksi taas, kun tuo vatsa taisi harmittaa. No, sentään ydeltä tuli uni eli ei mahdottomiin venynyt kuitenkaan. Syöttelin koko illan sitten tyhjistä tissestäni... Ainakin aamulla maitoa oli sitten tullutkin enemmän.
Joulukortteja pitäisi alkaa suunnitella, kun lopulta eilen sain matskuja kasaan. Jotain sentään on minunkin itse saatava aikaiseksi... Ei vaan, jolukorttien teko on jo muutaman vuoden olltut niitä harvoja joulutouhuja, joita edes teen, siivoamista ja pipareita lukuunottamatta. En ole omassa kodissa vielä joulua päässyt viettämään, joten eipä tekemistäkään ole paljoa.
Pitääkin muistaa sitten varoa niitä pippereitä tai ainakin sitä, ettei vauvaparka saa yliannostusta...
Mutta menenpä katsomaan, miten pitsataikina voi. Miesparka on jo kuolemaisillaan nälkään... Talvista sunnuntainjatkoa
-kirahvi ja Soli-
Meillä imetys takkusi pari viikkoa ku poika oli siellä lasten osastolla sokeri tipassa ja pakkosyötettiin kolmen tunnin välein pullosta. tosin ei tuota maitoa alkanut herua kuin vasta kolmantena päivänä.
Kotona meinas usko loppua ettei tämä imemään opikkaan. Kävin ostamassa rintakumeja ja sähkökäyttöisen rintapumpunkin, kun annoin pullosta tuttelia sain itse kärsiä. Joten jos herra ei suostunnut imemään niin lypsin pulloon ja annoin sen niin ei itse tarvinnut kärvistellä.
Nyt sitten on ollut siitten muutaman päivän paljalla rinnalla. nyt on sitten saanut jekovit tippoja neljänä päivänä ja vähän tuntuu mahassa joten annoin nestemmäistä maitohappobakteria(Rela drops) jos se helpottas. Isommille on annettu jekovit tippoja ja devitollia mutta en enään muista kumpi oli maha ystävällisempi.
Me ollaan nyt parina päivä vähän jo lenkkeilty rattaitten kanssa parin kilometrin lenkkiä. Ja harva se päivä näitä autolla pikalähtöjä millon minnekin kakaroita viemään tai hakemaan tai kauppaan. Kun ei tuota kotiinkaan voi jättää.
Moi Pääsky ja muut,
Kiitos tuesta tuossa imetysasiassa Kirahville ja Pääskylle.
Nyt on oikea rinnanpää ihan ruvella jo olenkin pumpannut aina sen pulloon, kun Sissillä on niin kovat otteet ja melkeempä puree nännipäät rikki. Odottelen, että rupi lähtee pois niin elämä helpottuu ja pääsen imettelemään suoraa molemmista tisseistä. Rintakumiakin käytin alkuun, mutta nyt on jo muodostunut sellainen kohta mistä Sissi saa kiinni, joten lopetin sen kanssa pelailun.
Meillä menee edelleen vaihtelevasti Nan:ia lisämaitona, mutta en tosiaan enää suostu tuntemaan syyllisyyttä siitä. Kuitenkin pääasiassa imetän.
Viime yö oli raskas. Olin tosi väsynyt ja Sissi heräsi 3 kertaa syömään. Tuntuu, etten ole nukkunut lainkaan, mutta kaipa tähänkin tottuu.. Mietin vaan, että minkälaista tämä on niille ihmisille, jotka vaatii paljon unta, kun itse olen hyvin vähäunista sorttia muutenkin.
Voi, ihanaa Pääsky ja Soli jo sielä nukkuu kokonaisia yöunia!! Tuntuu ihan uskomattomalta, että onko tuollaista odotettavissa parin kuukauden päästä?Ja kääntyilee jne..Kyllä tää eka vuosi on hurjaa kehitystä kokoajan.
Tänään meille tulee kotiin neuvolantäti punnitsemaan jne. Toivon, että antaa jo luvan mennä ulos kun tuolla on aivan mieletön talvinen keli lunta tulvillaan ja pieni pakkanen. Milloin te muut pääsitte ekaa kertaa ulos?
Helinä ja Sissi 11 pvä
Ps. Oletteko muistanneet avata joulukalenterin ekan luukun.
Ps2. Ihanaa kun Kasperiinakin vihdoin sai vaavinsa hmmmm...