Mieheni söi mun lääkkeeni!! Käytettään huumeiden vieroituksessa, mulla kipuun.
Mulla on PAHOJA kipupiikkejä ja kiireellinen leikkauslähete lonkan tekonivelen saamiseksi.
Lääkäri määräs mulle Temgesic:ejä tarvittaessa 1-3 kertaa päivässä yksi. Olen ottanut niitä välillä yhden, pahimpana kaksi ja välillä en ollenkaan.
Pakkauksessa oli tabletteja 50 ja pitäis olla vielä ainakin 35-38 välillä. En laske, koska tiedän käyttäväni lääkettä juuri kuten on määrätty.
Muistan tilanteen kun haukkui mua ja itkin, tai oikeastaan se oli sitä tiheämpää nyyhkytystä/hengittekyä mikä voi tulla ennen itkua/kyyneliä.
Mies oli mulle ilkeä, kyseli, että oonko muistanu ottaa teemut (lääkkeet) ja matki rumasti hengittelyän.
Olin kummissani ja itku tuli. Mies selitti perään ylimielisenä, että ajatteli vaan kun niistä teemuista voi tulla juuri tollasia viekkareita.
Kun eilen jäi kiinni kun huomasin paketin olevan lähes tyhjä niin väitti, että mun vika kun mun pitäis tajuta piilottaa ne (olleet lääkekaapissa missä muutkin lääkkeet)! Miten hitossa mulle sellainen tulis mieleen edes?!
Nyt mulla on kovat kivut ja olen ilman lääkettä ihan pian. Itku pääsee jo etukäteen kun kipu ON KOVA,että mitäs sitten kun ne loppuu.
Jos menen sanomaan lääkärille niiden olevan loppu niin saan väärinkäyttöleiman otsaani enkä apuja jatkossakaan (paha reuma). Tuskin kukaan uskoo jos sano, että mies söi ne.
Onhan noita selityksiä ollut (itse hoitoalalla) esim. rauhottavista, että koira söi ja haetaan lisää.
Mitä minä teen???
Tahdon tuosta ukosta eroon!
Ollaan juuri muutettu eikä suostu poistumaan tai hakemaan itselleen asuntoa!
Taasko lasten pitää muuttaa.
En tiedä mitä teen!
Joo, sossuun voi ilmoittaa, mutta ei ne mitään tee muuta kun joudun kaiken maailman slvityksiin itse.
Ja aletaan kyylimään onko lapsilla kaikki hyvin ja heillä on kaikki hyvin, he eivät asiasta tiedä enkä halua heidän tällä tavalla tietävänkään vaan tämä pitää hoitaa nyt aikuisten kesken.
Olen menossa huomenna ensimmäistä kertaa elämässäni psykiatrille sillä minulla on ollut pelkoja ja mielikin välillä maassa sairauteni vuoksi. Aion siellä kertoa tästä kaiken, mutta osaakohan psykiatri auttaa ja neuvoa mitä tehdä, koska tietää kuitenkin kolmiolääkkeistä ja niiden säädöksistä enemmän kuin tavallinen pulliainen?
Ilmoittaisin lastensuojeluun jos ne voisi tämän takia mun mieheni heittää pellolle, mutta ei, heidän on tarkoitus tarjota tukitoimia selviytymiseen ja siihen, että lasten tilanne on turvattu. Enhalua miehen kanssa selviytyä, mulla on nollatoleranssi tälläiseen.
Kommentit (22)
Tahdon nyt, että joku tukisi ja auttaisi ja neuvoisi, oma pää lyö tyhjää ideoista.
Tänne kirjoittaminen oli mun viimeinen toivo saada ihmisiltä neuvoja ennen kuin teen tai menen minnekään.
ap
niin tilaisin ajan lääkärille ja kertoisin totuuden ja vaatisin uudet lääkkeet ja pistäisin ne piiloon kotona.
miten saat elämäsi kuntoon.
Toivottavasti sulla on kavereita, tai ees jotain tuttuja joilta voit pyytää apua.
Täynnä tekstin sisäistä epäloogisuutta.
a) kukaan normaali ihminen ei ala noin vain käyttämään lääkkeitä huumeina, koukkuun jääminen omiin kipulääkkeisiin on eri asia, mutta siitähän ei ollut kyse
b) kukaan normaali ihminen ei tietäisi kutsua tabuja jollakin huumehörhöjen slangilla, eli mies olisi alun alkaenkin huumehörhö
c) jos mies olisi huumehörhö ap ei olisi hämmästynyt tabujen pöllimisestä ja toisekseen: silloin apkin olisi jokin huumehörhö, koska kuka normaali jotain sekakäyttäjää katsoisi.
MOT: provo. Tunnusta. =)
Jos olet ottanut lääkkeitäsi vähemmän kuin on määrätty, niin voi olla että saat jo apteekista uuden satsin. Ne laitat sitten hyvään talteen.
Kysy psykiatrilta, voisitteko pitää sossujen kanssa verkostopalaverin, hän olisi sinulle tukena.
d) kiinni jäänyt salaa lääkkeisiin koukkuuntunut ei uskaltaisi olla noin röyhkeä ja uhmaava kuin vain fiktiivisessä maailmassa.
tämä on ihan tosi kirjoitus, kukaan provo ei puhu noin sekopäisesti. Provon tunnistaa siitä että sen on kirjoittanut täyspäinen ja järkevä ihminen.
Voimia ap:lle tilanteeseen. Puhu lääkärille ja kerro tilanne, uskoisin että lääkäri voi uskoa sun tarinan täysin. Ja sitten opettelet pitämään lääkkeesi piilossa vaikka sitten sidepaketissa tai pikkarilaatikossa tai omassa rahapusissasi.
Suhteesi tosin kuulostaa sellaiselta että mies penkoo kaikki sun tavarat joten en osaa autta mihin piilottaisit lääkket.
Jos olet ottanut lääkkeitäsi vähemmän kuin on määrätty, niin voi olla että saat jo apteekista uuden satsin. Ne laitat sitten hyvään talteen.
Kysy psykiatrilta, voisitteko pitää sossujen kanssa verkostopalaverin, hän olisi sinulle tukena.
Apteekista ei todellakaan saa uutta satsia. Kirjoittaja on lunastanut reseptin tyhjäksi (näin mä ymmärsin, muutenhan ei ongelmaa olisi). Sen tietyn määrän tulisi riittää tietyn aikaa maksimikäytölläkin. Ennen sitä on turha vinkua uusia juuri väärinkäyttöjen vuoksi. Ja tässä on väärinkäyttö, vaikka ap ei itse niitä ole naamaansa vedellyt. Mut kyllä joku tässä varmasti vois auttaa! Miehestä tosiaan nyt ekana eroon, hirveiden ihmisten kanssa jengi kyl pariutuu! Kuka nyt syö toisen kipulääkkeet, joita tietää, että toinen tarvitsee kipeästi? Ja viel ivaa, nauraa ja syyllistää. Narkomaanit toki tekee näin.
Kysy psykiatrilta, voisitteko pitää sossujen kanssa verkostopalaverin, hän olisi sinulle tukena.Apteekista ei todellakaan saa uutta satsia. Kirjoittaja on lunastanut reseptin tyhjäksi (näin mä ymmärsin, muutenhan ei ongelmaa olisi). Sen tietyn määrän tulisi riittää tietyn aikaa maksimikäytölläkin. Ennen sitä on turha vinkua uusia juuri väärinkäyttöjen vuoksi. Ja tässä on väärinkäyttö, vaikka ap ei itse niitä ole naamaansa vedellyt. Mut kyllä joku tässä varmasti vois auttaa! Miehestä tosiaan nyt ekana eroon, hirveiden ihmisten kanssa jengi kyl pariutuu! Kuka nyt syö toisen kipulääkkeet, joita tietää, että toinen tarvitsee kipeästi? Ja viel ivaa, nauraa ja syyllistää. Narkomaanit toki tekee näin.
Epäilen, että ap on itse nisti ja vetänyt lääkkeet ja nyt urkkii tietoja josko voisi pistää miehen syyksi ja saada niin lisää lääkkeitä.
Koitan parhaani ja kerron psykiatrille, jolle onkin nyt enemmän tarvetta kun luulinkaan.
Itse en ole koskaan huumeita käyttänyt.
Mies on joskus 15v. sitten käyttänyt kunnes hällä todettiin add ja käyttö loppui siihen. Oli vuosia ollut ilman huumeita ja elämä kunnossa kun tavattiin. En siis osannut epäillä, että näin voisi käydä kun ei ole aiemminkaan käynyt vastaavaa.
Säännöllisesti olen joutunut syömään Panacodia ja ne on pysynyt tallessa, tosin viime kertana ihmettelin niiden kuluneen nopeasti ja mainitsin siitä miehelleni, mutta aloin sitten epäilemään itseäni josko olen hukannut tmv. yhden laatan kun mulla oli sellainen laukussa mukana ja ostaessani uuden laukun, ne on voineet sinne vahingossa jäädä ja laukku meni roskiin. Tuosta nyt ei ongelmaa minulle ollut sillä olen niitä käyttänyt aina vähemmän kuin määrätty, joten yhden paketin osalta
siitä ei ollut haittaa.
Nyt tajuan, että miehelle on ongelma noussut uudelleen vuosien jälkeen pintaan ja en voi olla ihmisen kanssa, joka käyttää mitään mitä ei saisi ja joka kohtelee minua noin. Väittää rakastavansa, mutta jos rakastaa niin silloin ei toimita noin.
Olen poissa tolaltani ja haluan vaan miehestä eroon niin pian kuin mahdollista ja en tiedä miten sen voin toteuttaa.
Sossu ei miehelle asuntoa hommaa, jotta eroon pääsisin ja pihalle ei voi heittää ilman jotain lakipykälää mihin voisin vedota ja sellaista en itse tiedä.
Minun hyvä tukeni on anoppini, mies tunnusti tekonsa hänellekin. Ihan varmasti puhuu puolestani jos tarve vaatii.
Haukkujille ja ivaajille toivotan hyvää jatkoa pumpulissa. Olkaa onnellisia, mutta älkää haukkuko minua. Olen ihan loppu muutenkin.
ap
siis vanha laukku meni roskiin ja ehkä sen mukana se lääkelaatta. En tiedä.
Aika idiootti pitää ihmisen olla, jos säilyttää lääkkeitä jääkaapissa silloin kun perheessä on lapsia. Jääkaapissa olevat lääkkeet pitää olla aina lukitussa rasiassa. Ap puhui lapsista monikossa, tuskin molemmat ovat vauvoja.
Toivon silti ap:lle voimia, sekä sairauden kestämiseen että eroon.
samoin laukkuani pidän aina kaapi/komeron päällä!
Hullunako mua pidät sinä joka jääkaapista puhuit.
Toisekseen sulle, joka mietit, että olen itse nisti ja tulin tänne kysymään vinkkejä. Muilta nisteiltäkö? Vauvapalstahan se onkin se ihan oikea paikka sellaiseen urpo!
Jääkaapissa meillä on vaan silmätipat suljetussa paketissa kun ne kuuluu siellä säilyttää, samoin tytön insuliinit!
Ja insuliinitkin on vaarallisia, mutta piräisikö niitä varten ostaa ei ainakaan lääkäri käskenyt tai miettinyt sellaista.
ap
samoin laukkuani pidän aina kaapi/komeron päällä!
Hullunako mua pidät sinä joka jääkaapista puhuit.Toisekseen sulle, joka mietit, että olen itse nisti ja tulin tänne kysymään vinkkejä. Muilta nisteiltäkö? Vauvapalstahan se onkin se ihan oikea paikka sellaiseen urpo!
Jääkaapissa meillä on vaan silmätipat suljetussa paketissa kun ne kuuluu siellä säilyttää, samoin tytön insuliinit!
Ja insuliinitkin on vaarallisia, mutta piräisikö niitä varten ostaa ei ainakaan lääkäri käskenyt tai miettinyt sellaista.
ap
epäilin, että kalastelit tietoja josko lääkärille valehtelemalla voisi saada uuden reseptin vaikka ei ole vielä sen aika. Hyvä jos olen väärässä. Ja kyllähän nyt miehestä eroon aina pääsee, pistä se vuokraamaan asunto tai jätä ukko sinne ja vuokraa asunto. Apua saat taatsti kun menet jonnekin sossuun itkemään, että sun mies on sekakäyttäjä. Mikä siis on ihan totta. Miksi sinä' sitä lastensuojelua pelkäät?
Katsohan nro 20 vastausta. Tätä tarkoitan, voi löytyä keino millä saada mies ulos muutenkin kuin muuttamalla.
Me ollaan muutettu tähänä juuri ja vuokrasopimus 2v. määräaikainen, joten siksi en olisi lähdössä tuosta vaan.
Joutuisin maksamaan kahdesta asunnosta ja kyllähän se on mies joka lähtee jos lähtee ettei lasten tartte kärsiä ja muuttaa taas.
Se on ihan viimeinen keino minun muuttaa lasten kanssa.
Sossua en pelkää yhtään, mutta niistä ei ole tähän apua ellei sitten joku taho osaa kertoa jotain mihin vedota saavani miehen pois heidän avullaan.
Tukitoimia en tarvitse kun en aio miehen kanssa jatkaa. Ymmärrätkö? Ei ne sossustakaan kaikkeen pysty. Heidänkin keinot rajalliset. Voivat korkeintaan auttaa minua muutossa hommaamalla muuttoapua. Rahallista tukea en tarvitse.
Osaan ihan itsekin sen asunnon sitten etsiä jos pakko, hakemuksen laitoin jo varuiksi menemään.
Ehkä soitan vielä lakimiehelle ja kysyn neuvoa.
ap
Enkä muuten tiennyt menneisyydestä ihan heti. Mies oli kunnollinen kun tavattiin töissä ja oma hyvin siisti asunto. Luottotiedot kunnossa, kaikki hyvin.
Muuten on ollut kunnollinen tähänkin asti, paitsi nyt tämä...
ap
sinisilmäinen olenkin. ;)