38 v. - Onko liian myöhäistä vauvalle?
Olen saanut 3 tervettä poikaa, joista nuorin on 6 v. Nyt on kamala vauvakuume- haluaisin saada vielä yhden lapsen. Onko liian myöhäistä? Kokemuksia?
Kommentit (11)
on paljon tuon ikäisiä äitejä ja myös ensisynnyttäjiä. Jos vaan tunnet jaksavasi valvoa pikkulapsiaikana niin mikä ettei.
Ei vaan, itse olin 39 kun sain kolmannen. Ei se mun mielestä vanhalta tuntunut, mutta luulen että se on loppupeleissä persoonasta kiinni. Jos mietit olevasi liian vanha, saatat ollakin. Mä en koskaan miettinyt edes sitä enkä tuntenut itseäni vanhaksi.
Yli 45 ehkä alkaa olla jo hieman liikaa. Vaikka mikäs siinä, jos tosissaan lapsen haluaa.
Olen saanut 3 tervettä poikaa, joista nuorin on 6 v. Nyt on kamala vauvakuume- haluaisin saada vielä yhden lapsen. Onko liian myöhäistä? Kokemuksia?
Jos olet terve, niin kyllä tänne lisää lapsia mahtuu? Haaveiletko tytöstä? Saattaa tulla 4. poika, kun on noin poikavoittoista. Taitaa olla miehesi pelimiehiä, kun on jo 3 poikaa. Ja teillä on lisäksi ukkovalta.
Näin piti mennä eikä millään kysymysmerkillä.
Koen olevani täysissä voimissani, vain nuo ikänumerot huolestuttavat ja iän tuomat riskit. Mutta kaipaan niin paljon vielä yhtä vauvaa...
Ja neljäs poika olisi myös tervetullut, ei sukupuolesta ole väliä :-)
ei kait tuossa mitään ihmeempiä riskejä ole, suht samoissahan erilaiset kehityshäiriöriskit vielä ovat kuin nuoremmillakin, vielä jonkin aikaa. Minusta ikä ei ole este vielä tuossa iässä eikä riskit liian suuria.
Itse oon samanikäinen, eikä mulla ole vielä yhtään lasta, eikä miestäkään. Vielä haaveilen että ehtisin saada. Niin kauan ajattelen että voin hankkia lapsen kun biologia periksi antaa eli vaihdevuodet ei ole tulleet.
Itte 38vee ja ensimmäistä odotellaan syntyväksi loppuvuodesta ja koko raskausaika on mennyt todella hyvin:D Anna mennä vaan jos siltä tuntuu!
On minusta liian myöhäistä jo. Oma äitini oli 35-vuotias saadessaan minut, ja minulla oli aina luokkani vanhin äiti. Hävetti.