Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Luka?

Vierailija
30.11.2005 |

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaanko kauniist vaikka näin, että mieluummin antaisin lapselle nimeksi Uolevi tai Jormiina kuin Luka.

Vierailija
22/64 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran nimi Suomessa, en antaisi lapselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen koira.

"Luka, tänne!"

Vierailija
24/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan okei. Tunnen kaksikin koiraa, joilla on tuo nimi. 

Vierailija
25/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko toisessa kerroksessa?

Vierailija
26/64 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura, eikä kukaan ole tullut valittamaan että mulla olisi italiaano-nimi.

Pistä ihmeessä Luka, tykkään siitä nimestä.

Mattien ja Teppojen äidit olkaapas hiljaa! Kyllä massasta saa ja pitääkin erottua!

Vai onko kiva että sitten koulussa opettaja sanoo " Matti" ja viisi poikaa vastaa että " niin?" ????

Yhdyn muutamaan edelliseen kommenttiin, Luka-nimi on varmasti jonain päivänä ihan tavallinen suomalaisnimi.

kUTEN ESIM.MULLA ITELLÄ ON NIMENÄ TOMMI JA KAVEREITA ON TOMI, TONI JA KAIKKIA SANOTAAN TOMPAKSI ELI KAIKKI HUUTAA YHTEEN ÄÄNEEN " MITÄÄ"..

Vierailija
27/64 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kaunis nimi ja luulin oikeasti että olin keksinyt ihan itse tuon hienon nimen kunnes eräs tuttavani kertoi hänen lähipiirissään olevan jo parikin Lukaa tai Lucaa.

Sen jälkeen aloin itsekin bongata tuota nimeä ihan joka paikasta,esim. Facebook jo 2kaveriani on antanut lapselleen tuon nimen + 1 kaveri koiralleen :)

Edelleen kaunis nimi mutta kun näitäkin lukee niin olen enemmän kuin tyytyväinen etten antanut tuota nimeä,ilmeisesti parin vuoden päästä kun opettaja sanoo Luka niin nousee 10kättä.

Vierailija
28/64 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tosi persoonattomalta nimeltä, kun joka toinen poikavauva on nykyään Luka/Luca/Lukas. Ei mielestäni jotenkin sovi suomalaiseen suuhun, ihmeen töksähtävä. Luka. Vähän tosiaan on samaa sarjaa kuin Mico, Nico jne.

Vierailija
29/64 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... siis teitä jotka ovat heti parjaamassa kaikkia nimiä kun "ne ei sovi suomalaiselle"... eiköhän nuo kaikki nimet ole enemmän tai vähemmän lainanimiä, samaa nimeä vähän eri versiolla löytyy maasta jos toisesta.

ja ne jotka marmattavat ettei joku nimi sovi PIENELLE lapselle vaan on vanhan ihmisen nimi, hei helkutarallaa, kai se on ihan sama mikä nimi kenelläkin on? kantaja tekee nimestä AINA itsensä näköisen.

kaikkein naurettavinta on täällä se, että nimiä listataan WT/uusio/lähiöniminä, vaikka ne ovat juurikin niitä "vanhojen kantturoiden" nimiä. Yleissivistys tällä palstalla on nollan arvoista ja suvaitsevaisuudesta ei olla kuultukaan. Lapsille opetetaan vain että joku toinen nimi on parempi ja sitten ihmetellään miksi kakarat kiusaa toisiaan koulussa...

KASVAKAA AIKUISIKSI!

Ja ap:lle: IHANA NIMI! :-)

Vierailija
30/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 11-vuotias poika Nimeltä LUKA!! En voisi parempaa nimeä pojalle antaa. Kyllästyttää kaikenmaailman matit, tepot ja anterot :P

sukunimikään ei oo ihan tavallinen Meikäläinen, niin tuo Luka sopii hienosti!

Vierailija
31/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielläkin on Luca. Väestörekisteriin en nyt jaksa mennä mutta muistaisin että Luca nimeä on n. 1600 eli ei se nyt ihan joka toisella ole. Silloin nimi pojalle annettiin, niitä oli suomessa 300kpl. Ei ollut muotinimi silloin ja en sitä siksi antanut.

Vierailija
32/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka on kaunis nimi.Sinulle jonka mielestä luukas on kauniimpi, oli meidän kaveripiirissä (ei läheinen) eräs heti mollaamassa, että a: lisättyä perään tulee luukasa... Ja laittoi sen muka vahingossa tektiviestissä. Tosin meidän pojan oikea nimi on Lucas eikä Luukasa, tiedoksi sille tuttavalle.

Joten mieleeni tulee, että myös lapsen kaveritkin voisivat hyvin kiusata noin pienellä asialla. Nimellä on väliä.

Vierailija
33/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen Luca Tycc- eikun Tykkä.

LOL

Suomeksi se on Luukas.

Vierailija
34/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran nimi.

Vierailija
35/64 |
26.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka Kalu Kalu Luka 

Vierailija
36/64 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luka on läskimonke

Vierailija
37/64 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi italialaiselle.

Vierailija
38/64 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielläkin on Luca. Väestörekisteriin en nyt jaksa mennä mutta muistaisin että Luca nimeä on n. 1600 eli ei se nyt ihan joka toisella ole. Silloin nimi pojalle annettiin, niitä oli suomessa 300kpl. Ei ollut muotinimi silloin ja en sitä siksi antanut.

Sanotaanko se c s:nä vai k:na?

Vierailija
39/64 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta nimestä tulee mieleen tuo Luka-biisi eli perheväkivalta ja lasten pahoinpitely. Huonossa väkivaltaperheessä itse kasvaneena en itse antaisi ko. nimeä lapselleni.

Vierailija
40/64 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luka on kaunis nimi.Sinulle jonka mielestä luukas on kauniimpi, oli meidän kaveripiirissä (ei läheinen) eräs heti mollaamassa, että a: lisättyä perään tulee luukasa... Ja laittoi sen muka vahingossa tektiviestissä. Tosin meidän pojan oikea nimi on Lucas eikä Luukasa, tiedoksi sille tuttavalle.

Joten mieleeni tulee, että myös lapsen kaveritkin voisivat hyvin kiusata noin pienellä asialla. Nimellä on väliä.

No melkeinpä nimestä kuin nimestä saa väännettyä juttuja.

Sen verran pitää opettaa lapselle itsevarmuutta, että tällaiset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

On kyllä ihmeellistä, että aikuiset täällä palstalla jaksavat arvostella toisten nimiä! Itse en kyllä viitsisi edes kysyä, koska ei kiinnosta, mitä joku kouluttamaton lähiömutsi mun valitsemista nimistä, tai mistään muistakaan mun asioista on mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan