Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Luka?

Vierailija
30.11.2005 |

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tykkää luka nimestä, kun mielipidettä kysyttiin! aivan kamala! samaa sarjaa kun esim. tino ja mico..eikö luukas olis parempi?

Vierailija
2/64 |
30.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vaan olla aika suosittu nimi nykyään.

Sinänsä ontuvaa verrata Micoa ja Lukaa, kun kyseessä ei edes ole Luca.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joni Mitchelin biisi.

Vierailija
4/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi!

Vierailija
5/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo perheväkivallasta

Vierailija
6/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suomalaisen lapsen nimeksi ihan tyhmä. Koiralle ehkä sopisi.

Vierailija
7/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se multa ole pois jos joku sen antaa lapselleen nimeksi.

Vierailija
8/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sovi suomalaiselle lapselle

Vierailija
9/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luukas on tosi ruma nimi, inhoan sitä.

Tuolla teidän ajattelumallilla jäisi aika vähän nimiä suomalaislapselle, tiedättekös yhtään kuinka moni nimi ei ole suomenkielinen? esim. johanna ja johannes on hepreaa, ne vaan on olleet täällä käytössä niin kauan että tämä on päässyt unohtumaan.

Eikä se Jennakaan ole suomalainen nimi, alussahan sitäkin karsastettiin ja nyt se on niin suosittu nimi.

100 vuoden päästä Luka on jo ihan " suomalainen" perinnenimi :)

Hyvä että tulee uusia nimiä, ainaiset Timot ja Pekat jo hieman kyllästyttää.....

Vierailija
10/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Luka on Luukas.

Vierailija
11/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 5 v. on Luka.

Aika hassua, että joku jälkeenpäin kysyi tuliko se Teho-osaston lääkäristä. No, enpä ollut sitä ennen koko sarjaa juuri katsellut. Ei tullut ei. Tuntui tosi tyhmältä, kun joku kysyi sitä tosissaan.

Ajattelin Lukas nimeä, mutta liian " ruotsalainen" , Luukas LIIAN raamatullinen, kun en itse edes kuulu mihinkään seurakuntaan. Sitten löysin italialaisen Luka-nimen (Italiassa nimi on K:lla aika suosittu) Se oli silloin vielä epätavallinen täällä, mutta suomalaiseen suuhun sopiva. Lyhyt, kaunis ja yksinkertainen.

Täydensin nimeä sitten jatkonimillä Eemil ja Aleksanteri, :)

Nimi tarkoittaa valontuojaa " Bringer of light" , mikä täsmäsi, sillä isäni kuoli juuri ennen laskettua aikaa yllättäen ja suru oli suuri.

Kuunhohtoisuus Luna-nimessä (mikä ei mielestäni uppoa yhtä hyvin meille ja on toki feminiininen) kiehtoi aina näin " kuuhulluna" ja tuolloin oli täydenkuun aika.... Senkin suhteen Luka tuo maskuliinisesti kuuta esille :)

Synnytyksessä soi ponnistusvaiheessa Susazanne Vegan Luka (on ihan K:lla) ja syntymähetkellä Maggie Reillyn Moonlight shadow - radiosta, ja kun lapsi vielä " näytti" Lukalta oli varma vaihtoehto :):)

Aina olen tykännyt. Itse en ole neg. palautetta lukenut kuin täältä foorumilta. Toista Lukaa en itse tiedä. Jotkut väittävät, että tulossa muotinimeksi, mutta Väestörekisterin nimipalvelua katsoin ja taitaa olla vielä TODELLA kaukana nk. oikeista muotinimistä...

On aina ymmärretty nimi, eikä sekaannuksia ole tullut. Ihan ylpeä olen tuosta nimestä. Ei massatavaraa toisin kuin esim. omani :) vaikka ihan kaunis on sekin.

Vierailija
12/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luka-krääsää, joten nimi taitaa olla niilläkin alueilla suosittu, vaikkakin mielestäni hyvin suuhumme sopiva.

Vierailija
13/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukan ja Aleksin välillä ja olen tyytyväinen, että niin Aleksit , Juhot ja Eetut sain taisteltua pois, sillä uniikki nimi on. Ei ole meidän päiväkodissa toista. ei siis erehtymisen vaaroja. joskus on nimi kuultu Jukka. Ei ......!

Vierailija
14/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä järkyttävää jos suomalaiselle lapselle annetaan nimeksi Igor.

Vierailija
15/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura, eikä kukaan ole tullut valittamaan että mulla olisi italiaano-nimi.

Pistä ihmeessä Luka, tykkään siitä nimestä.

Mattien ja Teppojen äidit olkaapas hiljaa! Kyllä massasta saa ja pitääkin erottua!

Vai onko kiva että sitten koulussa opettaja sanoo " Matti" ja viisi poikaa vastaa että " niin?" ????

Yhdyn muutamaan edelliseen kommenttiin, Luka-nimi on varmasti jonain päivänä ihan tavallinen suomalaisnimi.

Vierailija
16/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa k-kirjain on vain muutamissa lainasanoissa, kuten kilometro (=kilometri). Mieheni on italialainen ja hänellä muutamia Luca-nimisiä ystäviä, jotka italialaisia ja yksi Luka, joka on suomalainen 4v. poika! Mielestäni suomalaiseen suuhun sopii hyvin nimi Luka! :)

Vierailija
17/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://discography.vega.net/indexs.html

Suzanne Vega

No Cheap Thrill

single

1996 August

C5: 1996.08 DE A&M 581 869-2

C5: 1996 JP A&M (PolyGram) POCM-1189 (lyric insert)

C5: 1996 AU A&M 3S1 S69-2

No Cheap Thrill

Tom' s Diner

Luka

Marlene on the Wall

Vierailija
18/64 |
01.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valittiin ihan sen vuoksi, että olen ollut jo viisi vuotta ihastunut Teho-osastoon Lukaan eli siitä asti, kun Luka tuli Teho-osastoon Suomessa. Aiempi poika meillä syntyi syksyllä 1999 ja Luka oli juuri silloin tullut Teho-osastoon, mutta Suomessa näitä Luka-jaksoja alettiin esittään vuonna 2000. Suzanne Vegan laulu on myös aivan ihana ja näiden syiden vuoksi meidän poika sai nyt Luka-nimen.

Vierailija
19/64 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikot ja pekat ja muut "tylsistäkin" tylsimmät suomalaiset perinnenimet on kokeneet kolauksen jo vuosikymmen sitten.. ne sopii vanhoille ukoille enää.

Vierailija
20/64 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen koira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan