Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: uskotko nykyajan vaippojen hidastavan kuivaksioppimista?

Vierailija
26.10.2012 |

Itse olen 100% varma, että hidataa. Siksi käytimme kestovaippoja. Lapset olivat kaikki ilman vaippoja alle 2v :D. Suosittelen lämpimästi?

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vaipat oli pois päälle hiukan päälle 1v.

mutta ei käytetty kestovaippoja.

lapseni oli ainakin ihan valmis kuivana olemiseen- tää niille jotka ei halua opettaa lapsia kuivaksi. kaikilla oma maailmankatsomus tietty mun on kyl vaikee yhtyyy ihmisiin, jotka ei usko siihen että lapsille pitää kaikki opettaa/mallina näyttää. MUN ASENNEVAMMA, ehkä saan kokemusta joskus joka avartaa :)

mielestäni kaikki lapset on kypsiä potalle kun vanhemmilla löytyy kärsivällisyyttä ja ilta/päikkärivaipat ovat kuivia.- tosin jos toi vaippa pysyy märkänä kauanki ja estää pottailua vielä 3v jälkeenki kannattaa puhua neuvolassa.

mä en halua olla provosoiva, ottakaa vaa asia mietintämyssyn alle ;)

Vierailija
42/54 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan uskon kyllä, että nykyiset vaipat säästävät lapset monelta pahalta kuten vaippaihottumalta, lukuisilta litimärissä vaipoissa nukutuilta öiltä ja painostavalta ja ahdistavalta pakkopotattamiselta (mikä ennen on ollut yleistä. Siinä potalla on oltu kunnes kakka tai pissa on tullut. Joko hyvällä tai pahalla.). Sekä kiukkuisilta, pettyneiltä äideiltä jotka sättivät lasta, joka on tehnyt vahingot sänkyyn tai sohvalle, tai joka ei ymmärrä, kuinka tärkeää äidin olisi päästä brassailemaan varhaiskypsällä (=kavereiden lapsia kypsemmällä) jälkeläisellään.

Kuivaksioppiminen on psykofyysinen juttu, johon vaikuttaa lapsen hormonaalinen kehitys ja vaipoilla ei siihen ole kovinkaan paljon merkitystä. ekaluokan opettajat kertovat, ettei ole vielä kouluun kukaan tullut vaipoissa, että se siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla oma maailmankatsomus tietty mun on kyl vaikee yhtyyy ihmisiin, jotka ei usko siihen että lapsille pitää kaikki opettaa/mallina näyttää. )

Lapset oppii mallista paljon.

Vierailija
44/54 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon myös ainakin hyvien kestojen jossain määrin näin tekevän. Meillä kestoiltiin ja jopa vähän vvv:tä tehtiin pienestä pitäen.

Vierailija
45/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutoinkaan ymmärrä, mikä kauhea kiire vanhemmilla (lue; äideillä) on saada lapsi kuivaksi. Hyvä kun osataan edes istua kun ollaan lyömässä jo potalle.

Vierailija
46/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu niin paljon vanhemmista, miten jaksaa opettaa ja myös lapsen kehittymisestä.

Meillä on kaikki olleet kuivia alle 2v ja koskaan ei olla kestovaippoja käytetty.

Vierailija
47/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muutoinkaan ymmärrä, mikä kauhea kiire vanhemmilla (lue; äideillä) on saada lapsi kuivaksi. Hyvä kun osataan edes istua kun ollaan lyömässä jo potalle.

Miksi se olisi huono juttu, että toiset säästävät luontoa pyydystämällä pissoja ja kakkoja pottaan?

Vierailija
48/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970- luvulla olisi ollut häpeä, jos lapsi vaipossa vielä niin isona, kuin nykyään tuppaa olemaan. T: mummi

Vierailija
49/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan uskon kyllä, että nykyiset vaipat säästävät lapset monelta pahalta kuten vaippaihottumalta, lukuisilta litimärissä vaipoissa nukutuilta öiltä ja painostavalta ja ahdistavalta pakkopotattamiselta (mikä ennen on ollut yleistä. Siinä potalla on oltu kunnes kakka tai pissa on tullut. Joko hyvällä tai pahalla.). Sekä kiukkuisilta, pettyneiltä äideiltä jotka sättivät lasta, joka on tehnyt vahingot sänkyyn tai sohvalle, tai joka ei ymmärrä, kuinka tärkeää äidin olisi päästä brassailemaan varhaiskypsällä (=kavereiden lapsia kypsemmällä) jälkeläisellään.

Vierailija
50/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää luontoa!! Kestovaipat kunniaan ja kuivaksi harjoittelu!!

Vierailija
51/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKON

Vierailija
52/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaana ja kuopus n. 2 v 10 kk iässä. Esikoinen ei tykännyt istua potalla ja oppikin sen kunnolla vasta perhepäivähoidossa (oli pakko istua potalla ja muutkin istuivat). Kuopusta pidettiin jo 2,5-vuotiaana ilman vaippaa kotona (siis jos tuli pissa, housut kastui), mutta ei vaan halunut silti potalle. 2 v 9 kk iässä kiinnostui yhtäkkiä tosi paljon pöntöllä käymisestä ja oppi kuivaksi muutamassa viikossa.

En usko, että esim alle 2-vuotiaina kuivaksi oppivien äidit ovat mitenkään ansiokkaampia kuin muut. Minun mielestäni on järjetöntä pottailla n. 1-vuotiaan kanssa kun kuivaksi oppiminen on hyvin pitkään aikaan niin epätodennäköistä. Usein sitäpaitsi "kuiva" 2-vuotias oikeasti tekee vielä housuun aika usein ja siitä sitten hermostutaan lapselle "kun sinähän jo osaat käydä potalla". Pitäisi rauhassa odottaa, että lapsi oikeasti on kypsä ja osaa pyytää vessaan menoa ajoissa.

Vierailija
53/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viisi lasta, jotka ovat olleet kuivia (öisinkin) alle 2-vuotiaana. Kestovaippoja en ole edes kokeillut. Myös moni mun hoitolapsista on ollut kuivia alle 2-vuotiaana, vaikkei heilläkään ole kestovaippoja ollut.

Vierailija
54/54 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo senkin takia että kestoista on äidille niin kova työ ettei sitä kukaan jaksa kolmivuotiaaksi. Mutta kyllähän se on muutenkin havaittavissa. Ja kun herkkyyskausi ehtii mennä niin vaikeaa on sen jälkeen kuivaksi opettelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä