Miksi pitkässä parisuhteessa ahdistaa?
Jos mitään vialla olevaa asiaa ei ole, niin mikä sitten mua vaivaa? Meillä on pian suhteemme toinen vuosipäivä, ja pääasiassa menee hyvin, mutta välillä tulee parin päivän - parin viikon mittaisia ahdistusjaksoja, kun tuntuu vaan pahalta jossain takaraivossa, vaikka kuinka yritän ajatella järjellä, että kaikki on hyvin.
Tämä ongelma alkoi n. vuosi sitten, ja alan väsyä itseeni. Kun siis miehessä ei ole vikaa, tietty niitä tavallisia riitoja ja muita juttuja on, mutta ei mitään suurta. Järjellä ajatellen kaikki on hyvin!
Puhukaa joku mulle järkeä, oon niin turhautunut itseeni kun en jostain syystä pysty olemaan niin onnellinen kuin "pitäisi". Pelkään suunnattomasti että joudun toteamaan että jostain syystä mieheni ei ole minulle oikea, vaikka mitään näkyvää syytä siihen ei ole. Miehelleni tällaisia epävarmuuksia ja ahdistuksia ei tule.
Samaa mieltä. Minä köyhästä stadilaisesta duunariperheestä ja mies Espoolaisesta suomen-ruotsalaisesta yrittäjäperheestä. Kuitenkin arvomme, perhekeskeisyytemme, unelmamme ja tavat niiden toteuttamiseen on samat. Lisäksi olemme molemmat ektroverttejä, introvertin kanssa ei kumpikaan selviäisi.