Onko muilakin sellaista, että iän myötä (40-50v.) ei enää pysty juomaan alkoholia pientäkään määrää
ilman, että tulee kauhea olo, järkky päänsärky seuraavaksi päiväksi.
Siis jo 1-2 lasia viiniä voi aiheuttaa tämän.
Kommentit (30)
Päinvastoin. Pystyn juomaan ihan järjettömän paljon enkä tule humalaan eikä ole mitään krapulaa. Tämä juominen on lähtenyt ihan käsistä täytettyäni 50 vuotta.
Iän myötä ei ole 40-50 haarukassa vaan aika paljon enemmän.
Lopetin kolmekymppisenä sen vähänkin juomisen, koska en ole koskaan saanut siitä mitään mutta sosiaalisista syistä join. Nyt nelikymppisenä varmaan tulis hirvee pääkipu jo yhdestä saunakaljasta. Ei kiinnosta kokeilla.
Ei onneksi. Päin vastoin krapulat ovat helpottaneet vuosikymmenten saatossa, vaikka juomamäärät ovat pysyneet samoina. Odotan kauhulla, milloin moinen kurimus alkaa.
T. 54v.
Pystyn juomaan sen 1-2 annosta ja enempää ei enää tee mieli edes.
Minä olin tuollainen jo 15-vuotiaana. Yksi ryyppäys alkoholia ja meinasi tulla takaisin samantien. Ikinä ole pystynyt ryyppäämään.
Minulla hirveä päänsärky koko päivän, kun eilen join kaksi lasia skumppaa.
Ap
Tyhmät ryyppää ja sitten valittaa darraa. Viisas vaihtaa aineisin joista ei tule darraa.
Ehkä kroppa suojelee ihmistä. Juuri tuossa iässå pitäisi lopettaa kokonaan alkoholin käyttö ja tupakointi ja alkoholia vain juhlissa tervetuliaismalja.
Mitä enemmän tutkimustuloksia, sen vaarallisempia ne ovat esim. muistisairautta, aivoinfarktteja jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin tuollainen jo 15-vuotiaana. Yksi ryyppäys alkoholia ja meinasi tulla takaisin samantien. Ikinä ole pystynyt ryyppäämään.
Tuo kertoo vain harjoittelun puutteesta. Ei kukaan ole seppä syntyessään. Alkoholiin pitää totuttautua.
No en kyllä aio mihinkään aineisiin vaihtaa. Ennemmin lopetan tämänkin vähän juomisen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kroppa suojelee ihmistä. Juuri tuossa iässå pitäisi lopettaa kokonaan alkoholin käyttö ja tupakointi ja alkoholia vain juhlissa tervetuliaismalja.
Mitä enemmän tutkimustuloksia, sen vaarallisempia ne ovat esim. muistisairautta, aivoinfarktteja jne.
Joka tapauksessa sitä kuolee. Kannattaa ottaa kaikki irti siitä mitä ajasta minkä saa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä vähän mietin, että yrittääkö keho kertoa jotain.
Mulla oli vuosia jakso, jolloin en saanut nieltyä alkoholia, kun se on niin pahaa. Nyt pystyn taas nielemään, mutta hiprakat ovat muuttuneet kikattelusta valitusvirreksi. Jään vaille kaikkea hauskuutta ja siirryn suoraan laskuhumalaan. Inhoan itseänikin siinä valitusmoodissa, joten en juo juuri lainkaan.
Minä. Yhden miedon pystyn ottamaan ruuan kanssa ilman seuraamuksia, mutta esim. kaksi siideriä on jo liikaa. Ja yksikin, jos juon sen liian nopeasti, enkä syö mitään samalla.
Alle kolmekymppisenä sain kiskoa sankotolkulla tiukkaa viinaa, eikä tuntunut yhtään missään. Seuraavana aamuna saatoin lähteä juoksulenkille ja ihmetellä kavereita, jotka makasivat pitkälle iltapäivään päät vessanpöntöissä. Kolmenkympin jälkeen vasta opin, mikä on krapula ja nyt, yli nelikymppisenä ei tosiaan kärsi ottaa enää juuri yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka tapauksessa sitä kuolee. Kannattaa ottaa kaikki irti siitä mitä ajasta minkä saa.
Ai ottaa irti kaikki krapula ja paha olo? Eihän tuosta saa mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla hirveä päänsärky koko päivän, kun eilen join kaksi lasia skumppaa.
Ap
Mulle on aina tullut skumpasta jäätävä päänsärky, eikä ole tarvinnut ottaa kuin 1-2 lasia.
Vierailija kirjoitti:
Iän myötä ei ole 40-50 haarukassa vaan aika paljon enemmän.
Siis onko sinulle tullut tämä myöhemmällä iällä?
Siis tuon ikäisenä alkanut.