Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä lihottaa useimpia läskejä:

Vierailija
26.10.2012 |

Kieltäydytään ravinnosta. Pantataan ensin koko päivä tai viikko käytännössä olemattomalla kalorimäärällä ja tunnetaan onnistumisen tunnetta "itsehillinnästä". Kroppa huutaa ravintoa ja energiaa ja sitten "sorrutaan" syömään mitä sattuu. Ihminen kutsuu sitä repsahdukseksi, vaikka oikeasti sen aiheuttaa kiljuva nälkä.

Kun pitää huolen ettei annoskoot kapua pilviin ja syö varsin reippaasti kasviksiakin ja ateriarytmi on kunnossa (tarpeeksi iso osa kaloreista aamupäivän aikana), niin ihan tavallisella kotiruoalla voi laihtua. Jopa niin, että syö silloin tällöin herkkujakin. "repsahdukset" johtuvat kieltäymyksestä, eivät huonosta itsekontrollista.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jopa laihdun. mä tykkään syömisestä ja syön yleensä paljon. syön paljon kasviksia ja hedelmiä yms.

ja liikunnnalla kuluu n 500 kaloria/pvä

Vierailija
2/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitäs jos onkin samanlainen kuin minä, että jos erehtyy syömään, herättää vain sen tyytyväisenä nukkuneen ruokahalun. Eli mitä enemmän syöt --> sitä enemmän syöt.

Olen kyllä hoikka, joten sinänsä tämä ei ole ongelma muuta kuin sen osalta, että joskus unohdan syödä kun on paljon mielenkiintoista tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydytään ravinnosta. Pantataan ensin koko päivä tai viikko käytännössä olemattomalla kalorimäärällä ja tunnetaan onnistumisen tunnetta "itsehillinnästä". Kroppa huutaa ravintoa ja energiaa ja sitten "sorrutaan" syömään mitä sattuu. Ihminen kutsuu sitä repsahdukseksi, vaikka oikeasti sen aiheuttaa kiljuva nälkä.

Kun pitää huolen ettei annoskoot kapua pilviin ja syö varsin reippaasti kasviksiakin ja ateriarytmi on kunnossa (tarpeeksi iso osa kaloreista aamupäivän aikana), niin ihan tavallisella kotiruoalla voi laihtua. Jopa niin, että syö silloin tällöin herkkujakin. "repsahdukset" johtuvat kieltäymyksestä, eivät huonosta itsekontrollista.

Paitsi se syömättömyys ei ole välttämättä mitenkään suunniteltua, minulle ainakin vaan käy niin. Sitten kun saan lapset nukkumaan olen niin väsynyt että syön jotain hiilarihöttöä, ja kunnon ruuat jää syömättä.

Vierailija
4/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitäs jos onkin samanlainen kuin minä, että jos erehtyy syömään, herättää vain sen tyytyväisenä nukkuneen ruokahalun. Eli mitä enemmän syöt --> sitä enemmän syöt.

Olen kyllä hoikka, joten sinänsä tämä ei ole ongelma muuta kuin sen osalta, että joskus unohdan syödä kun on paljon mielenkiintoista tekemistä.

Vierailija
5/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota kuitenkin tuo useimpia pois, niin varmaan olet oikeilla jäljillä. Liiallinen kieltäytyminen voi kostautua ja niitäkin on, jotka kuvittelevat, että päivän ainoalla aterialla saa syödä mitä vain.

Mutta "repsahdukset" johtuvat edelleen huonosta itsekontrollista. Toki itsekontrollia on helpompi pitää yllä, kun sallii itselleen pieniä asioita.

Oscar.

Vierailija
6/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan aamusta iltaan mänttäämisellä, enkä millään ruoasta kieltäytymisellä.

Lopetin nääs tupakanpolton ja jotain piti keksiä tilalle.

Painon tiputin sitten sillä, että aamulla en syönyt kun ei ollut nälkä. Söin vasta illalla jotain pientä ja myöhemmin jotain pienempää.

Vierailija
7/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin saa vain elimistönsä sekaisin. Kun tyydyttää aina nälkänsä fiksusti, niin ei tee mielikään vetää kolmea suklaalevyä kerralla.

Vierailija
8/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tää ilmiö herkkujen suhteen. Kun aloin tiputtaa painoa, jätin pitkäksi aikaa tietyt jutut pois, semmoiset joita en vaan voi syödä vähän eli parempi kieltäytyä kokonaan(esim. suolapähkinöitä ei voi syödä vaan pientä kourallista, hapankorppuja menis valehtelematta kymmenen kerralla levitteineen, lämmin paahtoleipä tao tuore sämpylä -> en voi syödä yhtä tai kahta vaan ähkyyn, jne). Jos "pää aukeaa" ni lipeää käsistä. Nyt n. kymmenen kuukautta jä 9 kg kevyempänä(joista laihdutus loppunut nelisen kuukautta sitten eli sen ajan oon onnistunut pitämään uudet ruokatavat ja ainakin tuntuu että ei tää tästä, toiv., enää muutukaan) pystyn jo siihen hallittuun syömiseen joidenkin herkkujeni kohdalla, enää en vedä leipää kuin sopivaan kylläisyyteen esim, eli yhden palan max kaksi :) Sipsit, suolapähkonät yms herkuttelen sit kerran pari kuussa, useammin ei tee mieli ja sillonkin maha täynnä nopeammin ja osaan lopettaa. Aikaa se vaati mut kyllä uusien (parempien) tapojen opettelu ON mahdollista. Mut itsekuria tarvitaan aluks useamman kuukauden ajan..

Vierailija
9/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taas kerran yritän elämäntaparemonttia,olen vähentänyt annoskokoja,mutta suurin helvetti on mulle se makeanhimo!!!!!!

Vierailija
10/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt taas kerran yritän elämäntaparemonttia,olen vähentänyt annoskokoja,mutta suurin helvetti on mulle se makeanhimo!!!!!!

Mitä sun tekee mieli? Syö sitä vähän vaikka joka päivä. Mutta ei nälkään vaan aterian päälle.

Vierailija
11/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle ihmisistä sopii paremmin se, että syö harvoin ja kerralla paljon. Myöskään aamupäiväpainotteinen syöminen ei sovi kaikille ollenkaan.

Itse onnistuin laihtumaan vasta, kun heitin ne suositukset roskiin ja aloin kuunnella kehoani, eli aloin syödä vain 2 kertaa päivässä, ilman välipaloja, ja lisäksi päivän raskain ateria iltaan koska silloin mulla on nälkä kun taas aamulla kuvottaa ruoka, eikä lounasaikaankaan uppoa vielä kuin jotain ihan kevyttä. Ihan hullua että vuosikaudet pakotin alas aamupalan ja lämmintä ruokaa lounaaksi ja sitten illalla taas kärsin naposteluhimoa ja nälkää, vain koska jotkut suositukset sanoo.

Minä söin kyllä herkkuja myös laihduttaessani joka päivä, lasin viiniä päivällisen kanssa ja makea jälkkäri joka päivä myös.

Vierailija
12/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri se, että ei syodä puoleen päivään mitään, ja loppu aika nassutetaan koko ajan.

Minun on pakko syodä säännollisesti, muutoin mulla käy juuri noin. Liikun paljon, joten kaloreita ei tartte miettiä ja pysyn hoikkana, mutta laihdun helposti sen 1-2 tarvittaessa kunhan katso mitä suuhun menee(mikä siis lienee nestettä).

Vierailija
13/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan aamusta iltaan mänttäämisellä, enkä millään ruoasta kieltäytymisellä. Lopetin nääs tupakanpolton ja jotain piti keksiä tilalle. Painon tiputin sitten sillä, että aamulla en syönyt kun ei ollut nälkä. Söin vasta illalla jotain pientä ja myöhemmin jotain pienempää.

Sinä varmaan soit sitten ihan väärää ruokaa. tuskin olisit syonyt pihviä ja salaattia syonyt KOKO päivän ajan, tai rahkaa ja marjoja tms. jos soit leipää, pastaa ym hiilaripitoista, niin ei ihme koska nälkä palaa pian.

Vierailija
14/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että diabeetikkojen ruokavalio on järkevä ja toimiva, heidän ruokapyramidinsa löytyy sivuilta diabetes.fi.

Kaikkea kohtuudella. Muiden (tai omasta) syömisestä ei kannata rakentaa itselleen elämänsisältöä.

Vierailija
15/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aikaisintaan klo 11, joten eipä jää paljoo aikaa syödä!

Ja vastaavasti aina sanotaan, että iltasyömisellä lihoo. No, milloinkas ilta-/yötyöläinen voi syödä? Nukkuessaan?

Vierailija
16/16 |
26.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aikaisintaan klo 11, joten eipä jää paljoo aikaa syödä!

Ja vastaavasti aina sanotaan, että iltasyömisellä lihoo. No, milloinkas ilta-/yötyöläinen voi syödä? Nukkuessaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän