Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehdokas paras H:gissä? Sellainen, jolla arvot kohdallaan.

Vierailija
25.10.2012 |

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa todella täyspäiseltä ihmiseltä!

Kokoomusta en voi äänestää. Kaksi viimeistä kertaa olen äänestänyt vihreitä. Tekisi mieliantaa ääni persuille muttaei kuitenkaan...

Julia vaikuttaa tosi hyvältä.

Lisää ehdotuksia?

t. ap

Sitoutumaton Julia Virkkunen. Vakuutuin hänestä jo silloin, kun hän oli ensimmäistä kertaa ehdolla. Ilahduin kun pääsi läpi ja olen seurannut hänen toimintaansa ja ajatuksiaan myös vaalien välillä. Todella hyväsydäminen, epäitsekäs, lasten etua puolustava ja myös oppinut poliittisen prosessin kiemuroita hyvin, eli saa asioita myös aikaan.

Itse äänestän tällä kerralla Lilja Tammista, mutta toivon että todella moni muu äänestäisi Juliaa. Hänen blogiaan voi lukea tuolla:

<a href="http://virkkuu.vuodatus.net/" alt="http://virkkuu.vuodatus.net/">http://virkkuu.vuodatus.net/</a&gt;

Vierailija
2/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asuisin Helsingissä. Hieno järjestökokemustausta, ahkera nainen ja hyvät arvot. Olen tavannut pari kertaa ja oikeanlainen draivi ollut päällä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Halla-Aho 605 on ainut oikea vaihtoehto, jos siis ajattelet myös lapsiasi, että vain itseäsi.

Vierailija
5/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvot osuvat yksiin omien kanssa.

Nuoreksi mieheksi harvinaisen pätevä, myös muodollisesti (= koulutusta ja puoluetaustaa ).

Sen sijaan ihmettelen näitä 18-vuotiaita vanhempiensa luona vielä asuvia lukiolaisehdokkaita, mitä annettavaa heillä olisi päätöksentekoon? Se lukion yhteiskuntaopinkurssi käytynä, muuten ei edes maitolitran hintaa tiedä. Naapuritalosta löytyy sellainen, persujen listalta.

Vierailija
6/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoreksi mieheksi harvinaisen pätevä, myös muodollisesti (= koulutusta ja puoluetaustaa ).

Sen sijaan ihmettelen näitä 18-vuotiaita vanhempiensa luona vielä asuvia lukiolaisehdokkaita, mitä annettavaa heillä olisi päätöksentekoon? Se lukion yhteiskuntaopinkurssi käytynä, muuten ei edes maitolitran hintaa tiedä. Naapuritalosta löytyy sellainen, persujen listalta.

Eihän Arhinmäelläkään ole mitään koulutusta eikä työkokemusta eli saman verran sitä annettavaa varmaan.

Vierailija
7/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ote lehtijutusta:

Emopuolueessa Rydmanin jyrkkä maahanmuuttokriittisyys herätti heti vastalauseita. ”Siinä haiskahtaa rasismi, siinä haiskahtaa nationalismi, populismi ja ksenofobia”, ulkoministeri Alexander Stubb (kok) lausui Helsingin Sanomien haastattelussa. Hän julisti, että Rydmanin puheilla ei ole mitään tekemistä kokoomuksen virallisen kannan kanssa.

Rydman on aamu-uninen, ja tuolloin 19. maaliskuuta hän heräsi tekstiviestien piipitykseen. Kaverit olivat lukeneet aamun lehden ja kertoivat Rydmanille, mitä ulkoministeri tästä ajatteli. Rydman vain nauroi.

http://www.vihrealanka.fi/henkilöt/suomen-konservatiivisin-nuori

Kyseessä on myös äärimmäisen laskelmoiva tyyppi, jonka puheet ja todellinen käytös eivät välttämättä ole linjassa keskenään. Itse en luottaisi Rydmaniin, vaikka hänen arvonsa paperilla näyttäisivätkin vastaavan omiani. Mutta jokainen toki äänestää kuten haluaa.

Vierailija
8/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä emmin näiden välillä. Sara on huippu.

Vierailija
10/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia arvoja. Mieti, mitkä ovat sinun ja tee päätöksesi äänestää sen perusteella, kenen ehdokkaan arvot ovat lähinnä omiasi.

Vierailija
11/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut hirvittävä määrä täysin tuntemattomia ihmisiä.

Sara Paavolainen on muuten hyvä! Kiitos muistutuksesta!

Samaten Heidi Hautala mutta Heidi pääsee muutenkin.

ap

Tiedätkö, että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia arvoja. Mieti, mitkä ovat sinun ja tee päätöksesi äänestää sen perusteella, kenen ehdokkaan arvot ovat lähinnä omiasi.

Vierailija
12/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitteensä oli hyvä ja ytimekäs, on ammattinsa puolesta perillä mm. turvallisuusongelmista ja alueiden jakautumisesta.

Itsekin ihmettelen noita opiskelijoita ym. ehdokkaita, ei tulisi mieleenkään äänestää. Eikös se Tamminenkin ole joku sossualan opiskelija? Vihreitä en äänestäisi edes maksusta (enkä ole Persu, huom!), ovat niin vieraantuneita tavallisen duunarin arjesta.

Vierailija
13/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hullumpi. Tietääkö kukaan mitäon saanut aikaiseksi?

t. ap

Esitteensä oli hyvä ja ytimekäs, on ammattinsa puolesta perillä mm. turvallisuusongelmista ja alueiden jakautumisesta.

Itsekin ihmettelen noita opiskelijoita ym. ehdokkaita, ei tulisi mieleenkään äänestää. Eikös se Tamminenkin ole joku sossualan opiskelija? Vihreitä en äänestäisi edes maksusta (enkä ole Persu, huom!), ovat niin vieraantuneita tavallisen duunarin arjesta.

Vierailija
14/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta Sara Paavolainen-vinkistä. Täältä lähtee ääni Saralle!

Vierailija
16/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on sotkuinen koti ja joitain ajatuksia öisin, näin luonnehdin itseäni viime vaaleissa. Sama pätee edelleen, paitsi että nykyään niitä ajatuksia tulee päivisinkin, kun lapseni ovat viimein melkein päässeet vaipoistaan."

...aha. Vanhin lapsi kuitenkin jo kolmekymppinen. En äänestäisi, sekava nainen.

Vierailija
17/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on sotkuinen koti ja joitain ajatuksia öisin, näin luonnehdin itseäni viime vaaleissa. Sama pätee edelleen, paitsi että nykyään niitä ajatuksia tulee päivisinkin, kun lapseni ovat viimein melkein päässeet vaipoistaan."

...aha. Vanhin lapsi kuitenkin jo kolmekymppinen. En äänestäisi, sekava nainen.

Jokainen ymmärtää, että "lapset" tarkoittaa kaikkia lapsia. Eli niin kauan kuin nuorin on vaipoissa, lapset eivät ole päässeet vaipoistaan, riippumatta vanhimman iästä.

Minä pidän Juliassa siitä, että hänen julkisuuskuvansa on täsmälleen samanlainen kuin hän on oikeastikin. Ei poliittista pelaamista, ei siloiteltuja mainoskampanjoita eikä äänestäjien kosiskelua. Hän on osoittanut olevansa juuri sellainen tavallinen ja välittävä suuren perheen äiti, joka ajattelee aidosti lasten etua eikä jonkun oman raharikkaan eturyhmänsä, kuten moni muu ehdokas tekee. Julian blogi on tajunnanvirtamainen, mutta juuri siksi on helppo uskoa että hän ei kaunistele eikä editoi sanomisiaan, vaan ajattelee oikeasti juuri niin kuin kirjoittaa. Blogin kautta pääsee myös lukemaan siitä, millaista päätöksenteko käytännössä on ja mitä yksittäisen edustajan mielessä liikkuu, kun hän joutuu päätöksentekokoneiston osaseksi. Suosittelen lämpimästi!

Itse valitsen ehdokkaani niiden joukosta, joista voin uskoa saavani todellisuutta vastaavan kuvan ihmisinä. Näitä on kaikista ehdokkaista yllättävän pieni prosentti. Hyvin moni näyttää luottavan siihen, että äänestäjä lankeaa yksittäisiin mainoslauseisiin ja kiiltokuvamaiseen, pinnalliseen julkisuuskuvaan. Sisältö näillä voi kuitenkin olla ihan mitä tahansa. Räikeimpiä esimerkkejä täydestä avoimuudesta on nähty persujen riveistä, mutta vastaavalla tavalla ajattelevia on paljon myös muilla puolueilla - eroa on vain siinä, että muiden puolueiden ehdokkaat ovat kokeneempia pitämään todelliset mielipiteensä poissa julkisuudesta silloin kun tavoitteena on kalastella ääniä.

Älkää hyvät ihmiset äänestäkö pelkän vaalimainoksen perusteella!

Vierailija
18/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän vihreää ehdokasta, mutta jos olisi aivan pakko äänestää persuja, valitsisin varmaan Tom Packalenin.

Virkkunen on sitoutumaton, mutta vihreiden listoilla, joten häntä äänestämällä äänestää samalla puolueen ääniharavaa, Osmo Soininvaaraa. Mielestäni erinomainen poliitikko, mikä selviää hänen blogiaankin lukemalla. Tekee päätöksiä analyyttisesti ja asiatiedon perusteella, ymmärtää taloustieteen lainalaisuuksia, ja mikä tärkeintä: ymmärtää myös sen, milloin ei ymmärrä tarpeeksi hyvin jotakin asiaa. Blogissa aktiivista ja asiallista keskustelua mm. kaupunkisuunnittelusta, perusturvasta jne.

Packalenia äänestämällä äänestää myös persujen ääniharavaa, Jussi Halla-Ahoa. Joten näiden kahden vaihtoehdon välillä luulisi olevan helppo tehdä valinta, ovat sen verran erilaisia ja kumpikin varmasti jakaa mielipiteitä.

Vierailija
19/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Kirsi Pihlajaa. Nuori, sanavalmis ja fiksu perheenäiti, joka on töissä Mannerheimin Lastensuojeluliitolla. http://kirsipihlaja.vas.fi/

Vierailija
20/52 |
27.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis sitä mieltä, että Packalenilla ei ole mahdollisuuksia?

Olen pari viime kertaa äänestänyt vihreitä mutta olen hieman eri mieltä mm. maahanmuuttopolitiikasta.

Sekä siitä, että juopoille ja narkkareille rakennetaan ja kunnostetaan hienoja taloja samalla kun vanhukset joutuvat asumaan huonokuntoisissa vanhusten- ja palvelutaloissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi