Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nimet Doni, Dony, Aidan, mitä pidätte?!

Vierailija
25.10.2012 |

millaisia nimiä mielestänne? Ei ole kovin montaa suomessa ainakaan eikä ole sattunut kohdalle, onko muilla?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani nimi on Aidan (lausutaan eidan). Tässä vuosien varrella on käynyt ilmi, että ihmiset eivät osaa sitä lausua ja luulevat tytön nimeksi. Mutta edelleen se on kaunein pojan nimi mielestäni :) Poikakin tykkää siitä kun on nimi joka kertoo hänen taustastaan (isä englanninkielisestä maasta) eikä tule Suomessa ihan joka nurkalla vastaan. Mulle toi kirjoitusasu oli se ainoa oikea, mutta jos asuu Suomessa niin käytännössä helpompi olisi Eidan, mikä kuitenkin lausutaan samalla tavalla eikä kukaan sanoisi sitä väärin. Se on englanninkielisissä maissa aika normaali kirjoitusasu, kuten on myös esim. Aden/Edan :) Niissä ehkä hieman erilailla nimi sanotaan. Irkkukaverini luuli että nimi olisi Eidan, koska hänen mukaansa se olisi ollut normaalimpi tapa kirjoittaa nimi :) Tsemppiä nimimietintöihin! Se oikea on kuitenkin se mikä itseä miellyttää eikä hankaloita liikaa lapsen elämää kuten vaikka tätänykyä Urpo ;)

Vierailija
2/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suomalainen, vanhemmat suomalaisia ja sukunimi suomalainen niin en antais noita nimiä. Itse en voi sanoa noista tykkääväni. Doni ja Dony on mun korvaan vähän kökköisiä Toni-väännöksiä ja miten toi Aidan lausuttaisiin, olisko "aidan" vai "eidan"? Jos "aidan" niin, öh, apua. Jos "eidan" niin miksei nimi voisi olla kirjoitusasultaankin Eidan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on joku syy miksei näitä niin Suomessa satu kohdalle. Mikä se voi olla ap?

Vierailija
4/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin oitis lapsillesi nuo nimet, jos minusta asia olisi kiinni.

Vierailija
5/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varmaankin ponin nimiä...

Teinitytöt voisi antaa lemmikeilleen tuollaisia nimiä.

Anteeksi.

Vierailija
6/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut sarjaa tavattavia eli aina saa kertoa miten kirjoitetaan.

Vierailija
7/7 |
25.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kyllä tunnen miehen nimeltä Dony ja nimestä on pakko pitää kun mies on niin komea;)

Aidan on lausumiseltaan ehkä vähän erikoinen suomalaiseensuuhun kun ei tiedä miten lausutaan mutta Doni/y kuulostaa hyvin sopivalta!